The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Du er en knupp både for naboen , Vazelina-Eldar, Helt Mættgjengen og alle andre....
bære så du veit det altså !! :thumleft =D>
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du kan bare beholde snøen hos deg du Desmo ! I går snødde det her igjen, metrolygen juger så det renner av de så det holder og kalenderen vet de ikke hvordan skal brukes. Fæle folk altså. Men siden jeg tror helt sikkert at det går mot ny istid så gjelder det å sikre seg så jeg kjøpte bilen til en av kameratene til Arne Barne i går. Det er en Suzuki Swift med 4WD og hengerfeste. Akkurat hva den kan dra etter seg er jeg veldig usikker på for den kan ihvertfall ikke dra skinnet av pølsene til Gilde så hensikten med hengerfeste er sikkert å kunne dra den ut av snøfonnene i juni. 8 nedslitte dekk og bærearmer pluss at bakbremsene ikke har virket på flere år gjør at den framstår som dønn strøken og perfekt. Det understrekes av at motoren ligger begravet under flere cm med søle og møkk men antagelig så er motoren der et sted siden den går framover for egen kraft. HG brøt ut i stille gråt, sikkert av henrykkelse og pur glede, når den stod utenfor garasjen. Ikke så rart siden denne perlen på 4 hjul har til og med radiot som tar inn Fredrikstad Batteri Radio på gærne sia av fjorden som har vekkelsesmøter på FM bandet og spiller masse oppbyggelig musikk. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har vi fått igjen våren på Toten. Sol og +grader tærer på snøen som kom før helgen. Så humøret er ganske godt om dagen.
Men at Pollti har anskaffet en Skruzuki Swift forundrer ikke. De kjerrene var jo Polltibiler fra fabrikk. Skal du ha værre ræl må du kjøpe fransk, eller tesla.
Av hensyn til den psykiske helse til dem som er innom bloggen skal jeg la være å fortelle hva jeg har gjort i dag. Det kan bli litt for sterk kost. 😉
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Verdens beste pollti bil er slettes ikke fransk eller japansk Desmo. Subbaru var i en egen klasse på det området, der kunne en høre stålmarken gnafse og smatte så det holdt. Men det holdt med masse gaffa, oppkuttede blikkbokser og Tec 7 så rullet og gikk den. Høggern glante litt da den ble levert for reisen til de evige motrveier enda så strøken som den var :plystre
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Gleden med snø er uovertruffen. Måtte ta kosten på frontruta her i vinter og da jeg skyvde av dritten ut på passasjersiden gnagde en festeskrue på kostebørsten to striper ned til stålet på A stolpen.
Og med den lakken bilen har er det kul umulig å fixe uten synlig spor. Jadda.
Nei nå er været og tempen i god utvikling. Og planen for å stappe pølse neste helg ser bra ut. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Stappe pølse, Mekkis? Skal du være pølsemaker eller pølsespiser? 🤣🤣🤣
Du Pollti, å utrope produktene fra FUJI Heavy Industriens til Polltibiler er å ta i. Rett nok er veamarken stygg mot dem i langt framskredet alder, men å kalle det ræl vil jeg ikke. Han gamle naboen hadde en rekke Saab'er og en Subaru. Til slutt ble Subaru'en så morken i hekken at den lokale forhandleren underkjente vogna på EUkontroll. Da gikk gubben til innkjøp av en Opel Astra. Den var i tjeneste til i høst. Da ble den solgt, for gubben fylte 94. En fornuftig beslutning.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Stappe pølse, Mekkis? Skal du være pølsemaker eller pølsespiser? 🤣🤣🤣
Du Pollti, å utrope produktene fra FUJI Heavy Industriens til Polltibiler er å ta i. Rett nok er veamarken stygg mot dem i langt framskredet alder, men å kalle det ræl vil jeg ikke. Han gamle naboen hadde en rekke Saab'er og en Subaru. Til slutt ble Subaru'en så morken i hekken at den lokale forhandleren underkjente vogna på EUkontroll. Da gikk gubben til innkjøp av en Opel Astra. Den var i tjeneste til i høst. Da ble den solgt, for gubben fylte 94. En fornuftig beslutning.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

En ånkli pollti bil er jo ikke siste modell av bilmerket som har fått det ærefulle oppdrag å bli stygt kvestet de siste kilometerene på veien vet du Desmo. Der har Sitron 2CV utmerket seg for den var dønn strøken ut og innvendig med prøvde å begå selvmord med å knekke i to når den ble kjørt over en fortauskant. Falken sleit litt med å få den på lasteplanet uten å rive karosseriet i 2 men gikk bra det og. Sveiset på flattjern på ramma så var den like god som ny men det var før EU kontrollen sin tid :roll: Den trillet rundt i mange år før ramma knakk igjen 8)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Forlengst forlatt oss han Svein nå....en gang hadde han en trestjærners Kapptein som var veldig rusten.
En gang han skulle til ællve rom ble han stoppet av politiet som begynte å saumfare bilen...ene polltimannen fjernet ei blaut avis i gølvet på passasjersida.....
Der åpenbarte det seg et relativt stort rusthøl :plystre
Hva i all verden er det der da lurte polltimann....
Dætta..sa ǹ Svein...dætta æ da førdømme meg Ællveromsvægen dæ :smt118
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

A Erna .... dere....nå har a åpnet for øl utesteder om du kjøper påsmurt tell !! :redface

Så her i Dala ringer folk rundt og reserverer plass på utestedene...
Om det er slik på Lena får du skynde deg til Helt Mætt.... [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Desmo wrote: 16 Apr 2021 13:44 Stappe pølse, Mekkis? Skal du være pølsemaker eller pølsespiser? 🤣🤣🤣
Å jeg lider av pølsespisersyndromet.. :plystre :plystre

Det er ein slik en seanse neste laurdag.. I Andebua..
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Da har det vært møte i lørdagsgjengen på Helt Mætt kafé. 'n Eldar var høyst serriøst tilstede, og kom med flere saklige innlegg som passet godt på agendaen i dag. Det var ellers god stemning på kaféen i dag. Mange gode historier om nær og fjern ble fortalt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote: 17 Apr 2021 10:12 A Erna .... dere....nå har a åpnet for øl utesteder om du kjøper påsmurt tell !! :redface

Så her i Dala ringer folk rundt og reserverer plass på utestedene...
Om det er slik på Lena får du skynde deg til Helt Mætt.... [-X
Er ikke så farlig med det her. Det lager seg med plass til kara. Vi får alltids plass i de indre gemakker på Helt Mætt kafé.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Blir før langt før meg å kjøre helt nedått min gode kompis Arctic Gaute i Andebu om lorda`n , så vurderer å smætte åver Mjøsbrua før et møte mæ hæinn Desmo å resten ta Helt Mætt - gjengen....... :smt042

Hæ hæ...n Desmo kæillte meg ein tullbokk eingong...snakk om å træffe spikeren på hue gett =D>


takk te n Hans Rotmo :smt118
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du har innmari kort løpestreng Intruder !
Post Reply