"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by RuneMC »

Et par uker til nå så begynner det vel å hjelpe - litt seig den nattefrosten og ikke minst det unødvendige snøfallet nå på tampen...

For egen del blir det ikke noe mer avansert enn bytte av batteri, da det gamle nok sang på siste verset i fjor høst når MC'n ikke ville starte på første forsøk...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Det ordner seg nok snart.
Batterier er sånt som bare plutslig har gjort jobben sin.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

I går kveld 20:30 dukket Dekkene jeg bestilte opp også... :thumleft 20mm mønsterdybde på bakdekket holder vel innafor kravet...og litt å slite på tross alt.. :plystre
IMG_4098.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by Galilee »

Kjøpte du skovler til Skibladner?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Galilee wrote: 19 Mar 2021 14:46 Kjøpte du skovler til Skibladner?
Njaaa... tenker jeg vil satse litt mer på grus utpå sommeren.
da er det jo greit å ha noe som ikke tetter seg i mønstret..selv om en ikke har mer enn en 50hk på 130kg.. :redface
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

sitter og ser på noe jeg savner...
skulle dratt i 2020 men da gikk det jo dritt.



var der i -16


og skulle dit i -17 men ble syk..





jaja.. det blir vel ei rå igjen.. :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Stadig så hører man at dekk kjøpt på nettet er gamle dekk og bare skrot..
kikket på dekkene jeg fikk i forrige uke til XL`n.. prod 0421 og 0621..Michelin og Mitas
har handlet i 10 år på nett nå og eldste dekket jeg har fått er 9mnd...jaja...

kollegaen min sjekker et dekksett til KTM`n sin i dag-nesten 2800 på nettet og 4750 på lokale dekksjappa-med prosenter...jadda... :roll:
Men plutselig så er det et tilbud såå.. :-k


Denne virusfaen skal lage dritt av påsken også så en får håpe på bra kjørevær i det minste... :evil:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

fikk laget et lokk til servostyringen til en AudiA8 som hadde tæret/rustet bort.. finnes ikke som løs del og som brukt tannstag var det visst 25000,-pluss frakt fra usa.. morro med eldre "premiumbiler".. :plystre
OXGA1362.JPG
COKB6441.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by knutk »

mekkern wrote: 26 Mar 2021 16:17 fikk laget et lokk til servostyringen til en AudiA8 som hadde tæret/rustet bort.. finnes ikke som løs del og som brukt tannstag var det visst 25000,-pluss frakt fra usa.. morro med eldre "premiumbiler".. :plystre
OXGA1362.JPGCOKB6441.JPG
Ja, dyre biler er dyre...

Og når de blir billige blir de enda dyrere... ;-)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

knutk wrote: 26 Mar 2021 21:17

Ja, dyre biler er dyre...

Og når de blir billige blir de enda dyrere... ;-)
Kjøpte ny "billig bil" for noen år siden og den har også blitt billigere.. men her er ikke fallet like stort.
Guttungen kjøpte en Bmw hybrid med bare 3 år og få km på telleren til halv pris av ny-tapet for forrige eier var hele min nybilpris på 3 år.. :shock:

men allikevel har kostnaden for bilen min vært formidabel sett opp mot verdifall og hva en får nye EL biler for nå.
Spiller egentlig ingen rolle da jeg har en avskrivning på 10-15 år i mitt regskap og ikke noe lån..
så vi får se om det blir en ny bil om en 10år eller det blir andre brukbare transportløsninger innen den tid kommer.
MC med IC motor skal jeg ha så lenge jeg kan- ikke fordi jeg MÅ men fordi jeg VIL.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by knutk »

mekkern wrote: 27 Mar 2021 08:31
knutk wrote: 26 Mar 2021 21:17

Ja, dyre biler er dyre...

Og når de blir billige blir de enda dyrere... ;-)
Kjøpte ny "billig bil" for noen år siden og den har også blitt billigere.. men her er ikke fallet like stort.
Guttungen kjøpte en Bmw hybrid med bare 3 år og få km på telleren til halv pris av ny-tapet for forrige eier var hele min nybilpris på 3 år.. :shock:

men allikevel har kostnaden for bilen min vært formidabel sett opp mot verdifall og hva en får nye EL biler for nå.
Spiller egentlig ingen rolle da jeg har en avskrivning på 10-15 år i mitt regnskap og ikke noe lån..
så vi får se om det blir en ny bil om en 10år eller det blir andre brukbare transportløsninger innen den tid kommer.
MC med IC motor skal jeg ha så lenge jeg kan- ikke fordi jeg MÅ men fordi jeg VIL.
Å være første eier på en bil/MC er ALLTID dårlig butikk. Verditapet de første åra er formidable, uansett hva man velger. Av alle kostnaden man har på en bil utgjør verditapet den høyeste kostnaden med stor margin, med mindre man kjøper et Esel hvor alt ryker og man må sette på verksted for den minste ting.

I nesten like stor grad gjelder dette også MC, selv om man har en flatere verditap kurve. Som eksempel kan nevnes da jeg en gang i tiden kjøpte en K1300GT. Den var ett år gammel og hadde rullet 9k km. Prisavslag 75 000. Et tilleggs-moment med med å kjøpe nesten ny MC er at om man er litt tålmodig ramler man over et eksemplar hvor eier, i tillegg til fabrikkutstyr også har handlet villig vekk hos tredjepart, og kjøpt og satt på mye godiser man uansett ville ha kjøpt inn. Greia med godisene er at selv om de kan koste ganske mye i innkjøp gir de lite igjen av ekstra kronasje ved salg.

Like fullt kjøper mange både nye biler og nye MC.
Hvorfor det?
Veel... Har selv gjort begge deler. Det lukter godt med ny bil, og moro å ha bil/mc som er urørt av andre, samt at man kan spesifisere ønsket utstyr.
Og litt moro når fabrikantene introduserer nye finesser. (Et triks de utnytter helt bevisst :lol: )
Men man er jo helt inn-forstått at dette koster. Så da er det bare å kalkulere og spørre seg selv om man kan og er villig til å bære det ekstra kostnaden.

Runden med kalkulator funker vel egentlig best om man ikke blander fornuft inn i regnestykket :D :D
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

får vel legge inn bilder så ikke bløff på prod dato. :lol:
IMG_4124.JPG
IMG_4123.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by ashland »

Jøss, stort ferskere gummivare skal du lete litt etter før dukker opp i hyllene :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

Ja nå er det bare at det tørker opp litt så jeg får freset ut de dekka jeg har.. :plystre

Lurer på om jeg skal planlegge en 2 dagers grustur med overnatting i guds frie natur i slutten av mnd/ starten av mai... :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021

Post by mekkern »

12 liter med Motul 300v i bestilling -8liter 15w-50 og 4 liter 10w-40. selv om jeg fortsatt har 6 liter+ i hylla.. dumt å gå tørr.. [-X

Da blir det litt oljeskift i år også på alle sammen..Indianeren må ha egen suppe..15w-60 OEM.enn så lenge.. 8)

Ellers så har jeg fått lagt blikktak på mc-boden/"grillplassen".papptaket som fulgte med holder ikke mer enn en vinter..

i morra så skal jeg bytte litt blinklys og muligens rake litt-man er ikke arbeidsledig med hus nei... :-k
Post Reply