Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
- intruder
- Posts: 4618
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Datter og svigers reiste nettopp på ferie ti Thailand med fly Norse NBT0091 fra Gardermoen .
Fulgte dem stykkevis og delt et stykke til godt og vel Romania ...
der falt gamlefar av Flightradar selv om det ikke har så mye å bety for mitt sjeleliv...
Men moro så lenge det varte ...
Fulgte dem stykkevis og delt et stykke til godt og vel Romania ...
der falt gamlefar av Flightradar selv om det ikke har så mye å bety for mitt sjeleliv...
Men moro så lenge det varte ...
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Får håpe de får ett fint opphold, selv om det er kaldt her nå. I dag 29/11 klokken 06:00 kun 18 grader og sur vind. Vinteren er kommet.intruder wrote: ↑28 Nov 2024 18:24 Datter og svigers reiste nettopp på ferie ti Thailand med fly Norse NBT0091 fra Gardermoen .
Fulgte dem stykkevis og delt et stykke til godt og vel Romania ...
der falt gamlefar av Flightradar selv om det ikke har så mye å bety for mitt sjeleliv...
Men moro så lenge det varte ...
Hans Petter
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Det har vært noen travle uker siden jeg kom hjem fra den lange mc turen til nord Thailand sammen med Isan Riders. Første tur for meg med den gjengen, hyggelige folk, så blir nok flere turer.
D to første dagen var vi rundt 100 mc'er, da kursen ble lagt nordover var det 20 sykler og 30 personer som ble med på langtur. En flott tur på veier som er som skapt for mc'er. Hårnålssvinger, skarpe kurver, rett opp og rett ned milevis med slik vei. Legg til flott utsikt og temperaturer rundt 30 grader ja da kan det nesten ikke bli bedre.
Hjemme etter en uke hadde jeg nesten 3000 km på telleren. AT'en leverte og har nå passert 10 000 km siden juni. Skal legge ut noen bilder fra selve turen når jeg får tid
D to første dagen var vi rundt 100 mc'er, da kursen ble lagt nordover var det 20 sykler og 30 personer som ble med på langtur. En flott tur på veier som er som skapt for mc'er. Hårnålssvinger, skarpe kurver, rett opp og rett ned milevis med slik vei. Legg til flott utsikt og temperaturer rundt 30 grader ja da kan det nesten ikke bli bedre.
Hjemme etter en uke hadde jeg nesten 3000 km på telleren. AT'en leverte og har nå passert 10 000 km siden juni. Skal legge ut noen bilder fra selve turen når jeg får tid
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Noen bilder fra siste langtur
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Takk for at du deler bilder
Ser ut som om Africa Twin er en pop sykkel i tur-gjengen ?
Jeg vet jo at den egner seg godt for dårlige/humpete norske veier og "snille" grusveier så kanskje ikke så forskjellig ift veier i Thailand?
Ser ut som om Africa Twin er en pop sykkel i tur-gjengen ?
Jeg vet jo at den egner seg godt for dårlige/humpete norske veier og "snille" grusveier så kanskje ikke så forskjellig ift veier i Thailand?
- intruder
- Posts: 4618
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
hansp & co slipper iallfall å bekymre seg om telehiv som vi herover
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Det er flere i Isan Riders som kjører AT. En glimrende (i mine "nøytrale" øyne) sykkel for Thailandske veier som minner mye om norske veier. Etter 10 000 km er jeg fortsatt strålende fornøyd
Hans Petter
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Det gjøres nå klart for 5 dagers tur. Turen starter i morgen torsdag 5/12 og første etappe går til Koh Chang, jeg skal også innom Pattaya på veien men utover det tar jeg ting på sparket.
Det ser ut som det blir solo kjøring på denne turen, da mitt vanlige reisefølge har annet fore. Men solotur betyr også frihet til å kjøre slik JEG vil
Det ser ut som det blir solo kjøring på denne turen, da mitt vanlige reisefølge har annet fore. Men solotur betyr også frihet til å kjøre slik JEG vil
Hans Petter
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Så er årets siste langtur unnagjort. Det ble ikke 5 dager men 4. Hadde planlagt 3 netter i Pattaya men høysesong og mye folk gjorde at jeg gikk lei og reiste hjem en dag tidligere. Men uansett hadde vi en fin tur.
Første etappe ca 400 km til Koh Chang, her besøkte vi noen venner og var 2 netter. Det ble også en tur rundt på Koh Chang med guide slik at vi fant steder som ikke alle vet om. Koh Chang er en øy med en hovedvei. Det er faktisk ikke mulig å kjøre øya rundt. Den nevnte hovedveien stopper i begge ender og det mangler noen kilometer på at veien går helt rundt. Det finnes dog noen avstikkere som alle er blindveier men som er både bratte og krevende å kjøre. Aldri kjedelig.
Etappen fra Koh Chang til Pattaya gikk langs med kysten i ett nydelig landskap, denne ruta bør oppleves hvis du får sjansen. Det ble lunch på stranda i Rayong, en lunch som ikke var helt 100% god. Dette gjorde at magen ikke trivdes de siste milene inn mot Pattaya. Jeg var veldig glad da jeg omsider kom inn på rommet og fikk lettet på trykket. Den første kvelden i Pattaya ble preget av dette og at jeg måtte holde meg toalettet. På de årene jeg har bodd i Thailand har det ikke skjedd ofte at jeg har fått dårlig mat men av og til har man uflaks. Det ga seg i løpet av natten så resten av turen gikk greit.
