The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Bikeridr wrote:
mekkern wrote:
Bikeridr wrote:Er jo den perfekte geocachemobil, men kona har nedlagt veto mot å få en slik en inn på tunet.
Men, om dere tenker på litt import, så kan jeg sikkert sparke i litt dekk for dere, før dere henter en :thumleft
UAZ 469 til salgs
Spørsmålet er vel hvordan det er med registrering i "altsomermorroerforbudtlandet"??
Den siste jeg lenket til er jo veteranbil. Ingen avgift og burde jo lett kunne tas inn på "sjeldenhetsregelen" :thumleft
Det blir en stund til jeg er klar for eventuelle innkjøp [emoji1]. Men jeg er i ferd med å gjøre noen undersøkelser vedrørende godkjenning etc.

En ting som vurderes er å kjøpe en som er veteran, levere inn den til full overhaling og modernisering, og så ta den inn til Norge.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:
Desmo wrote: Du vil vel ikke påstå, Pollti, at du har rustfri "stjernebuss"? Den skipperskrøna kan du dra lenger ut på blåmyra med.

Det så sånn ut for meg der den stod uten forskjerm. Uhorvelig mye Tectyl på den og med litt flaks så er det Stålmark middag under der ? Ikke at jeg bryr meg så mye siden Pollti bilen skal selges i 2017.
Sent 2017 håper jeg at det bare er fascist biler i garasjen jeg =D>
Det er en ting som er suvverent bra med Tectyl: Ingenting skjuler rusta bedre enn den! Under den kan Stålmarken leve uforstyrret i årevis, helt til det ikke er noenting igjen resirkulere.
Hvordan er det egentlig med biler som er lagd av både aluminimum og stål, ruster de mer eller mindre en stål-biler? Disse to mettallene liker vel ikke hverandre noe særlig? Få på de litt saltlake, og du har reine batteriet, er det sånn strøm-biler virker og?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by Bikeridr »

Jalmar wrote:
Bikeridr wrote:
mekkern wrote:
Spørsmålet er vel hvordan det er med registrering i "altsomermorroerforbudtlandet"??
Den siste jeg lenket til er jo veteranbil. Ingen avgift og burde jo lett kunne tas inn på "sjeldenhetsregelen" :thumleft
Det blir en stund til jeg er klar for eventuelle innkjøp [emoji1]. Men jeg er i ferd med å gjøre noen undersøkelser vedrørende godkjenning etc.

En ting som vurderes er å kjøpe en som er veteran, levere inn den til full overhaling og modernisering, og så ta den inn til Norge.


Sent from my iPad using Tapatalk
Tjaa, mhp restaurering og oppshining før Norsk import, kan jeg vel alltids se om jeg ikke kan være behjelpelig med. (Naboen er bilimportør og har sikkert kontakter).
Forresten, jeg har sett etpar UAZ'er til salgs på finn på norske skilter, så den er tidligere godkjent på berget iallefall.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Bikeridr wrote:
Jalmar wrote:
Bikeridr wrote: Den siste jeg lenket til er jo veteranbil. Ingen avgift og burde jo lett kunne tas inn på "sjeldenhetsregelen" :thumleft
Det blir en stund til jeg er klar for eventuelle innkjøp [emoji1]. Men jeg er i ferd med å gjøre noen undersøkelser vedrørende godkjenning etc.

En ting som vurderes er å kjøpe en som er veteran, levere inn den til full overhaling og modernisering, og så ta den inn til Norge.


Sent from my iPad using Tapatalk
Tjaa, mhp restaurering og oppshining før Norsk import, kan jeg vel alltids se om jeg ikke kan være behjelpelig med. (Naboen er bilimportør og har sikkert kontakter).
Forresten, jeg har sett etpar UAZ'er til salgs på finn på norske skilter, så den er tidligere godkjent på berget iallefall.
Artig...
Har alltid syntes "offroad-formloffene" har hatt en viss sjarm... mulig jeg MÅ ha en slik... :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nå har jeg vært litt produktiv. Fått skrudd sammen fothviler- og demperbraketten med alt som skulle på ellers. Litt klundrete for delene var ganske små, men de kom da på plass der de skulle. Og så har jeg fått strammet kjedet. Ja, kjedet måtte tres gjennom svingarmen og rundt begge drevene og strammes.Det eneste som er "modell-aktig" med kjedet er klipslåsen. Stramminga er som på den ordentlige Panigalen, nemlig å vri på eksenteret i svingarmen.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Her skal jeg si det har tatt form... jeg har gått glipp av hvordan det gikk med den delen som forsvant? :-k Fant du den igjen, eller fikk du tilsendt ny?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Den nye kom med posten i går. Det har tatt litt tid,men det er ikke så farlig.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Du har returnert fyrstikkesken til Don Juan Carlos? Kan ikke se den der.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Den er utenfor bildet. Er hjelpeløs uten hjelpestikker.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo.

Post by Tommas »

Den modellen er helt vanvittig!

Ser jo ut som du mekker på en ordentlig sykkel i garasjen.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Her er orginalen som jeg hadde gleden av å prøve i en landsby rett ved Pisa. Oppnådde den hissnande farten ac ca 44 km/t. Jeg var livredd for å skade den der jeg var omgitt av scootere og Fiat Pandaer med et lettvint forhold til trafikk regler.

Image
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: The world according to Desmo.

Post by Twinmannen »

Tommas wrote:Den modellen er helt vanvittig!

Ser jo ut som du mekker på en ordentlig sykkel i garasjen.
Ja, tok litt tid før jeg skjønte at det var en modell! :shock:
Tøøøøft! =D>
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

I dag har modell fått være modell. Det hadde nemlig kommet et lass med snø. Ja-ja, sånn 10-15 cm av den litt halvkramme tunge sorten. Så hr. Honda måtte virkelig jobbe for bensinen i dag. Men nå er gårdsplassen fri for snø og så kommer det vel mer. For Mars er en god snømåned. Er ikke ferdig med vinteren enda.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Her er orginalen som jeg hadde gleden av å prøve i en landsby rett ved Pisa. Oppnådde den hissnande farten ac ca 44 km/t. Jeg var livredd for å skade den der jeg var omgitt av scootere og Fiat Pandaer med et lettvint forhold til trafikk regler.

Image
Det er nok en ekte ligge-sykkel det der, siden den har liggende støtdemper :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Så du har da med andre ord kjøpt deg madrass AT :lol: :lol: Sist jeg sjekket så var den relativt horisontal demperen på ny mopeden :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply