The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

F***!!!! Som det grønne skyter til værs! Nå er det bare å denge det ned igjen....... Nei, det frister mer og mer! Å pløye opp hele stasen,og planere på nytt. Og legge ASFALT på hele tomta. Male den GRØNN der det var "plen" før..... :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Det er nok asfalt rundt omkring som det er. Og hvor mye bensin til plenklipperen får du for det asfalten koster?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Bensin for resten av MIN levetid vil jeg anta! :D
Det var vel "så der" seriøst ment, det jeg skrev i mitt forrige. For jeg er enig med deg Ragnhild; Det er nok asfalt. Men ikke på langt nær BRA nok,den som er. :roll:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei nei nei, ikke gi opp nå. Asfalter hele skiten og mal den grønn. Sett et nett på midten og ta betalt for tennisbane treninger 8) Fjern nettet, og vips så har du "gressplenen" du alltid har drømt om :smt040
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Rart det der med asfalt egentlig. De driver og graver opp hele halve Sandgata for å legge fjernvarme og asfalten er ti centimeter tykk :!: Men allikevel var ikke Sandgata kjent for bra veidekke. Sånn ca midt på treet. Selv på moderne veier, som er bygd for tung trafikk, klarer asfalten å bevege seg, sprekke og lage vanskeligheter for en stakkars syklist.
En ting er sprekker, men det som jeg irriterer meg mest over, er alle merkene etter brøytebilene. De kjører med skjær med fingre på, og så tar det nedi, og vips så har du langsgående vaskebrett en hundre meter eller så :cry:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Pollti

Post by Pollti »

Kjøp deg hagetraktor Desmo ! Jeg har 3,7 mål tomt hvor mesteparten er naturtomt men det drøye målet med plen barberes med en Stig Garden.
5 gir forover og revers. helt konge.
Lurer på å bytte den ut med en John Deere med oppsamler,da blir det en nesten perfekt løvoppsamler også. Det ideelle er front aggregat,men de er dyre også kan du ikke ha collector på de tror jeg.
En annen god ting med hagetraktor er at guttungene i nabolaget står i kø for å slå plenen for deg. Dra frem traktoren når kona bruker det vannkjølte kredittkortet i byen så er jobben gjort før du får sukk for deg.
Mens de slår plenen så kan du øve deg på å se veldig sliten og svett ut. Når du har lært det trikset så får du pils også for innsatsen :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Har da ikke RÅD til en hagetraktor. De er jo så DYRE!!!!!! Har en vanlig gressklipper som jeg går bak. Bare den kostet jo 12.000,- flis da den var ny for 3 år siden. Så hva koster ikke en "sittepå-klipper"?
Og i mitt nabolag finnes det ikke guttunger,unntatt en på snart 42. JEG er guttungen her,skjønner du! :oops:
Hagetraktor med gear?????? Halloooooo! Man kjøper ikke det. En med HYDROSTATISK drift. Et tips fra en av mine vaktmesterkolleger; Ikke kjøp traktor med oppsamler, der det går et rør på siden av klipperen og opp i beholderen. De tetter seg utrolig lett. VIKING, som bl.a Felleskjøpet selger har en fin patent på oppsamlinga, OG hydrostat. Sånne leddstyrte klippere med frontaggregat er dårlige til å kjøre i bakker med! Dette fordi det blir for lite vekt på drivhjulene.
Og siden det er så pass MYE av meg, behøver jeg ikke en "halvdel" til. Selv ikke av det "bedre" slaget..... :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

12000 for en gressklipper,ær du spik spenna gæærn :smt042
Kjøpte min via noen som kjente noen som hadde hørt om noen som hadde hørt om noen som kjente noen osv osv. :shock: Fikk spora opp vidunderet og la 1000 penger på bordet uten å ha sett den. Den går full fres for 3 året nå.
I tillegg til de 1000 så kom det på 960 kr i lastebiltransport,110 kr til ny gummi venstre forhjul,sandblåsing av aggregatet til den svimlende sum av kr. 0, 1 boks mønje til kr. 110. Litt bannskap, skriking og besvergelser for å skjønne hvordan stag,fjærer osv virket på forgasser og en anselig dæsj med CRC så virket alt igjen.
Ett godt drag i snora så gikk den etter mange års stillstand :P
I år tas det mega tunge løftet økonomisk på den. Har bestilt ny drivreim til aggregatet,ny tennplugg og nytt luftfilter. Da er motoren heloverhalt 8)
Bedre enn ny nesten etter å ha lakkert opp motoren og plata som beina hviler på under denne doningens majestetiski forflytting i hagen.

