"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by mekkern »

intruder wrote: 25 Feb 2022 09:37 Jeg bor jo i området så du unngår jo ikke meg vettu mekker-Vidar,blir kanskje med på noen småturer også og kaffe på terrassen kan det nok bli ei råd med ! \:D/

Ringakerfjellet,Øyerfjellet og innover mot Rondane kryr det jo av gode grusveier serru....
Jau.muligheter der... og det er dette området jeg har begynt med nå Part 2 liksom....og oppover mot Røros og siden nedover mot finnskogen og sverige..blir nok flere helger eller en ukestur i Juli-tiden med ferien...

som oftest full av støv.. :lol: 8)
IMG_4722.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by intruder »

Mener jo å innby noen av gammelkompisa til Sjusjøen muligens i august,som i fjor blir nok du tatt med i betraktningen og gruskjøring på tørre veger laurdagen kan sikkert kombineres med Tigerducatis hunger etter karbonader med lauk på Måsåplassen ved Ringebu...

time vill sjåvv
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by mekkern »

jupp... har 2 vakter i august pga skiftet med kollega for å komme til frankrike/spania i juni så vi får se. :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by mekkern »

Ja da dukket autosmøreren opp i dag.
kjekt å bare kunne fylle på GL5 gearolje og kjøre hele uka uten å tenke på smøring og slikt.. :thumleft
IMG_6057.JPG
IMG_6056.JPG
Da har jeg det meste klart til jeg får Indianeren ut av soverommet så jeg kan montere litt utstyr.. \:D/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by Palma »

mekkern wrote: 01 Mar 2022 20:36
kjøre hele uka uten å tenke på smøring og slikt.. :thumleft
Huff, det gjør jeg og.. Smører på mandag.. \:D/ Men har ikke noe slike fine greier. Men sikkert lurt.. :-k
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by ojda »

mekkern wrote: 25 Feb 2022 08:52 Driver å sette sammen et par "sightseeing" turer (ikke grusrace) -foreløpig rundt100mil med mest grusveier(en del betalingsbommer) og en del avstikkere opp i høyden(ikke utmarkjøring)..men ender nok opp på noe mer..
Tenkt som en ca 2-4dagers kosetur hvis været holder seg, eller dele opp mer.. og fortrinnsvis overnatting innendørs så jeg slipper å drasse på mer enn nødvendig (Vann kaffetermos og matpakke-regntøy og skift), da jeg heller ikke er sikker på hvilken sykkel jeg kommer til å bruke ennå..grusveier kan jeg kjøre med "alt". Så om det blir med ensylindret XL600r -Indian FTR eller CBR1000 får jeg se an..

fra Drammen til Lillehammer har det "plutselig" blitt minst 90 mil..SÅ kommer "østsia av Mjøsa" som jeg ikke har begynt på ennå..:lol

Sikter meg inn på start 20 Mai som utgangspunkt da helga etter er "oppbrukt" alt-men ikke hvis ræva værmelding..

Flere som er interressert i noe slikt? :-k


Interessen er definitivt der, men jeg vet desverre at jeg ikke har tjangs i havet til å få fri :---)

Får nok heller stjele rute fra deg til senere bruk :plystre
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by mekkern »

ojda wrote: 01 Mar 2022 20:59
Interessen er definitivt der, men jeg vet desverre at jeg ikke har tjangs i havet til å få fri :---)

Får nok heller stjele rute fra deg til senere bruk :plystre
Har tenkt litt og funnet ut at jeg nok bør utsette disse turene som går opp i høyden litt da det muligens ikke har smeltet ellet tørket nogenlunde opp i Mai..men får se an våren-kjedelig å komme til stengte veier... :shock:

Så nå driver jeg med rutealternativ 3 som holder seg mer i "lavlandet" i buskerud/telemark og Østfold-her kan det bli tidligere start. :thumleft
Samme med syd-Sverige-rute 4.. \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by ashland »

mekkern wrote: 01 Mar 2022 21:18
ojda wrote: 01 Mar 2022 20:59
Interessen er definitivt der, men jeg vet desverre at jeg ikke har tjangs i havet til å få fri :---)

Får nok heller stjele rute fra deg til senere bruk :plystre
Har tenkt litt og funnet ut at jeg nok bør utsette disse turene som går opp i høyden litt da det muligens ikke har smeltet ellet tørket nogenlunde opp i Mai..men får se an våren-kjedelig å komme til stengte veier... :shock:

Så nå driver jeg med rutealternativ 3 som holder seg mer i "lavlandet" i buskerud/telemark og Østfold-her kan det bli tidligere start. :thumleft
Samme med syd-Sverige-rute 4.. \:D/
En grustur på østlandet er interesant :thumleft Men Mai måned er temmelig fullbooket allerede og fridagene til jobben er snart brukt opp/allerede booket inn i kalenderen :roll:
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by mekkern »

Tror nok "hovedturene" blir langhelg i uke 23/24 litt avhengig av været.
Men en del dagsturer i Mai..
Time will showe.. :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2022

Post by mekkern »

10 Dager til avreise Tyskland.. så nå er OEM eksos og nytt spesialrack fra "mekkis garage" montert.sammen med autosmører på kjedet og Tysk godkjenning av dekkmontasjen så bør det være i boks nå.
IMG_6164.JPG
IMG_6172.JPG
IMG_6198.JPG
IMG_6204.JPG
IMG_6210.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. gått i dvale.

Post by mekkern »

Jeg legger denne bloggen i dvale til jeg eventuelt i 90 åra kjøper GS/A og har noe å skrive om.

Vi Prates.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. gått i dvale.

Post by Bikeridr »

mekkern wrote: 18 Apr 2022 20:57 Jeg legger denne bloggen i dvale til jeg eventuelt i 90 åra kjøper GS/A og har noe å skrive om.

Vi Prates.
Nei, nå må du gi deg.
Det finnes da noen av oss harde kjerne som ikke er på GS-kjøret og har ikke-europeiske sykler.
Dessuten må vi jo få vite hvordan kjedesmøreren og nyracket fungerer på tur :)
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. gått i dvale.

Post by JRO »

mekkern wrote: 18 Apr 2022 20:57 Jeg legger denne bloggen i dvale til jeg eventuelt i 90 åra kjøper GS/A og har noe å skrive om.

Vi Prates.
Du må selvfølgelig gjøre hva du vil @mekkern men du skal vite at jeg og mange andre leser alle dine innlegg, selv om jeg skal innrømme at jeg ikke er flink til å kommentere. Så stå på @mekkern det fins ikke mange som har slike mekaniske gener som deg. Jeg setter utrolig pris på dine innlegg som har en høyere mekanisk nivå en jeg noen gang kan oppnå. :thumleft
User avatar
tedium
Posts: 80
Joined: 02 Jan 2022 14:34
MC: 2006 Yamaha TDM 900
Location: Oslo

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i Dvale.

Post by tedium »

Synd. Men håper du fortsatt kan ta en tur innom våre innlegg med råd og vink. De blir satt stor pris på.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. gått i dvale.

Post by hakhap »

Bikeridr wrote: 18 Apr 2022 21:39
Det finnes da noen av oss harde kjerne som ikke er på GS-kjøret og har ikke-europeiske sykler.
Er iaf noen flere som ikke er i GS-mafiaen men sitter på europeiske sykler, teller ikke vi som kjernen i forumet????? :plystre :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply