The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Er det denne du mener AT ? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67792862
Såvidt jeg vet har den vært i Norge en tid. Er det den bilen jeg tror det er så vet jeg hvor den står. I samme gårdsplassen er det noen ganger flotte saker fra Italia å se. Men ikke noe har trigget så mye interesse at jeg gidder å stoppe der bortsett fra en Alfa Junior 1300 for noen år siden. Ingen hjemme den gangen og så fulgte jeg ikke opp. My bad.
Ja det var denne. Så han hadde lagt ut 2 til av samme slaget, men de var visst litt mer løene i skroget.
Skikkelig Hæærlig det Orransje vellur-interiøret, skal du kjøre sånn bil må du ha brune terylene-sleng-bukser. Og Dama må ha så lårkorte skjørt at a må barbere seg så ikke noe hårvekst stikker ut for skjørtekanten. (Løp fantasien løpsk for meg nå igjen [-( )
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

He he AT. Men jeg er nesten relgiøs når det gjelder mitt forhold til småkubikk. Jeg håper virkelig det ikke henger sammen med alder for da ligger jeg tynt an. Kjøpte en 500 Fire med hissnande 69 hk i dag. Den skal KawaBæiben få siden hun er blitt så klok og lør ut av seg diagnose,dødsbeskrivelser og historier om dødskramper som er gro teske. Hun prøver å innføre røyke og kånjakk stop.Gro er sikkert OK hun men ikke når KB er medium...

Men tilbake til åff topic, jeg vet hvor han holder hus. Noen itaoifile snakker varmt om han ,andre ikke.
Jeg har oberservert over 20 til 25 år at det står mye rart foran huset ihvertall. Og sånn skal det være spør du meg.. Mest Alfa og Fiat. Langt bak i hodet så svever det minner om en Gullgutt Fejjai 365, men mye mulig minnet som failer. Som sagt jeg har bare ringt på døra en gang og så fulgte jeg ikke opp. My bad.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

@Pollti: Bedre å tenke tilbake på alt det gærne man har gjort, enn å angre på det man burde ha gjort. Du burde nok ha føllt opp den dør-ringinga den gangen altsåå :roll:

Lite å høre til Desmo for tida, kanskje sitter han å depper der inne i modell-hula si, eller kanskje han krabber han rundt på gulvet på alle 4 og sniffer hybel-kaniner i sin leiting etter den Gale-girstanga :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Når det ikke er så mye å si så kan jeg likegodt holde kjeft. 8) Men jeg kan jo også komme med en lang historie om italiensk bil i møte med amerikansk på smale vestlandsveger. Det var i den perioden da O!Store hadde sin olivengrønne Lancia Beta 1800 midt på 70-tallet. Vi var på ferietur til min Gamle Mors hjemsted på Moster, en del av Bømlo kommune litt nord for Haugesund. Tildragelsen skjedde på det som i dag er E134 langs Åkrafjorden. Den gangen var den veien berømt for å være smal og svingete. O!Store brukte å holde fartsgrensa så sant veien ikke var for jævlig. Så da gikk det som det måtte gå omtrent midtveis mellom Fjæra og der veien tok av fra fjorden. Vi tok igjen 10 kvadratmeter med krom, finner og mishandlet støpejernsvinkel. Dette droget logget snaut 50-60 i svingene og nærmet seg nesten 80 på de få rettstrekkene som fantes. Til å begynne med tok O!Store det pent,men etter hvert som vi sneglet oss utover så han oftere og oftere på klokka. Vi skulle rekke ferga i Valevåg. Og da vi endelig kom dit fjord og vei skiller lag og vi kom til den første lange rettstrekka på flere mil gjorde O!Store kort prosess. Ned i 3. gir og i matta med høyre pedal. Dette var behandling som den italienske twin-cam fireren likte. Den dro rett opp i fistel og forbi den amerikanske flåtan på et lite blunk. Resten av turen gikk i raskt og effektivt tempo, og vi rakk ferga med nokså god margin.
Fant bilde av makan til O!Stores Lancia;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Opphissende barndomsminner dette Desmo :D
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Jeg hentet en 2011 500 i dag med KawaB. Vi hadde en rimelig bra tur hjem. Nedturen var da vi svingte innom barnbarnet som gledesstrålende utbrøt- Tante har kjøpt josa lekebil.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Ja det er fra unger og fulle folk man får høre sannheten heter det i ordtaket. Mulig noe i det? Jeg hadde en sånn Bliat 500 som leiebil en gang (og aldri mer) "Kult" utseende, men mottorn skuffa. Gikk dårlig å brukte myye benzin, 0,6 på mila. Leide en Polo neste gang, den brukte bare 0,4.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jeg må nok støtte yngste generasjon Pollti i karakteristikken av Fiat 500. Jeg måtte antagelig kle den på meg hvis jeg skulle kjøre en sånn.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Grei nok den josa lekebilen til sitt bruk. Nå tror jeg HG har funnet ut at jeg har sagd opp ski og staver for nå har hun redesigned Pollti bilen litte granne , sikkert som hevn. Litt hønsenetting og lettbetong så blir den bedre enn ny :shock:

Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Brukspatina [HEAVY BLACK HEART]️


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det var jo kjedelig med bulken. Men det jeg reagerer mest på er plasseringen. Jeg skulle ha skjønt det med en gang hadde den vært foran hjulbuen. Men å få en bulk mellom hjulbuen og døra? Den kjøringa skulle jeg likt å sett. HG får 10 poeng for kreativitet fra meg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Det der tipper jeg er rygging og svinging uten omtanke for stolpe på siden i et parleringshus. Man ser bakover og svinger og dermed smeller det. Helt klart skylda til arkitekten av p-huset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Eller så har HG tenkt som kvinnfolk flest; Bare fronten er forbi så går det bra.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Uansett årsak, så har det helt klart med kvinnefronten å gjøre.

Når det gjelder bulken som sådan, tror jeg det er like greit å la den være. Snart får rusta tak i merce-jernet, og da vil dette bli som et kunstverk.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Ja, de er berømt for å ruste disse nye mercene.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply