The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Henter Oliver 7 på skolen av og til...forleden sto det fordømme meg åtte av ti biler og durte på tomgang hele tiden...
rundt null så førerne ville overlevd i ti minutter og sikkert fått start igjen også om de stoppet motoren... :roll:

har tenkt på en ting og det er to ting :

Så en gang et visittkort hvor det sto ::

Tomgang er gørr....velkommen i klubben :
evneveike bilistars samrøysle :plystre

takk te n Rotmo :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du er ingen god Kloroform Kommunist du Intruder ! Jo mere bensin man bruker jo mere avgift i form av CO2 betaler du. Og da redder du miljøet og reduserer klimakrisen som ikke finnes. At det er avgift på det minst farlige vi slipper ut det redder verden. Jo høyere forbruk,jo mere avgifter , jo mere reduseres utslipp sier Rotehue i V. En skal høre på hesten for de har så store hoder og er mye klokere enn oss !
HG er så enig med Rotehue at denne uka har a glemt å skru av motoren når hun har lukket garasjedøra så Al Faen har stått og gått på tomgang hele natta. Jeg mistenker sterkt at hun prøver å få æresmedlemsskap i Grønne Khmer :roll:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote: 22 Jan 2021 07:05 Snøen er borte i løpet av dagen ! Bartetryne burde da komme seg ut og drite og lense litt. Jaggu meg kan den klædden holde seg ekstremt lenge uten å gå på do.
Da er det vell ikke lenge til du er ute å Råner på Pøkkken igjen \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

jeg har fått kjeft av læreren til eldste barnebarnet. Hun syntes det er uting å bli fortalt om Pøkken som bestefar lekte med. Snikinnføring av stygge ytenlandske ord. Jeg tok bilde av tanken og spurte om hva det stod der og litt beskjemmet så måtte den pedagogiske dama innrømme at uttalen nok var Pøkk. 8) Det er mye som er både trist men leit å bekymre seg for.
Bartetrynet var hos nabohestene i dag og slapp bønner av gedigne dimensjoner størrelsen hennes tatt i betraktning. Likte full av møkk som eieren antagelig.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

69 skulle itte feires...men eldste sønn og svigerdatter med småtasser på 3 , 5 og 7 kunne ikke høre... [-(
og dæ sætte n bæssfar pris på........
godlukt oppi armkroka ...sjokolade og Pondushefte...å mer kæinn einn gammal kæll ønskje seg ? :-k


takk te n Rotmo
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Fylt 69 nå Intruder ? Gratulerer, det er vel bra selv om det ikke feires med stor flagging .
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti wrote: 24 Jan 2021 07:35 Fylt 69 nå Intruder ? Gratulerer, det er vel bra selv om det ikke feires med stor flagging .
Gratulasjoner og godord fra alle kanter en får
næste åt blir jaggu gammelkallen sjutti år.

"nå du bli gammal å ingen vil ha deg
sætt deg på taket og la kråka få ta deg..................dæ sa a bæssmor [-X


..............
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jada, nå har vi hatt en periode med mildvær. Fortauer og gangstier er temmelig isete. Men de er strødd, så det er mulig å komme seg rundt til fots. Småveier er en annen sak. De er ikke strødd...... Brodder er en fin oppfinnelse som gjør fotturer trygge under slike tilhøve.
Vi hadde jo møte i lørdagsgjengen i går også. Det var som vanlig mange seriøse innspill fra kara. Vågan har ikke vært tilstede på møte de to siste lørdagene. ImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

At n Vågan itte æ der hår lordag få så vara.....
men at DU har slike gode kompiser som å kæille einn spade for et greip ...det gleder meg !! :thumleft

Hæinn Agnar Mattisen
datt på glattisen
dagen ætter va det bilde i avisen.... :roll:


takk te n Rotmo........dagen æ itte helt uten serru :smt035
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote: 22 Jan 2021 15:59 jeg har fått kjeft av læreren til eldste barnebarnet. Hun syntes det er uting å bli fortalt om Pøkken som bestefar lekte med. Snikinnføring av stygge ytenlandske ord. Jeg tok bilde av tanken og spurte om hva det stod der og litt beskjemmet så måtte den pedagogiske dama innrømme at uttalen nok var Pøkk. 8) Det er mye som er både trist men leit å bekymre seg for.
Bartetrynet var hos nabohestene i dag og slapp bønner av gedigne dimensjoner størrelsen hennes tatt i betraktning. Likte full av møkk som eieren antagelig.
Dææævven, se på denna a Pollti, detta er noe for deg! Denne burde du kjøpe :thumleft Tenk så Standsmessig tur du vil få når du skal på Pølse-treffet i Andebu i Appril \:D/
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=204067234
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Stygt å blande meg borti før Pollti får svare , men vår giktbrukne gamle nabo Johannes hadde en liknende skyss rundt 1960.Jeg og bror min satt ofte på ! :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

