The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti wrote: 04 Mar 2021 06:06 Mopedene er ute og kjører allerede så da er det vår. Nemlig ! Så kan vi mosegrodde fjøspunkere være gammeldagse og sitte i solveggen og være klar for mere hvit guffe med nyslipte snøspader. :plystre

Han Desmo kan like gjerne smøre inn snøfreseren med den vanlige Vazzelinagjurpa , skifte olje og klargjøre monsteret for sommerlagring...
men fysst må n på Helt Mætt og anbefale Eldar Vågan og resten av forsamlingen å gjøre det samme \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå tenker jeg det rasler i Desmo fjøset, han har sikkert freset seg fornøyd nå ? Her litt lenger syd i lende har jeg raslet fælt i fjøset mitt og har solgt Rusthaug Minien i snøføyka :shock: HG har liten tro på at bedringen vil vare lenge så hun har gitt beskjed om at elektriske rullestoler og moped bil er strengt forbudt :roll: Dukker nok snart opp noe skamfert og mishandlet med gummi hjul som en kan more seg med 8)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Desmo freser nok på harde livet...men har inntrykk av at han liker fresinga så han freser nok ikke inni seg..
Naboen her har to KGB.Ladaer og han liker å skru..
Ellers er det moro at vi som er her på laget hass Desmo trives.. =D> :thumleft :D

Tirsdag skal jeg på Rissikohospitalet med :smt049 mitt...og kanskje mister jeg det til :smt061

her om dagen sendte jeg jebbersdagshelsning ått Vømmølsjæf Hans Rotmo og fækk hyggelig svar..
Han var jo på sjukhus mæ litjkarn sin...som reiste seg i protest og oversøstra snudde seg og sang : æ du glad i meg æinnda Kal Johan
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Av og til er mekkern innom her , en i utgangspunktet rolig og avbalansert kar ... men avenogtell virker det som om skinnet bedrar [-X
på et unevnelig forum kommer han med en alarmerende beskjed :
er han i tvil om noe , da sparker han i kjønnsorganene og ber om unnskyldning etterpå ....
ikke si det til noen :-#
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

I minst 20 år er det nå foregått vurderinger av hvor et eventuelt Mjøssykehus skal ligge.
Åssen i huleste er det mulig å kverulere og drøfte i evigheter uten at noe skjer ?
Kanskje det skjer noe om noen foreslår å bygge det på den beste matjorda her i Innlæinnet...
La dætta bli eitt tema på Helt Mætt i dag......håper du er ved god helse og har tenkt deg dit ...lordan æ itte deinn såmmå uten veit du....... \:D/
God helg iallfall...... :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Hvis intruder`n får kommet seg nedover på pølsetreffet kan du jo bli med`n-Kan låne en knallert av meg du også så reiser vi og raider pølsekoker`n. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har det gudskjelov vært stille på snøfronten en stund. Holder detta været og vi kanskje får litt regn spøker det for påskesnøen nede i bygda. Ikke noe ville glede meg mer. Jeg er lei den tilnærmede hvite massen.
Når det gjelder møtene i Lørdagsgjengen, så kan jeg melde om god deltakelse så langt. Mer usikker på hvordan det blir framover. Østre Toten Kommune har innført Koronatiltak nivå B nå. Da kan det hende at'a Karin blir nødt om å ,gud forby, stenge Helt Mætt kafé. Det står igjen å se.
Ellers er fysisk og psykisk helse sånn normalt god. Ingen tilbakeslag av noe slag så her langt. Nå skal jeg prøve å levere Skattemeldinga for 20 på nytt, jeg prøvde for litt siden men da var det den ene tekniske feilen etter den andre. Mange som var innpå i samme ærend tenker jeg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Politiet er lette å fornærme om dagen. Jeg var ute og kjørte Pøkk sammen med Arne Barne. Da bli vi stoppet og påmint om nytten av gi signal når vi svingte. Gamle Pøkker har jo ikke hai tekk utstyr i form av blinklys de. Premien ble forenklet forelgg for kommentaren om at han kunne jo bare gjette sånt til vi kom dit vi skulle. :roll:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Pfft, suring han der politiet. Jeg skjønner jo heller ikke vitsen med blinklys. Jeg vet jo hvor jeg skal og det har ikke de andre noe med. Spesielt bortkasta er jo blinklys når man ferdes der man er kjent. Da vet jo de fleste hvor du skal uansett..
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote: 26 Mar 2021 14:03 Politiet er lette å fornærme om dagen. Jeg var ute og kjørte Pøkk sammen med Arne Barne. Da bli vi stoppet og påmint om nytten av gi signal når vi svingte. Gamle Pøkker har jo ikke hai tekk utstyr i form av blinklys de. Premien ble forenklet forelgg for kommentaren om at han kunne jo bare gjette sånt til vi kom dit vi skulle. :roll:
Du skulle bare bedt han å dra Pøkker-i-vold :smt039
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Når det gjelder Politiet så tror jeg mange av de lider av at "hu-mor" forlot "han-far".. :lol:

Greit de har en jobb som alle andre men noen er litt høye på seg selv og uniformen--- :?
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Bikeridr wrote: 26 Mar 2021 14:13 Pfft, suring han der politiet. Jeg skjønner jo heller ikke vitsen med blinklys. Jeg vet jo hvor jeg skal og det har ikke de andre noe med. Spesielt bortkasta er jo blinklys når man ferdes der man er kjent. Da vet jo de fleste hvor du skal uansett..

Blinklys er egentlig bare nødvendig om du skal til høyre i et kryss hvor du vanligvis pleier å svinge venstre......gammel vane er vond å vende....

:-# :smt116
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

:plystre :plystre Såååå eeer det palmesøndag!!!!!! :plystre :plystre :plystre
Her i huset er det dagen etter møtet i Lørdagsgjengen. Det var litt labert oppmøte i går. Har noen av medlemmene sniki seg avgårde på PÅSKETUR!!!!? Det er særdeles usolidarisk mot oss som skal være på hemsætra i påssken.
Ellers er det meste bare Allers, eller var det Vællers?? Den hvite greia som har gjemt løvetann og annet ugras på tomta har funnet det for godt å langsomt forsvinne, da kommer den pistrete grasmatta fram i dagens lys. Det er et deprimerende syn for en gartner. Gudskjelov er jeg utdannet industrimekaniker og tar ikke slike ting så tungt.
Men en ting skal du ha klart for deg, Intruder. Du kødder ikke ustraffet med Gjøvik Sykehus. Vi skal ha det intakt og i full drift. For det ble bygget som et samarbeid mellom kommunene Østre og Vestre Toten, Søndre Land, Gjøvik og Raufoss Ammunisjonsfabrikker. Vi som har vært arbeidere i Fabrikken har eierskap til Sykehuset nede på Gjøvik. Det kommer ikke på frågan å bygge noe "Mjøssykehus".
UGH!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Torvill Sveen...ordfører på Gjøvik har i intim samtale med meg innrømme at han er født på Lill`hammer og oppvøksin på Biri.... [-X :-#
og ifølge Hammar Arrbeiderblad ha politikera deres på rektig sid e ta Mjøsa som det lukter fjøs`a gått for Mjøssjukehus ved Mjøsbrua på skyggesida...så bære haull kjæften din... [-(

Om je mot formodning itte frekventerer sia di føre n Jesus stå opp att få du ha ei rektig god påske...... \:D/ :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Går da itte an å tru på en fjott i frå "Grunneier-partiet". Du skulle ha tala ved Størk'en. Størk Hansen frå Hunton. Da hadde du lært hvor skapet skal stå.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply