Litt om selv, er 63 model, men pent kjørt og i ganske god stand (alt virker). Hobbyer er MC, korps (spiller trompet), fisker litt og har hund.
Har to døtre (25 og 16 (jada begynte tidlig)) er skilt men har dame (sorry damer), bor på Hurumhalvøya og har kjørepardis rett utenfor døra.
Tok MC lappen nå i år i slutten av mai, hadde hatt lyst på den lenge, men det var først i år at økonomien tillot dette, hadde budsjett på 15000 men da jeg stod med førerkortet i hånden og regnskapet skulle gjøres opp ble det noe over 20000, litt dyrt med verd hver krone.
Så med ferskt førerkort var det ut for å se på sykkel. Mens jeg tok timer var jeg og så på mange sykler, og vurderte ny, nesten ny, og godt brukt. Siden dette er en ny hobby bestemte jeg meg for at det skulle bli billig sykkel det første året, så etter å ha sett på mange dårlige eksemplarer mellom 20 og 30k fant jeg endelig noe jeg kunne like. 89 mod Honda CBR 600F(bilde kommer senere). Eneste feil med denne var eksosen, men nytt annlegg lot seg skaffe og det ble byttett på to kvelder, så nå er sykkelen i orden.
Jobber for tiden i Oslo og med sykkel så sparer jeg mye tid og 110,- kr i bompenger hver dag (Drøbaktunnelen). Ikke nok med det å kjøre sykkel er en nytelse det er jammen økonmisk også.
Prøver å kjøre sykkel til jobb så ofte som mulig men inntil min yngste datter for seg kjøreutstyr må jeg bruke bil de gangene hun skal være med hjem til meg fra Bærum, så da blir det sykkel kun 3 ganger pr uke til jobben. Må foresten nevne hvor deilig det er å sette seg på sykkelen klokka 0545 om mogenen og kjenne at man lever, er mye mer opplagt ved ankomst Oslo når jeg kjører sykkel enn når jeg kjører bil.
Årets sommerferie blir ikke med sykkel. Det er nok siste året at yngste datter vil være med far på ferie og siden jenter på 16 år MÅ ha med mye klær blir det bilferie i år, til Tyskland og Østerike. Tar gjerne i mot tips om bra steder og overnatte/spise og ting som er verdt å få med seg.
Dama og jeg snakker om en langweekend til Kr.Sund ut i august og da blir det på sykkel, dama kjører også sykkel men har for tiden ikke egen men hun håper på å få lånt en. To stykker og bagasje på min 600 blir nok litt slitsomt.
Vel dette får holde som åpning på loggen.
Men som alle andre her skla jeg prøve å oppdatere så ofte jeg har noe å si.