"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Takk takk. :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by intruder »

mekkern wrote: 18 Jul 2021 12:35 Slækker litt i dag. Men skal snart ut på tur igjen.

Litt kaffe under parasollen.
39EA8AE2-15B5-4832-8344-9D58C0059F77.jpeg

Unne seg litt når en ble Bestefar i natt. 👶🏻🐣🎉🎉
Naboen var på og foreslo knallert og løype rundt huset. 🏍🤣. Mulig litt tidlig sa jeg.

Hmm….
https://www.indianmotorcycle.com/en-us/eftr-jr/

Grattelere da Vidar....med ti barnebarn & fire oldebarn kan jeg love deg at du har mye godt i vente........
sjøl er jeg en høyt aktet og æret kar....bæssføreldre med MC det er tingen det....
blir som en unge att om en er nærmere sytti her iallfall =D>
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

ja takk for det-gledes stort..

har forresten montert en av verdens styggeste originalpotter tilbake på xl`n..
min spesialpotte har fungert utmerket..
P1010949.JPG
IMG_0014.JPG
P1010945.JPG
IMG_5069.JPG
men når man skal putre rundt på grusveier og i nærheten av hytter og "grunneiere" er det jo greit at det ikke bråker for mye..Selv om en tidligere eier hadde fjærnet en del bakerst så har jeg smettet inn et nytt rør så den er nogenlunde OEM i lyden også.
men man må jo ha et varmedeksel på den også slik at lærveska ikke svies med en gang for de originale plastkåpene har jeg gitt bort..
IMG_5070.JPG
IMG_4754.JPG
IMG_4754.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Jaja.
I natt dauet XL’n.
Vært en liten tur og kuttet helt i innkjørselen til huset mitt.
La merke til at den hadde litt flimrende lys på høyere turtall og i indikator ledpæra til fjærnlys.
Etter hva jeg har funnet så langt så er det noe brente kontakter og feil verdi på spolen til tenning alt relatert til stator. Ohming av stator gir noen greie verdier mens lekkasjetest på 250volt gir full smell.
Skal strippe skiten og sjekke men er nok kass. Håper cdi boksen ikke har tatt kvelden også, men den får jeg ikke målt.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by intruder »

Herlig herlig......men farlig farlig----

artig at du er litt på `n uten å ha drøkki så mye som en vørter en gang Vidar

er jo på psyke-huset , men husk..jeg følger med noe a la Sherlock Holmes

Vennegjengen min her , vi skal jaggu møtes tell en kaffrprat , ikke med det samma men plurselig innen koty tid \:D/
ha det godt,,,,hælls æille .å åssen går det med barnebarnet a ....regner du peser og får tell et skikkelig barnesete for MC- folk :smt007

ha det så lengi.......

mekkern ha einn Trannsitt....buyed in the place god left and the devill was the new gangs chef :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Nye knotten sutter og koser seg...Gamlingen også-koser seg altså, for jeg har tenner ennå.....
Håper at den bestilte statoren løser floka og at ikke CDI er kaputt også..for da spørs det om grustur slutten av august utgår med Hondaen.. :(
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Kjapp pretest av stator gav gnist på pluggen selv om CDI ikke ga noe måling.. :-k

så nå får jeg montere alt riktig og se...
Bestilte stator på Lørdag og den ble levert i dag...fra Colerado USA... ikke ille av UPS. \:D/

Men i morra lurer jeg på en tur til Rundkiosken på Gjøvik-Været er meldt bra og mulighet til å stikke litt tidligere fra jobb. :-k

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... nstitusjon
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by intruder »

mekkern wrote: 04 Aug 2021 16:28 Kjapp pretest av stator gav gnist på pluggen selv om CDI ikke ga noe måling.. :-k

så nå får jeg montere alt riktig og se...
Bestilte stator på Lørdag og den ble levert i dag...fra Colerado USA... ikke ille av UPS. \:D/

Men i morra lurer jeg på en tur til Rundkiosken på Gjøvik-Været er meldt bra og mulighet til å stikke litt tidligere fra jobb. :-k

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... nstitusjon

Du har telefonnummeret mitt vet du !!!!!!!
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Da er xl`n i drift igjen.. så nå blir det litt karving så jeg kan sette på nye dekk før GIØ... :shock:

Men noen tur til Rundkjosken i dag utgikk da jeg ble sen fra jobb.. :?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Selv om stator ikke ser spesielt brent ut eller at det så ille ut før jeg begynte litt obduksjon så var den kass på overslag.
9C317EC0-ABD4-4E42-BCCE-26D2B0876BEE.jpeg
Skruer tåler bare en viss belastning. 😜ser man 2 feil?
929CD179-B902-451D-93C3-28D93A1C8E4F.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by ole m. »

Den har vel et brudd, og den er rustfri?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Ja den er rustfri..
og den er strekt så mye at den har begynt å få en sprekk i bunn av gjengene 3 runder..
skulle nok ikke blitt trukket så hardt til nei.. men disse gearpedalene har en tendens til å slarke seg til på splinesène.. så man trekker til litt, og så går det en stund og repeter.. til slutt er det ikke mer å klemme...,
Baufil og ny skrue så går det litt til.. :lol:
D8BBC02B-4C49-41A2-A517-D16D4B81DDEB.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by Tekumseh »

mekkern wrote: 04 Aug 2021 16:28 Kjapp pretest av stator gav gnist på pluggen selv om CDI ikke ga noe måling.. :-k

så nå får jeg montere alt riktig og se...
Bestilte stator på Lørdag og den ble levert i dag...fra Colerado USA... ikke ille av UPS. \:D/

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... nstitusjon
Det er stor forskjell på hastighet når man må ut i verden etter deler.
mekkern wrote: 07 Aug 2021 17:44 ...
skulle nok ikke blitt trukket så hardt til nei.. men disse gearpedalene har en tendens til å slarke seg til på splinesène.. så man trekker til litt, og så går det en stund og repeter.. til slutt er det ikke mer å klemme...,
Baufil og ny skrue så går det litt til.. :lol:
Det kan gå i mange år det ;-)
Har litt samme problem, håper ny gearpedal etterhvert løser problemet, at det ikke er splines'en på veksleren, for jeg skal ikke inni den blokka med det første :-)

Du kan ikke ha Kvikk-Lunchplata liggende mot bakveggen i den lærvæska antagelig. :-) Men ser veldig bra ut, og skikkelig praktisk :-) Oem lyd er ikke dummen, i tillegg får du litt mer "OEM" moment, da veldig ofte åpne potter tar momentet i bunn.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Nei sjokkoplater utgår på høyre veska mot eksos.
Potta er ikke helt oem ettersom en tidligere eier har fjærnet alt i bakstussen. Jeg har puttet inn et nytt rør men med litt større diameter. Men den er passe stille og bråker ikke - og har en artig «sugelyd» når den bremser på gear.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Det nærmer seg GIØ og de gamle dekka får ta seg en tur på gjenvinning... mulig jeg sparer litt på forhjulet sånn i tilfelle..
IMG_5267.JPG
Vil tro de nye funker greit "off-tarmack" som sykkelen mest kjøres..selv om det blir litt bløtt..
IMG_5268.JPG
IMG_5269.JPG
Men han oppå er jo litt bleik og romslig :shock: så uansett der begrensningen ligger.. :plystre
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply