The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

ojda wrote:
pollti wrote:I dag er klorofyll kommunisten i meg glad :shock: Bartetrynet og jeg inspiserte froskedammen i jungelen og nå har den utryddningstruede Spissnese frosken endelig lagt egg. I fjor så var det nattefrost i mai og alt av egg gikk ad helvete til. Har trodd alle froskene var borte i år siden egglegginga har vært sen. Heldigvis tok jeg feil. Måtte de få mange avkom i år ! \:D/
Og Bartetryne er dømt til å stå i band i uoverskuelig fremtid så rådyr kalvene kan vokse opp i ro og fred.
Har vi egentlig fått noe bilde av denne "barte-befengte"?
Om ikke bør han vel presenteres behøvelig, slik det sømmer seg 8)

Skulle han mot formodning allereda være presentert bør dær avhjelpes med en sømmelig link :thumleft

Bartetryne er det ikke bilde av her på forumet, hun er av rasen Skånsk Gårdshund og ser nesten ut som en Jack Russel terrier. Disse bikkjene liker godt å klatre av alle dumme ting og det påstås at det er pga sin iver i musejakt på låven. Ikke vet jeg men hun prøver hele tiden å komme høyt opp og det skjer overalt så kanskje noe i påstanden ?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Eldar Anorakk var et feiendes flott navn Intruder ! Den ene labradoren til søstra mi heter Cirka. Akkurat hvorfor det ble det navnet vet jeg ikke men hun var temmelig nær døden etter fødselen så det er kanskje noe der. Cirka er litt redd for meg men skal klappes og koses med hele tiden. Hun sirkrer seg så hun knurrer i ene enden og logrer i den andre på samme tid. Gjelder å være forbredt i tilfelle jeg gir henne en ordre fra beskjed for det liker hun ihvertfall ikke. Jeg mistenker at Ca og HG er i familie ?
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

pollti wrote:
ojda wrote:
pollti wrote:I dag er klorofyll kommunisten i meg glad :shock: Bartetrynet og jeg inspiserte froskedammen i jungelen og nå har den utryddningstruede Spissnese frosken endelig lagt egg. I fjor så var det nattefrost i mai og alt av egg gikk ad helvete til. Har trodd alle froskene var borte i år siden egglegginga har vært sen. Heldigvis tok jeg feil. Måtte de få mange avkom i år ! \:D/
Og Bartetryne er dømt til å stå i band i uoverskuelig fremtid så rådyr kalvene kan vokse opp i ro og fred.
Har vi egentlig fått noe bilde av denne "barte-befengte"?
Om ikke bør han vel presenteres behøvelig, slik det sømmer seg 8)

Skulle han mot formodning allereda være presentert bør dær avhjelpes med en sømmelig link :thumleft

Bartetryne er det ikke bilde av her på forumet, hun er av rasen Skånsk Gårdshund og ser nesten ut som en Jack Russel terrier. Disse bikkjene liker godt å klatre av alle dumme ting og det påstås at det er pga sin iver i musejakt på låven. Ikke vet jeg men hun prøver hele tiden å komme høyt opp og det skjer overalt så kanskje noe i påstanden ?
Okk, okk. En Dansk-Svensk gårdshund alså :thumleft
Å selvfølgelig var det ingen hanj-honj, du omgir deg jo kun med tisper. Du lærer jo aldrig :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Gæren som jeg er har jeg litt lett for å være litt vel brå i bevegelsene når jeg møter folk med hund ...
Har begynt å spørre om det er lov å klappe hunden.. :thumleft
Bråkjekke hundevenner som meg kan oppfattes skremmende for hunden...flaksende som et spøkelse...
mener at det rette er å stoppe og sette seg rolig på huk og prøve oppnå kontakt med den firbente...og eieren... :thumleft
Har opplevd at hunder har blitt skremte og glefser eller viser aggresjon på annen måte.. [-(

og det er min egen feil... :smt032
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

@intruder.
Hundespråk "one-o-one" er; ikke klapp fremmede hunder på hodet og ikke stirre rett i øynene. Det blir oppfattet som ekstrem aggressivitet og setter hunden i alarm og kamp beredskap. Gjelder alle raser fra Chihuahua til Grand Danois.

Riktig (som du nevner) spør eier og sitt på huk. Derfra er det å se litt til siden og forsiktig nærme hånden på siden, men nærme snuten slik at hunden får tid og anledning å "hilse" på hånden først. Stryke/klø på siden av hodet, omtrent under øret er tingen. Veien å gå er absolutt rolige bevegelser og dempet språkføring :thumleft

Om meg; vi har hatt hund hele min levetid. Fra jeg trådte mine barnsben i barnehagen til nå 3 egne hunder.

Og nei, dette er ikke formaning, men gode råd. Du skal se som hundeelsker at du får mange flere firbente venner på ovennevnte måte :D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by jhn »

Sitte på huk ... Grand danois. Da blir man fort brukt som dørmatte :D
Vi er på vår andre Grand Danois nå. Det er en utrolig cool og laidback rase. Og snill. Man kan stå å mase på de i 5 min, de står urørlige å kikker på deg som om du er dum. Artige skapninger ... og late.
Men det er rett som du/dere sier ... sånn tilnermet ansiktshøyde med en forsiktig utstrakt hånd, og la hunden ta initiativ til lukting og hilsing
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

jhn wrote:Sitte på huk ... Grand danois. Da blir man fort brukt som dørmatte :D
Vi er på vår andre Grand Danois nå. Det er en utrolig cool og laidback rase. Og snill. Man kan stå å mase på de i 5 min, de står urørlige å kikker på deg som om du er dum. Artige skapninger ... og late.
Men det er rett som du/dere sier ... sånn tilnermet ansiktshøyde med en forsiktig utstrakt hånd, og la hunden ta initiativ til lukting og hilsing
Bikkja di er veldig klok den jhn :thumleft :thumleft Er jo bare å stå der og glane så gjør du akkurat som den vil etter en stund \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by jhn »

pollti wrote:
jhn wrote:Sitte på huk ... Grand danois. Da blir man fort brukt som dørmatte :D
Vi er på vår andre Grand Danois nå. Det er en utrolig cool og laidback rase. Og snill. Man kan stå å mase på de i 5 min, de står urørlige å kikker på deg som om du er dum. Artige skapninger ... og late.
Men det er rett som du/dere sier ... sånn tilnermet ansiktshøyde med en forsiktig utstrakt hånd, og la hunden ta initiativ til lukting og hilsing
Bikkja di er veldig klok den jhn :thumleft :thumleft Er jo bare å stå der og glane så gjør du akkurat som den vil etter en stund \:D/
Sant nok :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Matlyst....han Moses er ikke sein om å tømme kakefatet....har du en matbeta i neven må du være OBS :smt031

naboen hadde lagt ut et brød til pippippen...dette tok han Moses og satte seg godt til rette i baksetet på i 30 n...

og legger`n hodet i armkroken min blir n der ei god stund....... :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Denne bloggen er visst forumets svar på en SUV...…. Brukandes til litt av hvert, men ikke suverent på noe. Og nå går det i historier om "Man's Best Friend", eller bikkjer som vi sier på Toten.
Har aldri vært eier av noe firbeint, så mine erfaringer er ikke så dyptgripende. Ei henfaren nabofrue hadde en svart labrador i sine siste leveår. Truls, som han het, var en trivelig utgave av rasen. De gangene jeg kom gående forbi der han stod bundet ,og jeg slo gress med bensinljåen ga han blanken i meg. Men når jeg hadde slått ferdig, og var på hjemvei stilte saken seg litt annerledes. Da satt Truls så langt ut mot veien som båndet hans tillot, og ventet på at jeg skulle komme bortom med en omgang klapp og godord. Jeg prøvde aldri å gå forbi uten å klappe Truls, for da ville han vel bli fornærmet i et helt kvarter.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Det gode med hunder er at de bare kan være i dårlig eller sinna humør i X antall minutter. Nabobikkja er veldig tydelig sånn, han er helt idiot men når han blir oversett og neglisjert så faller turtallet og da blir sinnaklumpen bare grei han. Snu ryggen til ham og gi ham tid så nærmer han seg forsiktig. At det kan virke skremmende på ikke hundevante er forstålig.
Han har tatt jobben som bikkje og den tar han alvorlig !
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Har følt meg litt neffor noen daar...korrona,topplokket ,vår og en Vespa 50 som ikke helt rekker Inntrudderen til motorfestet en gang...
Sobril holder en litt på matta..men nå blir det gåturer,mottorsykkelkjøring og forsøksvis optimisme i toppen så går det vel framover att.. =D>

og...the world according to Desmo...det er medisin det !! :smt082 :smt109 [/color]
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Hva er det iveien med Vespaen da ?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti wrote:Hva er det iveien med Vespaen da ?

Selv om Intruderen antakeligvis er lite å stille opp med i trafikken i dag er vel Vespaen en lat snegle i forhold.. :redface

Så det er vel slik at både jeg og Vespaen må " værra lykkelig som liten " , er nok best å tenke slik... :smt051
Vespaen og jeg vil aldri oppleve å bli målt fra 0 til 100 i løpet av et døgn eller så...

det klarer Inntrengeren og jeg innimellom nemlig... :smt116

og ellers går nå dagan som vanlig nesten...kompisen årner fin terrasse med meg som nullstilt håndslanger.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Vespa 50 har aldri vært påtenkt å kjøre i 100 km/t da. Selv ikke med LeoVinci sylinder og eksos klarer den det. Åffer har du det plutselig så travelt da Intruder ?
Post Reply