Veien hjem fra Pattaya gikk stort sett på motorvei med cruisecontrollen innstilt på drøye 100 km/t. Har kjørt alt av sideveier og småveier på denne strekningen mange ganger så av og til er det greit å kjøre motorvei og komme raskt hjem. AT'en er en ypperlig milsluker på slike etapper.
Etter snart 12 000 km på denne blir jeg mer og mer glad i den. For en sykkel
Første etappe ca 400 km til Koh Chang, her besøkte vi noen venner og var 2 netter. Det ble også en tur rundt på Koh Chang med guide slik at vi fant steder som ikke alle vet om. Koh Chang er en øy med en hovedvei. Det er faktisk ikke mulig å kjøre øya rundt. Den nevnte hovedveien stopper i begge ender og det mangler noen kilometer på at veien går helt rundt. Det finnes dog noen avstikkere som alle er blindveier men som er både bratte og krevende å kjøre. Aldri kjedelig.
Etappen fra Koh Chang til Pattaya gikk langs med kysten i ett nydelig landskap, denne ruta bør oppleves hvis du får sjansen. Det ble lunch på stranda i Rayong, en lunch som ikke var helt 100% god. Dette gjorde at magen ikke trivdes de siste milene inn mot Pattaya. Jeg var veldig glad da jeg omsider kom inn på rommet og fikk lettet på trykket. Den første kvelden i Pattaya ble preget av dette og at jeg måtte holde meg toalettet. På de årene jeg har bodd i Thailand har det ikke skjedd ofte at jeg har fått dårlig mat men av og til har man uflaks. Det ga seg i løpet av natten så resten av turen gikk greit.
Veien hjem fra Pattaya gikk stort sett på motorvei med cruisecontrollen innstilt på drøye 100 km/t. Har kjørt alt av sideveier og småveier på denne strekningen mange ganger så av og til er det greit å kjøre motorvei og komme raskt hjem. AT'en er en ypperlig milsluker på slike etapper.
Etter snart 12 000 km på denne blir jeg mer og mer glad i den. For en sykkel
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4800
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Trivelg å få referat fra steder enn Europa
Kjipt med magen, men bra det rettet seg fort. Selv har jeg jo, som sjømann, vært på de underligste kneiper og spist mye rart. Har vært matforgiftet én eneste gang og det var i Haugesund
Kjipt med magen, men bra det rettet seg fort. Selv har jeg jo, som sjømann, vært på de underligste kneiper og spist mye rart. Har vært matforgiftet én eneste gang og det var i Haugesund
- kvase
- Posts: 4256
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Det er godt å se at noen har det kjekkt der nede- - trivelig lesing
Farsan ligger vel et stykke ned i jorda der nede ett eller anet sted han døde for ca 7 år siden der nede.
-
Man ser jo litt skremsel propaganda innemellom
Farsan ligger vel et stykke ned i jorda der nede ett eller anet sted han døde for ca 7 år siden der nede.
-
Man ser jo litt skremsel propaganda innemellom
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Hørtes ut som bra tur nedover kysten … minus dårlig mat
Har ikke vært matforgiftet men vært slått ut av feber i syden en liten uke… ikke gøy det heller… og onkel blå hadde da bøtelagt leie-moppen et par ggr fordi den stod på fortauet…
Har også inntrykk av at HD er litt statussymbol i Asia, men er nok ikke like gode på dårlig vei.
Har ikke vært matforgiftet men vært slått ut av feber i syden en liten uke… ikke gøy det heller… og onkel blå hadde da bøtelagt leie-moppen et par ggr fordi den stod på fortauet…
Har også inntrykk av at HD er litt statussymbol i Asia, men er nok ikke like gode på dårlig vei.
- hansp
- Posts: 842
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Stille fra meg for tiden. Pga de farlige dagene på veiene her i Thailand så får AT'en stå i ro frem til andre uke i januar. De farlige dagene som defineres av myndighetene kommer rundt nyttår og Songkran feiringen hvert år. Da skal millioner av mennesker hjem til familien og veiene er fulle av biler og busser med mye rar kjøring. Gjennom høytiden festes det og thaier tar ikke dette med promillegrenser veldig alvorlig. Så derfor fra jul til etter første helg i januar ingen langturer med verken mc eller bil. Etter mørkets frembrudd foretrekker jeg å være i heimen rett og slett fordi det er utrygt å bevege seg langs veiene.
Til vanlig er jo Thailand blant landene med flest drepte og skadde i trafikken så når man legger på ekstra utfart og krydrer dette med mye fyllekjøring, da er hjemme best.
Godt nyttår folkens
Til vanlig er jo Thailand blant landene med flest drepte og skadde i trafikken så når man legger på ekstra utfart og krydrer dette med mye fyllekjøring, da er hjemme best.
Godt nyttår folkens
Hans Petter
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4800
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Godt nytt år til deg også
Ja, høres ut som en fornuftig tanke å holde seg unna trafikken der en stund.
Ja, høres ut som en fornuftig tanke å holde seg unna trafikken der en stund.