Når en begynner å mimre litt så kommer man noen ganger over ting man har delvis glemt-eksempelvis hvor fort årene etterhvert går.
Når jeg laget innlegget om gammel pc så dukket det opp mye minner
-
"Gamle pc`r ja....
Min hovedpc er byggeprosjekt fra 2011....
Dog har den fått oppgradert den første SSD og et nyere skjermkort..og Windows10 pro 64bit.
Så nå er det AMD Phenom2x61055T samsung evo250G ssd+1T snurredisk 16Gram og et Nvida GeforceGTX1060 6G og 3 skjermer..
og den funker helt greit til mitt bruk og litt online-gaming.-selv om prosessoren ikke støttes av windows11.vi får se om en stund hva som skjer.

Har også en gammel bærbar asus EEc minipc (for litt musikk og OBD2 diagnoser)OG en gammel HP med Linux ubuntu for garasjebruk-men den sliter med hd film på fullscreen..
Ellers så er jeg på eplekjøret

-ipader iphoner og watch ultra-må vel snart ha en ny Iphone promax igjen... duppedittmannen...

Men jobben sponser "mesteparten" der da...
Første forumet jeg begynte å vanke på var
https://forums.iboats.com/rundt år 2000.
Ellers så startet karrieren med tastatur på Commodore64 i 1983 med programmering i Basic..

"
41 år siden i høst kjøpte jeg Commodore64.oppgraderte til commodore 128 i -85.
i 89 begynte jeg å knotte på noe 386 greier som jeg ikke helt husker før en 486 med windows 2,0..etter det har det bare tatt av og noen sidesprang med Macintosh og div IOS.De senere år har eplegreiene bare blitt på bærbare produkter-Men det er litt digg med systemer som er sømløse og bare funker (selv om det er litt "låst")-men litt gaming så er PC greia når en ikke går for konsoll.