Nå lurer jeg på å investere tungt i mere raffinert redskap til neste år. Prisene faller som bare det på disse greiene nå. Snapper feks må ha falt 30% i år,litt til så begynner det å ligne noe.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Jeg skulle ta meg en tur til Gjøvik i dag,og svi av litt av feriepengene. Det var noe forskjellig som jeg trengte. Og siden det var brukbart vær tok jeg å satte på GIVI-boksen på "Colgate-mopeden". Da har jeg god plass til å gjemme hjelmen for langfingrede rusmisbrukere,og til transport av "handlegodset" hjem. Den søte,lille "driftssikre" japaneren min summet fornøyd på sin ene,lille sylinder til Gjøvik. Og rundt om for å kjøpe nytt trimmerhode til "bensin-ljåen" og reseve tråd. Til GMS for å se etter mc-hansker.og til Telehuset for å se på ev, ny mobiltelefon. Var også innom Jaktpartner for å spørre etter Lansky-brynet (120-grain), før turen gikk til Narvesen på CC etter FAGlitteratur. Gjorde en sving opp i byen igjen for åse om noen av de STORE gutta var ute med jærna. DA! Da gjorde den JÆ***A japaneren meg et STYGT pek! BRRRRRRUUUUUUM-BRRR-Båååååååå-STILLE! MEGET stille. Ikke engang strømmen kom fram.... Og siden jeg har bagasjebærer på DR-Z'en, har jeg ikke verktøyveska på sykkelen alle gangene jeg er ute...... Ringte GMS og forklarte mitt dilemma. Skal sende en ned i by'n for å hjelpe deg, sa Gamle Øyhus. 15 min etter begynte vi feilsøk i fellesskap,mek'en og jeg. Fikk etter en stund koblet av kabeltugga til lysbryterene til nær/fullt, blinklys og lyshorn. Da holdt 20 A-sikringen. Vi reiser opp i Hunndalen og ser litt til på dette,sa Vidar. Etter en stille innsovning nede i Strandgata fordi jeg i mitt stressede hode hadde glemt bensinkrana :oops: ,kom "Colgate-mopeden" inn på GMS. 10 minutter på overtid var feilen funnet; Overslag i bryteren til lyshornet. 14.20 takket jeg for hjelp,og ønsket gutta på verkstedet "God helg". Og putret på hjemvei lettet over at den driftsikre japsen virket igjen. Og disse nymotens greiene; Bensinkran,forgasser med choke og starter som går så lenge jeg holder knappen inne! Jeg er imponert! #-o
Italiener-skrapet mitt har ikke noe av det. Starteren går 5 sek etter jeg trykker inn knappen,så tar den pause. Og startknappen må trykkes inn på nytt. Ikke er det bensinkran,og "choke'n" er bare et potensiometer som gir beskjed til "hjernen" i innsprøytninga om at den skal gi litt ekstra bensin. Og så har jo Ducati et litt "lurvete" kvalitetsrykte.....
Sorry, jeg ble litt fortvilet i dag. Og det måtte skrives ut av systemet! :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Pollti wrote:12000 for en gressklipper,ær du spik spenna gæærn
Certifyabely mad....,SIR! :smt043
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

Da er vi helt klart 3 Desmo :lol: Jalmar stiller høyst sannsynlig i samme gruppe han og :shock: 8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

*PUH!!!!*
Da er jeg ikke alene! :roll:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Men jeg ville hatt startknapp som aktiverte starteren helt til jeg slapp knappen. Hvordan i allverden skal du få målt kompresjonen i en motor der starteren går kun fem sekunder i slengen? :smt017

Folk har mye negativt å si om fransk og italiensk mekanikk og teknikk på biler og motorsykler. Men jeg har motsatt erfaring. Hadde en Fiat som jeg kjøpte ny i 1997 og som jeg bytta inn i 2001 etter 80000 km. Det eneste som måtte repareres på den tiden var at høyre bremselyspære måtte skiftes en gang. Ellers gikk den bilen som ei klokke. En kompis av meg hadde Audi A4 stasjonsvogn i samme perioden, og han ble nærmest på hils med personalet i veihjelpa. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Pollti

Post by Pollti »

Kjørte italiensk bil i 20 år Jalmar. Det var GØY det. Nå er jeg fratatt makten der også. Men,ønsker meg fremdeles en Alfa 156 TS igjen....
Bitre tårer hjelper ikke. ØKH er helt urokkelig :(
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Når det gjelder bil, mc og garasje er jeg enehersker. :smt029 Og det har jeg tenkt å fortsette å være. Det får være grenser. [-X

Når jeg tenker nærmere etter er jeg vel egentlig enehersker på alle områder her i husholdningen. :smt025 Dårlig med feminint innslag for øyeblikket. :roll:

Men vi har det bra, bikkja og jeg. Gjør som vi vil, og deler på husarbeidet. Han tar oppvaska og jeg tar resten. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply