"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by Twinmannen »

mekkern wrote: 22 Aug 2021 09:07Men han oppå er jo litt bleik og romslig :shock: så uansett der begrensningen ligger.. :plystre
Bleik og romslig. Takk skal du ha, nå forlenga du livet mitt littegrann! :smt005 :smt005 :smt005

Føler meg i grunn litt bleik og romslig sjøl også… :lol:
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Livet smiler! :thumleft \:D/

Spennende kjøreegenskaper med såpass knaster også.. :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Ja det ble en fin tur på GIØ for et par uker siden..
selv om luftfilterene grodde igjen av alt støvet.. :lol:

Så nå blir det straks avgang og "familietur" sammen med svigersønn datter og barnebarn.. jeg med "hvalen" og 600`n og de med artic-truck landcruiser med offroad-henger.
Vi skal lage camp sammen med "offroad-gjengen" deres..grilling prøvesmaking juging og morro.. blir nok en del "grusgassing" på de fine veiene også.. :plystre

God helg!
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by RuneMC »

God helg!

Du får huske å ta noen bilder da 8)

Her står hytte og riding på apostlenes hester på programmet...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Ordnet oss plass på fredag.
DACF5792-7FEC-4E6D-8006-0B62B3D9DEA6.jpeg
14355D6E-19B5-4660-9A95-6852814DB5D9.jpeg
14D1B23C-9187-4410-98E9-94CE7AFAF199.jpeg
Etter alt var på plass så måtte jeg ta litt test i området.
Måtte ha litt redning også med lang stropp da sykkelen sto til motoren og var i ferd med å synke i duppa.
Men sprutet godt før det stoppet- selv forover. 🤣
Godt det var en innsjø å skylle av det værste men drittjobb med kjedet på søndag.
«Lodotten» til dattera mi likte seg i sele og god utsikt.
B6ABDF38-3714-475E-B4E4-281EFD8CB4E8.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by Kant1 »

Det der såg jo ut som noe jeg kan like \:D/

Burde kjørt mer offroad med gammelsykkel, det gir en annen opplevelse enn den man får med "romfergja GSA" :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by RuneMC »

Så både fint og gøy ut - å dømme utifra stemningsfulle bilder og ord :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Ja det er skikkelig fint og fine grusveier- greie steder å campe- vaket en del i vannene også.
Litt synd at bobilene har funnet et par steder men masse steder de ikke kommer til,så det går bra.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Noen ganger lurer man på om man skal bli forbannet oppgitt eller bare le....

Fikk spørsmål i sommer om å fixe en gammel sykkel som en eldre herre hadde overtatt..
Jada sier jeg men vent til august.etter en del tlf før august skulle jeg nok ha forstått at dette ikke ble enkelt..

Så kom sykkelen....
Defekt tetninger i forstilling, def bremsepumpe skjevt styre opprevet sal manglende deksler 0 batteri sprukne punga hjul., nedsprutet med hvite malingsflekker...
dette kommer til å koste sier jeg- både pga deler for å få den trafikksikker og jeg vil ha litt for jobben-mer lønnsomt med en sykkel som fungerer, i forhold til å koste på denne som uansett ikke blir bra eller verdt penger.

Så DA får jeg beskjed om at da kan jeg overta den og gjøre hva jeg vil med den siden han hadde fått den...ok sier jeg.

Gjør ingen ting og 2 uker etterpå ringer han og lurer på om jeg har fått fart i den?

Nei- sier jeg og du må gjerne hente den eller så kan jeg ordne med det selv.

Da skulle han ha den igjen...

Så gikk det en stund og så sendte jeg mld om han skulle hente den og snakket med han på tlf også.

Nå ringte han og var irritert og skulle få hentet den og var forbannet for at han hadde "rotet seg borti" meg...

Jaja...

Godt jeg ikke la masse tid og utlegg på denne- tror jeg hadde gått på en smell da...
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by RuneMC »

Haha, høres definitivt ut som om forskuddsbetaling hadde vært en god idé med "Mr Vinglepetter" :D
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by knutk »

mekkern wrote: 24 Sep 2021 09:32 Noen ganger lurer man på om man skal bli forbannet oppgitt eller bare le....

Fikk spørsmål i sommer om å fixe en gammel sykkel som en eldre herre hadde overtatt..
Jada sier jeg men vent til august.etter en del tlf før august skulle jeg nok ha forstått at dette ikke ble enkelt..

Så kom sykkelen....
Defekt tetninger i forstilling, def bremsepumpe skjevt styre opprevet sal manglende deksler 0 batteri sprukne punga hjul., nedsprutet med hvite malingsflekker...
dette kommer til å koste sier jeg- både pga deler for å få den trafikksikker og jeg vil ha litt for jobben-mer lønnsomt med en sykkel som fungerer, i forhold til å koste på denne som uansett ikke blir bra eller verdt penger.

Så DA får jeg beskjed om at da kan jeg overta den og gjøre hva jeg vil med den siden han hadde fått den...ok sier jeg.

Gjør ingen ting og 2 uker etterpå ringer han og lurer på om jeg har fått fart i den?

Nei- sier jeg og du må gjerne hente den eller så kan jeg ordne med det selv.

Da skulle han ha den igjen...

Så gikk det en stund og så sendte jeg mld om han skulle hente den og snakket med han på tlf også.

Nå ringte han og var irritert og skulle få hentet den og var forbannet for at han hadde "rotet seg borti" meg...

Jaja...

Godt jeg ikke la masse tid og utlegg på denne- tror jeg hadde gått på en smell da...
Uff da.

Hva er det man sier? 'Utakk er Verdens lønn'. 8)

Egentlig greit at du havna i Gubbens Svartebok. Da slipper du mer mas fra den kanten. :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by intruder »

lever i håpet om at kompisen til sønnen min kan rekke å sjekke ut Intruderen etter at " råden eller noe slikt " kranglet så jævlig i sommer [-X

vinteren er jo ikke engang startet så...... :plystre :smt006
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Håper på litt mer europareising neste år...

User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Det er høst og da skjer det som regel ting...
Søndag så røyk gasswiren til Transitèn og mått stripse opp dieselpumpa for å komme hjem.. men sølvloddet inn en ny wire på stumpene-likk kinki for endene er av plast for kule...men det gikk..
I dag så ble clutchen dårligere og dårligere på 600`dren.. hadde 2 cordeller når kom tilbake til bilen..
IMG_5423.JPG
ikke mye å rope hurra for..
IMG_5424.JPG
men en runde i dag så fant jeg 2mm wire så da ble det ny i kveld...
litt lodd så..
IMG_5425.JPG
IMG_5426.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by ashland »

Godt det ikke bare er jeg som har option på å ta livet av clutch wirer eller pumpe :roll:

Slikt skjer sjeldent på ett beleilig sted, men det viktigste er alt ordner seg til slutt. Uten alt for mye tull :thumleft
fun is not a straight line
Post Reply