Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Jeanette »

Jepp, lås er kjøpt og skal brukes ivrig! ;) I morgen blir første turen til universitetet på sykkel, og det skal bli artig å se hvor lang tid jeg bruker i forhold til kollektivt. Er jo en deilig måte å våkne på om morgenen!
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Inger Jo »

Gratulerer med ny sykkel. Firmaet jeg jobber i nå er importør av sykler, og vi har en sykkel i programmet som heter
Amsterdam - en typisk bysykkel. Blir spennende å se hvordan salget av den blir her i Norge.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Jeanette »

Takk for det! :) Og gratulerer med ny jobb til deg!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by tshansen »

Haha, dæven. Trodde du hadde flesket til med ny mc jeg nå :) uansett en kjempe invistering det der :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Jeanette »

Hehehe, tenkte meg jeg kom til å lure noen ja ;)
Sykkelen er en kjempeinvestering, helt klart! Er superdigg å sykle til/fra skolen. Litt tid for meg selv, frisk luft og en deilig måte å våkne på. Har også regnet på det at de dagene jeg i tillegg trener på kvelden, så sykler jeg rundt 14 km om dagen - av ren nytte - så jeg skal ikke klage på det :D

Og treninga, det er noe à la det jeg drev med hjemme i Norge (aerobic/step/pump). Er medlem et sted der de har timer i pump, yoga-ish, aerobic-dans-ish og ikke minst combat, som er det jeg har prøvd mest hittil. Lærer teknikker og elementer fra ulike kampsporter som kickboxing, boxing, capoeira og taekwondo. Intenst og kjempeartig \:D/ Det er jo bare sååå godt å være i gang igjen med trening også, endelig!
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by RedRocket »

Så flink du er å trene! Lurte bare på...roper instruktøren på nederlandsk? Det skulle tatt seg ut med meg, som er så ukoordinert fra før! Hehe!
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Shortybebeh »

Du lurte meg der Jeanette.. hehe.. lo godt nå..! :lol:

Grattis med tråsykkel! Du blir jo mye sprekere men den der da, i motsetning til den gamle! ;-)
Og sexy er du uansett sykkel! ;-) 8)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Jeanette »

RedRocket wrote:Så flink du er å trene! Lurte bare på...roper instruktøren på nederlandsk? Det skulle tatt seg ut med meg, som er så ukoordinert fra før! Hehe!
Noen av instruktørene roper på nederlandsk, andre på engelsk ;) De har noen internasjonale instruktører, så da går det heldigvis i engelsk. Jeg var på pump med nederlandsk instuktør på mandag, det var et prosjekt i seg selv. Gikk jo stort sett greit, men ikke like lett å følge takta til de andre når man ikke forstår det som blir sagt.. (det var ikke bare telling..) :lol:
Shortybebeh wrote:Du lurte meg der Jeanette.. hehe.. lo godt nå..! :lol:

Grattis med tråsykkel! Du blir jo mye sprekere men den der da, i motsetning til den gamle! ;-)
Og sexy er du uansett sykkel! ;-) 8)
Hehehe O:) Sprek blir jeg, og deilig er det! Det er en herlig måte å våkne på/roe seg ned på på vei til/fra skolen. Og takk! :oops: :D
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Galilee »

MC kjøring er bra trening det også. Man må bare passe på å kjøre sånn at man har treningspuls.

:D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Jeanette »

Hehe, godt sagt Galilee!

Lenge siden sist nå! Med meg går det bare bra :) Noen av dere har jeg jo sett siden forumet gikk ned for telling, til dere andre tenkte jeg å komme med en oppdatering en av de nærmeste dagene. Jeg har i tillegg et langt turreferat med masse bilder på lur, poster nok det ila. helga tenker jeg - sånn for å gjøre abstinensene litt verre ;)

Inntil da, det er godt å være tilbake!

Hilsen fra Amsterdam :D
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Jeanette sin blogg - har kjøpt seg "ny" sykkel s. 237 ;)

Post by Juliet »

Galilee wrote:MC kjøring er bra trening det også. Man må bare passe på å kjøre sånn at man har treningspuls.

