Så er årets siste langtur unnagjort. Det ble ikke 5 dager men 4. Hadde planlagt 3 netter i Pattaya men høysesong og mye folk gjorde at jeg gikk lei og reiste hjem en dag tidligere. Men uansett hadde vi en fin tur.
Første etappe ca 400 km til Koh Chang, her besøkte vi noen venner og var 2 netter. Det ble også en tur rundt på Koh Chang med guide slik at vi fant steder som ikke alle vet om. Koh Chang er en øy med en hovedvei. Det er faktisk ikke mulig å kjøre øya rundt. Den nevnte hovedveien stopper i begge ender og det mangler noen kilometer på at veien går helt rundt. Det finnes dog noen avstikkere som alle er blindveier men som er både bratte og krevende å kjøre. Aldri kjedelig.
Etappen fra Koh Chang til Pattaya gikk langs med kysten i ett nydelig landskap, denne ruta bør oppleves hvis du får sjansen. Det ble lunch på stranda i Rayong, en lunch som ikke var helt 100% god. Dette gjorde at magen ikke trivdes de siste milene inn mot Pattaya. Jeg var veldig glad da jeg omsider kom inn på rommet og fikk lettet på trykket. Den første kvelden i Pattaya ble preget av dette og at jeg måtte holde meg toalettet. På de årene jeg har bodd i Thailand har det ikke skjedd ofte at jeg har fått dårlig mat men av og til har man uflaks. Det ga seg i løpet av natten så resten av turen gikk greit.
Veien hjem fra Pattaya gikk stort sett på motorvei med cruisecontrollen innstilt på drøye 100 km/t. Har kjørt alt av sideveier og småveier på denne strekningen mange ganger så av og til er det greit å kjøre motorvei og komme raskt hjem. AT'en er en ypperlig milsluker på slike etapper.
Etter snart 12 000 km på denne blir jeg mer og mer glad i den. For en sykkel
IMG20241206105259.jpg
IMG20241206201436.jpg
IMG20241207202605.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.