Her var det da 14 grader og regner med at det ble kjølig,syntes jo du var ganske tynnkledd som jeg sa !
Takk for et hyggelig lag med Dag,Roy og deg


Jeg fylte og E10 her om dagen, og det gikk bare fint. Eneste jeg merka var at mottorn om mulig gikk noe roligere enn ellers. Kan det være at spritens høyere bankefasthet er en fordel på en så høykomprimert mottor, med 14:1 i kompresjon? Men nå er jo V4 Multistrada nokså ny og bygd for E10.mekkern wrote: ↑12 Jun 2023 17:15 Etter en kjøretur i går med "bastarden" så fylte jeg E10 i Sverige da det ikke fantes noe alternativ-på veien hjemover gikk sykkelen ikke rent og kuttet en sylinder på lav pådrag(dette tilskrives litt mager blanding på denne forgasseren) og generelt mindre futt på pådrag.
Demonterte gasserrekka i dag for en rens og kalibrering og den bensina jeg tømte ut av forgasserrekka hadde fått skikkelig brun farge, så den hadde allerede begynt å tære på slanger og annet morro.frem til forgasserene var bensina "blank".
Har nå tømt hele drivstoffsystemet og lar det tørke.
det er fortsatt 95oktan-samme bankefasthet-men med noe mindre brennverdi.ArcticTiger wrote: ↑12 Jun 2023 18:18Jeg fylte og E10 her om dagen, og det gikk bare fint. Eneste jeg merka var at mottorn om mulig gikk noe roligere enn ellers. Kan det være at spritens høyere bankefasthet er en fordel på en så høykomprimert mottor, med 14:1 i kompresjon? Men nå er jo V4 Multistrada nokså ny og bygd for E10.mekkern wrote: ↑12 Jun 2023 17:15 Etter en kjøretur i går med "bastarden" så fylte jeg E10 i Sverige da det ikke fantes noe alternativ-på veien hjemover gikk sykkelen ikke rent og kuttet en sylinder på lav pådrag(dette tilskrives litt mager blanding på denne forgasseren) og generelt mindre futt på pådrag.
Demonterte gasserrekka i dag for en rens og kalibrering og den bensina jeg tømte ut av forgasserrekka hadde fått skikkelig brun farge, så den hadde allerede begynt å tære på slanger og annet morro.frem til forgasserene var bensina "blank".
Har nå tømt hele drivstoffsystemet og lar det tørke.