ArcticTiger wrote: 24 Jan 2021 19:29
Dææævven, se på denna a Pollti, detta er noe for deg! Denne burde du kjøpe :thumleft Tenk så Standsmessig tur du vil få når du skal på Pølse-treffet i Andebu i Appril \:D/
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=204067234
[/quote]

Jo, den er staselig, men det er alltid et men, tør nok aldri å kjøre til Ændeby etter gårsdagens hendelser
I går ville HG lufte seg så da kjørte vi til Ændeby. En ånkli fæl tur. Bartetrynet ulte som besatt i baksetet da hu fikk se enda mere snø. Hun måtte bestikkes med varme i baksetet og få teppe sitt over seg og masse forsikringer om at hu ikke skulle tilbake til Tellemark. Men det værste ved turen var fra Sem til Ændeby. Var så fælt vær at det var kolonne kjøring over de endeløse steppene etter Sem. Veldig skumle kjøreforhold i gnist regnet bak brøytebilen. Etter å passert Statoil stasjonen så ble det veldig mye værre på mange måter utrolig nok.
Bartetrynet dukket opp fra gjemmestedet sitt og blei alldeles rasende for det hun så minnet henne nok om Tellemark med ånkli masse snø. Et jækla leven på Puddingen i baksetet som ikke roet seg før trusler fra HG om øyeblikkelig avliving ble dempet med kaffe til henne og godbit til Puddingen. Bartetrynet har jo tatt jobb som bikkje og da må hu jo bråke når hun ser skumle saker. Det må jo være klart som blekk for HG.
Ble enda værre stemning etter Ændeby retning Sandefjord. Både traktorer og showel dozere var ute i snøstormen og holdt på med villbrøyting og med null respekt for en rød italiener som lengtet til garasjen sin.
Omsider så ble de røde og gule monsterene passert så møtte vi 2 brøytebiler igjen som sikkert skulle brøyte bort gnistregnet etter kolonnekjøringen.
Advarende knurring fra baksetet.
Snøværet økte på så det minnet om Haukli i snøstorm, BartePuddingen begynte å ule igjen i vill protest og HG tok av seg dyp ilter knurring.
Famililykken var under sterkt angrep og bedre ble det ikke for da med ett det ble å skue en brøytebil på tvers i ett kryss og den hadde motorstopp og det forandret BartePuddingen til BarteMonster ! Hun skulle ha seg frabedt blinkende gule lys. Nemlig [-X
Gemyttene ble roet ned med BarteMonsteret plassert under jakka med bare hodet stikkende opp så området kunne overvåkes og knurres på. Hun roet seg ikke helt før hun så Slottsfjellet, da gikk hun i Pudding modus og ble opptatt med å smiske for HG.
Bartetrynet fikk ny godbit før hun triumferende inntok so faen etter å bekjempet alle farer på turen. HG måtte roes ned med litt mild fransk Braastad vin før hun sluttet å beskrive særs voldelig metoder en kan bruke til hundeavliving :shock:
Neste tur til Ændeby tar jeg i ensom majestet !
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Så det var lett snødryss på turen til Andebua? Bare så mye at det ble en centimeter eller to? Må ikke komme her og komme her å bløffe om uvær. Det går vi ikke på. [emoji12][emoji12][emoji12]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Alt hvitt fra himmelen er djevelens verk Desmo. Skikkelig fælt vær var det siden det var kolonnekjøring. Forresten så tror jeg januar ender is kaldt. I dag skal jeg til Arne Barne og starte Pøkken forresten. Vi starter den hver måned og lar den gå tomgang til det er null sikt i garasjen hans. Arne Barne håper på lang iskald vår, mest fordi han gruer seg til at Pøkken forlater ham for godt. De har hatt et langt og godt moped liv isammen.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Tja....Bartetrynepuddingen fikk godbit ...det fækk da fell n pollti å dæ......men beskjeden som han er blir vi ikke bedt med opp i himmelsenga.......
Eller er det som for ekteparet som søkte hjelp etter at sjøla stadig var tverr og umulig som teknisk sjef her oppi....
Ekteskapsrådgiveren klamret seg til et halmstrå og antydet at fruen vel hadde en god side også ?

Tja...hvis dætta skrabblerakklet ha ei god side så snu a den mot veggen iæillfall :shock:
Post Reply