The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:thumleft =D> :smt020 :smt031 :smt102 :smt082 :smt113 :smt110

22 mai 2005 startet Desmo en tråd her som har overlevd og nå er vi kommet til

side 500

kanskje vi skal gå for å passere 1000 i 2031 .... :-k

så det er bare å stå på :smt024 :smt024
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:smt116 :smt115 Var innom en bilforhandler her om dagen...og for å imponere løy jeg og sa jeg skulle kjøpe en ny bil..
elektrifisert var den & gode greier.
Jaa , denni hær ha æille nymotens greier....inkludert førerassistent.

Dæ ha je hatt i passasjersetet 48 år antydet je...å i tillegg æ det så djupe hjulspor oppåver hær så einn slæpp haulle ti rattet uansett :shock: :roll:

...ha ha....slekk assisteintutstyr æ de fell på AlFaan å Fillebilen å... \:D/

Pssss...dætti ha je skrivi på PeSen mæns førerassistenten og hjulspora ha bragt meg frå Br-dalen å hemmatt..... :smt024 :smt024

:redface
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jada, da var denne ukas møte i lørdagsgjengen over. I dag var Vågan på plass med en rekke saklige innlegg. [emoji849] Akkurat som den øvrige forsamling. Mye god fliring ble det i dag også. Ellers så er det jevnt over en gammeldags vinter på Toten nå. En 8-10 minus på dagtid og ned mot -20° på kveld og natt. Folk sutrer og klager som at det aldri har vært slik kulde før. Kjærringer!! Når kvikksølvet legger seg på 30-tallet er det lov å si i fra. ImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hæinn Juster va jo i Bergstaden i rundt 40 hæinn...å æinnda håpte visst hæinn Trægde det skulle bli æinnda kæillere.... :erte
Åsså n Leif spm haullt på å frys hæl i 40 da gett........
DA va det nyss før n Leif drog rætt tell Oslo......hældigvis før n Trægde fækk n itte starte Volgaen \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by intruder »

Desmo wrote: 08 Nov 2015 15:01 Den 250'en, er den liksom litt i "familie" med den DR-Z jeg hadde sånn komfortmessig? Helt ok å sitte på når en kjører litt aktivt på grusvei. Og tresmak etter 20-30 minutter når en kjører etter landevei? Setet på den Suzukien kjentes ut som det var laget av en 2"x4" med et tynt skumgummilag utenpå.
Spionerer litt serru og driver ofte litt bakover i stoffet [-X
Desmo blir vel relativt satt ut nå....men slik tilsynelatende nedsnakking av komforten på Sussukki er litt på kanten !
syntes det rørte seg litt under overflaten hos villtotningene da jeg satt der på Helt Mætt med kaffen min jeg

så et lite blikk til hovedpersonen i dag , a mor.. :smt048 :smt049

morsdag........DET er greier det !
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

SavnerDesmos verden... [-X

håper han ikke har frosset ihjel eller falt på holka..... =;

her må alle gode krefter sette Totningen i gang att [-X , MCforumet er ikke det samme uten....

takk te n Rotmo :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Desmo sitter nok i garasjen med den alvorlige lidelsen snøfreser noia. Skrotten er jo så glad i denne hvite guffa at det er ånkli bekymringsfullt :-k

