The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nei, i går var det oppholdsvær. Men jeg tok en runde på mandag. Freser ikke snø for morro skyld, vet du. ;-)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Riktig instilling det ! En kan ikke bare ha det moro men gøy :shock:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Nå har HG det gøy som presset igjennom salg av 2 Hyser for småpenger. Da gikk hu litt overstag til 4 mill i yr glede og det må jeg betale sier hun. Utrolig dyr lørdag !! Jeg har lovet å vri huet av halsen rundt på a hvis hun noen ganger mere minner meg på mine billige uvaner. Hadde jeg vært mann så hadde jeg gjort det for 35 år siden og sonet ferdig for lengst. Men det blir sikkert bra med tiden :shock: Står nok over hoderøsk siden hun tar seg bryet med å lage fleskeduppe som er mat for guder. Jeg får bite i meg nederlaget og si som Ingerid Espelid : Eg likar best ein heil kvitlauk i høna !
Uten sammenligning [-X
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

pollti wrote:Nå har HG det gøy som presset igjennom salg av 2 Hyser for småpenger. Da gikk hu litt overstag til 4 mill i yr glede og det må jeg betale sier hun. Utrolig dyr lørdag !! Jeg har lovet å vri huet av halsen rundt på a hvis hun noen ganger mere minner meg på mine billige uvaner. Hadde jeg vært mann så hadde jeg gjort det for 35 år siden og sonet ferdig for lengst. Men det blir sikkert bra med tiden :shock: Står nok over hoderøsk siden hun tar seg bryet med å lage fleskeduppe som er mat for guder. Jeg får bite i meg nederlaget og si som Ingerid Espelid : Eg likar best ein heil kvitlauk i høna !
Uten sammenligning [-X
Fordelen med at du har solgt hysene er jo at du nå kan konsentrere deg fullt og helt om brosme.

Braastadmarinert ovnsbakt brosmetunge på rabarbraseng er et festmåltid som du nå får tid til å tilberede med propanbrennern i garasjen.

Så kan du nyte Ivan Rebroff på stereoen når han synger Moscow Nights, mens du fordøyer måltidet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Har en Hyse igjen men den blir nok mest brukt av Avkommet. I dag har jeg trøstet meg med å ta den italienske rollatoren ut av opplag. For å feire dagen så koker HG ovnsbakt Brosme. Blir nok et herremåltid.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

I dag fikk Krogsveen oppdraget med å selge Polltistasjonen. Også jeg som nettopp har ryddet plass i garasjen til den josa lekebilen... :twisted:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Selge kåken? [emoji15]. Hvor skal du bo hen heretter da?


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Jalmar wrote:Selge kåken? [emoji15]. Hvor skal du bo hen heretter da?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pollti er jo med i Karoli-klubben, ei feit Vogn etter Mæssja så born overalt :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Kan jo hende du må tømme tåppbåks lageret ditt når dine medmenneskelig godhet løper avgårde med deg ? Heretter satser jeg på flyktningemottak eller romleir. Årnær seg nok, ei pappkasse finner jeg sikkert :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Topp-Båkkks lageret er tomt nå. Den siste dro til Røyken.
Huffja, den var litt Drøiii den der Polllti :redface Men, trøst deg med at det var ikke så vondt sagt som det var ment :D :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Jeg har mere tru på at naboen kjøper kæmpingvågn siden han har kjøpt E klasse og har bygd på brakka si. Det varer ikke lenge før den nye kjærringa finner`n et sted i huset ? Jeg har vurdert å bytte ut HG i 2stk 29 års utgaver men det kan bli i overkant mye tull av sånt så det gidder jeg ikke.
De kan sikkert ikke hverken eller steke og koke brosme heller :-k Sånne moderne damer tror jeg ikke det er noe greie på. Trist men leit :-k
Bortsett fra yngste Avkommet. Hun fikk trehjulssykkel og den måtte ha samme fargen som lekebilen så den ble josa den og

Image
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

pollti wrote:Kan jo hende du må tømme tåppbåks lageret ditt når dine medmenneskelig godhet løper avgårde med deg ? Heretter satser jeg på flyktningemottak eller romleir. Årnær seg nok, ei pappkasse finner jeg sikkert :thumleft
Skal du gi opp alcatraz-øya også? eller blir det kortreist re-lokasjon? :-k

josa rytterinnen er skikkelig blid gitt. :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Og mange av disse ny-motens Damene er visst så glade i Kjøtt-kaker og, har jeg hørt [-X
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Desmo wrote:Nei, i går var det oppholdsvær. Men jeg tok en runde på mandag. Freser ikke snø for morro skyld, vet du. ;-)
Håper freseren ikke har tatt knekken på deg :thumleft Det må da vel begynne å nærme seg noe som ligner på vår hos deg også snart? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Mekkis, planen er å flytte 12,7 km nord i lende. Men det er bare en plan. Vi får se.
Og du har helt rett AT. Ikke noe er som bestemors sjøttkaker. Jeg mistenker sterk at hun sier det bare for å få snømann is ? Isen er hjemmelaget og ånkli god.
Post Reply