Hvis du går tilbake og leser begynnelsen på bloggen vil du nok se at jeg bodde i Norge på den tiden The Julekander gikk på tv. Har ip tv så jeg kan se norsk tv hvis jeg vil. Men veldig sjelden jeg vilintruder wrote: ↑14 Feb 2025 09:31 Til opplysning for Hansp som sikkert ikke ser norske julekalendere for barn på TV kan jeg opplyse at det var tre trøndere som kalte seg " The Strawberries " som lagde en sånn julekalender hvor en av deltakerne var en sengeliggende bestefar som het " Good old gammelnok " ...
å gjenfortelle alt skal jeg ikke gjøre men det går jo an å ta seg en sniktitt på Youtube !!![]()
Mine år med mc i Norge og Thailand
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Hans Petter
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Bike Week i Pattaya er nå historie. En historie jeg dessverre ikke får dokumentert i bilder, da mobilen var tom for strøm. Det å la mobilen være på hotellrommet for lading mens man går til lunch er dumt når strømmen til rommet blir borte når man tar med seg nøkkelkortet. Det var en del lekre sykler utstilt der og en del som ikke var så flotte, men smak og behag.
Selve mc turen opp og ned til Pattaya gikk på veier jeg har kjørt mange ganger før og sikkert beskrevet mange ganger også. Det ble bakveien på vei ned og den raskeste veien (motorvei) på vei hjem. Grunnen til motorvei hjem var rett og slett for at vi forsov oss på mandag. Planen var frokost 07 og kjøre senest 08, men når man bråvåkner 08:30 og kameraten må vekkes, da blir det sein avreise. Så utsjekk fra hotellet ble først rundt 09:30 og siden jeg hadde budt inn til fødselsdags selskap på kvelden var det bare å sette cruisekontrollen på 120+ og gasse på. Ingen kontroll og ikke så mye trafikk. Det ble ny rekord på denne strekningen. Joda ATen leverer også på motorvei med hjemlengsel.
Selve mc turen opp og ned til Pattaya gikk på veier jeg har kjørt mange ganger før og sikkert beskrevet mange ganger også. Det ble bakveien på vei ned og den raskeste veien (motorvei) på vei hjem. Grunnen til motorvei hjem var rett og slett for at vi forsov oss på mandag. Planen var frokost 07 og kjøre senest 08, men når man bråvåkner 08:30 og kameraten må vekkes, da blir det sein avreise. Så utsjekk fra hotellet ble først rundt 09:30 og siden jeg hadde budt inn til fødselsdags selskap på kvelden var det bare å sette cruisekontrollen på 120+ og gasse på. Ingen kontroll og ikke så mye trafikk. Det ble ny rekord på denne strekningen. Joda ATen leverer også på motorvei med hjemlengsel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- increasing
- Posts: 58
- Joined: 14 May 2020 14:47
- MC: R1250GSA
- Location: Lillestrøm
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
Med to kort har det hendt jeg lar strømmen er aktivert på hotel rommet når jeg er ute men sikkert ikke ønskelig av driverne, får du room service besøk vil sikkert de løfte på kortet før rommet forlates å da er du like langt. Ser ut som dere har hatt en flott tur med flott vær, det å varierer på veivalget kan også være kjekt og da ble det jo bursdag selskap
Hva med veiene, er det bompenger på motorvei eller andre veier hos dere …
increasing
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
increasing wrote: ↑26 Feb 2025 07:28 Hva med veiene, er det bompenger på motorvei eller andre veier hos dere …
På motorveier rundt de store byene feks Bangkok og Pattaya er det bompenger. Disse veiene har ikke mc lov til å kjøre på det kan medføre store bøter og/eller fengselsstraff så det lar jeg være. Det hører dog med at jeg for ett par år siden på vei fra Hua Hin til Pattaya, feilnavigerte og forvillet med opp på forbudt mc område ,bompengevei. Jeg ble stoppet av politiet ved første bom og siden jeg la meg flat og beklaget slapp jeg unna med advarsel og ble geleidet av veien.
Jeg har kjørt disse veiene med bil, det er flotte veier med 4 eller flere filer i hver retning og fartsgrense på 130 km/t. Bompenger betales etter hvor langt man har kjørt på veien. Når man svinger ut på en slik vei får man ett kort og dette kortet leveres i bomstasjonen når man svinger av. Det meste jeg har betalt var på vei til flyplassen i Bangkok ca 15 Nkr. Så ikke veldig dyrt.
Utenom Bangkok og Pattaya har jeg aldri opplevd bompenge veier.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Siden forrige innlegg er nok en tur loggført. Denne gangen en 3 dagers tur nordover på totalt 1140 km. En tur som gikk på både nye ruter og gamle ruter. Har snart kjørt mc til de fleste provinser i Thailand og når jeg ser på Calimoto, som viser hvor jeg har kjørt, er det jaggu meg ikke så mange uoppdagede veier tilbake. Som kameraten min sier: Må snart finne ett nytt land. Noe han faktisk har begynt med siden han nå stadig vekk legger turene sine til Cambodia. Er invitert med på han på tur til Cambodia i midten av april, men har ennå ikke bestemt meg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- intruder
- Posts: 4901
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Alt som kommer fra Europa er styggdyrt her pga toll og avgifter. et er vel også slik at Japanske sykler oppleves som mer driftssikre, noe som er viktig for oss som ferdes mye utenfor de store byene.
Men skal innrømme at BMW 1200 gs i sin tid stod høyt på ønskelista. Men etter å ha snakket med en BMW eier som fortalte meg prisen på stor service strøk jeg det ønsket og satset på Africa Twin i stedet. 15 000 km nå ikke ett eneste problem
Hans Petter
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 5004
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Hei der.
Sitter med forferdelse og ser på nyhetene om jordskjelvet i Myanmar.
Ser det også fikk store konsekvenser i Thailand/Bankok.
Hvordan går det med deg/dine og der du bor?
Sitter med forferdelse og ser på nyhetene om jordskjelvet i Myanmar.
Ser det også fikk store konsekvenser i Thailand/Bankok.
Hvordan går det med deg/dine og der du bor?
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Der hvor jeg bor i Buriram, merket vi ikke noe til skjelvet. Men jeg tenker på dem i Myanmar. Det er jo også savnet en del arbeidere etter at høyblokken som var under bygging kolappset. Trist, men naturen får vi ikke gjort noe med
Hans Petter
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Det ble en spontan tur denne helga, siden jeg kjedet meg og hadde mulighet til å møte noen mc venner på veien. Så fra lørdag til mandag ble det kjøring på allerede kjente veier. Men som alltid hyggelig og med god mat og drikke på kveldene.
9. april går turen til Kambodsja en tur som er planlagt til å være 10 - 14 dager. Foreløpig er kun de første dagene og overnattingene bestemt. Vi kommer til å gjøre resten av planleggingen underveis. Det skal bli spennende å oppleve ett nytt land på 2 hjul.
9. april går turen til Kambodsja en tur som er planlagt til å være 10 - 14 dager. Foreløpig er kun de første dagene og overnattingene bestemt. Vi kommer til å gjøre resten av planleggingen underveis. Det skal bli spennende å oppleve ett nytt land på 2 hjul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Ett døgn igjen til turen går til Kambodsja. Kjørerutene for de første dagene er planlagt i Calimoto. Reentry på visumet er i boks så nå er det meste klart.
Denne turen blir med passasjer og siden AT'en har litt mindre bagasjeplass enn Kawasakien hadde måtte jeg tenke nytt. En drybag av merke Motowolf er innkjøpt og blir stroppet fast på høyre sidekoffert. Med den løsningen tror jeg vi får med oss det vi trenger for en tur på 10 - 14 dager. Endelig lengde på turen er ikke bestemt.
Denne turen blir med passasjer og siden AT'en har litt mindre bagasjeplass enn Kawasakien hadde måtte jeg tenke nytt. En drybag av merke Motowolf er innkjøpt og blir stroppet fast på høyre sidekoffert. Med den løsningen tror jeg vi får med oss det vi trenger for en tur på 10 - 14 dager. Endelig lengde på turen er ikke bestemt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Har nå vært i Kambodsja en uke og vi har kjørt rundt 1000 km så langt. Hvorfor ikke lenger? Det kommer av at nå feires det nyttår her og det er mye trafikk og helt sikkert mange med promille, da er det best å holde seg i ro.
Kambodsja så langt har veier som spenner fra nye flotte mootorveier til dirt roads som knapt kan kalles veier, men som er jævlig artig å kjøre. Jeg trodde Thailand var det det landet med flest gærninger i trafikken, der tok jeg feil. Kambodsja har flere dårlige (les livsfarlige) sjåfører enn Thailand. Men vi har da klart oss ganske bra så langt.
I dag tar vi turens korteste etappe 27 km, nei jag har ikke glemt en null, vi flytter oss til nabobyen hvor vi skal være 2 netter. Etter dette starter vi på hjemturen. Planen er å være tilbake i Thailand tirsdag 22 april.
Kambodsja så langt har veier som spenner fra nye flotte mootorveier til dirt roads som knapt kan kalles veier, men som er jævlig artig å kjøre. Jeg trodde Thailand var det det landet med flest gærninger i trafikken, der tok jeg feil. Kambodsja har flere dårlige (les livsfarlige) sjåfører enn Thailand. Men vi har da klart oss ganske bra så langt.
I dag tar vi turens korteste etappe 27 km, nei jag har ikke glemt en null, vi flytter oss til nabobyen hvor vi skal være 2 netter. Etter dette starter vi på hjemturen. Planen er å være tilbake i Thailand tirsdag 22 april.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 891
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Hjemme igjen etter 1882 km og 12 dager på tur. Det ble ikke flere km fordi vi lå stille i mange dager pga Bhudistsik nytt år. Da er det ikke trygt å kjøre .En annen grunn til at vi ikke kjøret så mye var også fordi det var fint å oppleve Kambodsja og se litt severdigheter samt bli kjent med de forskjellige byene vi besøkte.
En ting er sikkert, det blir flere turer til Kambodsja. Da skal vi legge opp til litt mer offroad kjøring, det finnes så mange fine veier her som må utforskes. Vi får se hva vi rekker før regntiden setter inn for fullt.
Neste langtur starter 17.mai og planen er en tur innom Laos.
Her er noen flere bilder fra Kambodsja
En ting er sikkert, det blir flere turer til Kambodsja. Da skal vi legge opp til litt mer offroad kjøring, det finnes så mange fine veier her som må utforskes. Vi får se hva vi rekker før regntiden setter inn for fullt.
Neste langtur starter 17.mai og planen er en tur innom Laos.
Her er noen flere bilder fra Kambodsja
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hans Petter
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 5004
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Artig å se turbeskrivelser fra land og steder hvor veldig mange av oss ikke ferdes til vanlig 
Re: Mine år med mc i Norge og Thailand
Slutter meg til den. Artig å se glimt av MC-opplevelser i resten av verden 