Nå har jeg omsider fått byttet batteri i RusthaugMinien og. Naboens Tesla er fremdeles på verksted og han kom krypende tilbake og ba om å få låne Rusthaugen igjen og eiegod som jeg er så fikk han nøkkelen. Det han ikke har fått med seg er at batteriet er byttet så hver morgen herjer han rundt med batteri og startkabler for å vekke lørja til liv. HG syntes jeg er et skikkelig rasshøl som sitter med kaffekoppen ved kjøkken vinduet og ler av det. 8) 8) Syntes det er rasende moro jeg :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hadde Canadian snøfreser som jeg lånte bort til svigersønnen min for tjue år siden...nå ringte han og spurte om jeg ville ha den tilbake , han skulle kjøpe ny...
Husker jeg skulle starte freseren første gang , ringte forhandleren og fortalte det var umulig å få starte..
Han kom opp og vips.....maskina startet sporenstreks.. :redface
...Om tre uker skal jeg holde et kurs for å hjelpe dere nerdene å starte sjøl....fem kvelder a 2 timer burde være nok.....sa han :smt046
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå tok jeg og sparket i gang oldsaken av en pc og samlet meg til å skrive en liten rapport. Jeg begynner å bli lei den Tapatalken, for jeg får ikke logget meg inn som Desmo , bare som Desmonor og da kommer jeg ikke inn i bloggen og får postet innlegg eller svar.
Så rent værmessig er det greit å være totning om dagen. Mildt og godt med adskillig snøsmelting som følge. Noe blåholke blir det jo en periode når det er slik, men så langt har jeg holdt meg på beina og unngått knall&fall. Nå sitter jeg og varmer opp mentalt til møte i Lørdagsgjengen på Helt Mætt Kafé. Regner med at Sjefen ankommer i godt humør, da han fylte 60 forrige dagen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Her litt lengre syd så er det stort sett bare skyggestedene som har snø/is av betydning nå..
hadde litt lyst til å knarre litt 2hjuling men har hatt et par AHA-opplevelser i skyggepartier jeg ikke ville hatt på 2 hjul...

Godt å høre at skrott og sjel er nogenlunde på stell :thumleft

Har også greid meg uten brudd selv om jeg har hatt et par c-moment med "dødsing" nedslag i vinter.. :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Å se mekkern ta en hel volley med fjellstøtt nedslag det ville vært noe det :smt031

" en skulle vært en bøylehest " :-# sa Pål Claesen dengang turnersken Nadia Komaneski datt skrevs over bøylehesten....

dengang førte slik til fem sure tær i rævva i NRK..å sea ha n visst ikke funnet ord...offentlig iallfall...
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Om ski-VM ble avlyst...da ville gutta og jentene tape inntekter... [-X
Tenk å vente tre uker på å få en avgjørelse hvilke beløp de får pr dag ? Og karensdager på toppen av alt....gudene vet...
Men de er nok ikke dummere enn at de sjukmelder seg og får full lønn fra første dag....
oljefondet har beløp tilgjengelig :---)
Sjukmelding grunnet astma , vond rygg og nerver før start er grunner nok.. :smt116
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå er det nå, nå! Ung-gutta har jekka opp bilen og satt på sandaler allerede. Dem lærer aldri. det kan være så vårlig det bare vil i februar og begynnelsen av mars........... OG SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!! En herlig omgang med kram nysnø som blir liggende et par dager. Har brent meg på det der en gang for mye hvor gode arbeidskamerater reddet meg med skyss til og fra arbeidet. Da hadde bilen vært hos blikkenslageren til retting og lakkering etter en intim omgang med en telefonstolpe. Jeg måtte bortover til Gjøvik med sommerhjul, for bilen kunne ikke kjøre på 3 vinterhjul. Det gikk helt Oslo, til det snødde som bare fy en dag jeg var på Tokvam. Da overvintret "Nye Fille-bilen" 2-3 dager til veiene atter var farbare med sommerhjul. Den knipa kom jeg litt uforskyldt opp i.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Ja, sommerdekk etter én dag med litt takdrypp i februar må til. Omtrent som bikkjene hjemme, det. Den samme dagen med takdrypp og full røytesesong initieres. Spontanrøyting har følgende to initieringstriggere; Den allerede nevnte og den andre er ordet "hundeutstilling".
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Mopedene er ute og kjører allerede så da er det vår. Nemlig ! Så kan vi mosegrodde fjøspunkere være gammeldagse og sitte i solveggen og være klar for mere hvit guffe med nyslipte snøspader. :plystre
Post Reply