:D
Det der er et sitat jeg vil huske :D
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har det fortsatt fint i Amsterdam :)

Post by Jeanette »

Jepp, da var det helg igjen! Tidlig ferdig på universitetet i dag, så selv om uka ikke har vært så krevende er det alltid deilig med helg. Jeg lovet jo å komme med en oppdatering om ditt og datt, så det skal jeg gjøre. Det er mye som har skjedd av både positive og negative ting siden sist.

I oktober ble jeg 23, og var særdeles skuffet over at forumet ikke var oppe ;) Jeg var hjemme en liten tur i slutten av oktober og hadde noen herlige dager med de nærmeste, og det ble dessverre en tur hjem i slutten av november også. Bestemoren min døde plutselig, og jeg er veldig glad jeg hadde anledning til å dra hjem for å være i begravelsen. Jeg håper jeg har fått min del av dødsfall nå.. :'(

Turen til Zürich i november var en kjempesuksess! Den ene venninna mi trakk seg dessverre, men Sneha og jeg hadde en knalltur! Å kjøre buss til Sveits var et prosjekt for seg selv, så vi var mildt sagt glade da vi var fremme ;) Zürich var en flott by, ren og pen, og vi hadde et fantastisk vær :D Vi hadde bare to dager i Sveits, så den første dagen var vi i Zürich. Vi dro til Uetliberg, en topp på drøye 800 moh litt utenfor sentrum av byen, med en nydelig utsikt ned til Zürich og mot alpene. Videre ruslet vi rundt i byen og koste oss.

Image
Fra Uetliberg.

Image

Image
Sentrum av Zürich.

Image

Søndagen var alle butikkene stengt i Zürich, så da tok vi toget til Luzern. Turen gikk til toppen av Mount Pilatus på 2132 moh. Utsikten derfra var også helt fabelaktig, og vi koste oss masse den dagen! Etter turen til topps gikk vi litt rundt i sentrum av Luzern før vi tok toget tilbake til Zürich. Senere samme kveld tok vi nattoget tilbake til Amsterdam.

Image

Image

Image

Image

Image
Fra Luzern sentrum.

Image

Siste helga før jul kom Lølle og Freddie ned, og vi hadde en knallhelg :D Juleferien ble deretter tilbrakt hjemme, og det var to deilige uker :D Nå på nyåret har det også skjedd litt diverse. Jeg var en liten svipptur i Antwerpen en søndag, har hatt besøk av ei venninne, og så var jeg hjemme forrige helg for å feire bestemors 80-årsdag og mammas bursdag som var tirsdag denne uken. Som alltid herlig å ha noen dager hjemme!

Videre fremover får jeg diverse besøk, og det er snakk om en tur til Wien med et par venninner i april. Jeg trives godt, men har jo i stor grad skjønt at selv om borte er bra, så er hjemme alltid best ;)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - har det fortsatt fint i Amsterdam :)

Post by Jeanette »

Forøvrig er Fazeren lagt ut for salg! Den lå ute før jul, men jeg har foreløpig ikke fått noe napp. Annonsen er utgått nå, og den kan kun søkes opp med direktelink eller finnkoden, men den skal legges ut på nytt snart.

Dere må gjerne spre ordet!!

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19354775
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jeanette sin blogg - Fazeren ligger ute til salgs!

Post by supermons »

Lag annonse her på salgsdelen og på bike? Så når du litt flere folk :)

Ja, litt teit at forumet var nede på bursdagen vår, da fikk jeg jo ikke gratulert deg her også ;)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Fazeren ligger ute til salgs!

Post by Jeanette »

Dermed gjør jeg noe med det - gratulerer med dagen som var!! :lol:

Og jepp, har tenkt å ordne annonse her og der! Får se om jeg lager en midlertidig eller om jeg venter til Finn-annonsen er lagt ut på nytt :)
Post Reply