The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Ja, du er fortsatt ivrig modell-bygger? Det er artig med modell-bygging, men jeg har aldri vært tålmodig nok til å få det til :?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nei, jeg har hatt en 10-års pause fra limsniffinga. Men jeg har så vidt begynt på et prosjekt, og har noen til på vent. Vi får se hva vinteren fører med seg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Da håper jeg du legger ut noen bilder av prosjektene etter hvert? Gjerne "under bygging" og ferdig resultat. Det er moro å se en proff i arbeid.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Du smører tjukt på! Proff du liksom. En glad amatør er mer riktig.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Det hendte da i "gamledager" at du la ut noen bilder av byggverkene, og det så da svært så fint ut ;-)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det er ikke noe som kan ljuge så mye som et bilde. :-
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Desmo wrote:Det er ikke noe som kan ljuge så mye som et bilde. :-
Hvis du spør min grandniese, tror jeg hun kan nevne en som ljuger mer enn et bilde :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nå ja. Det er få regler uten unntak.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nå er det i hvertfall slutt på MC-saisonen. I natt har det frosset på forskjellige steder på veiene rundt her. Og selv om det har vært sol det meste av dagen, så har det ikke tint opp igjen i skyggefulle partier. Ikke for det, jeg hadde ikke tenkt meg ut på sykkel i dag selv om det er vakkert solskinn. Det er for kaldt! + 10 eller mer på termometeret skal jeg ha før jeg vurderer å kjøre sykkel. Får vel skru løs setet på Triumph'en, slik at jeg kommer til batteriet. På Ducati'n er det enklere, der er det en lås bak på setet for å pelle det av. Og så er det en låseklemme på tanken mot tenningslåsen som skal løsnes og da er det fritt fram til batteriet. Må jo hekte på laderen noen ganger i vinter så batteriene ikke blir ødelagt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Har satt på sånne koblinger til batteri laderen som stikker ut under setet . Ånkli smart. Men det er ikke jeg så jeg vet da ikke faen hva laderen heter ? Men den er smartere enn meg. Garantert.
Når det gjelder Mosquito så besøkte jeg min gamle onkel i England for noen år siden. Da prøvde jeg å dra litt ut av ham. Han var ikke videre snakkesalig men påstanden min om at det måtte være lett å lande i England var han ikke enig i. Du vet, du hadde en sterkt såret kamerat som du var redd for og prøvde å holde liv i. Litt skadet var jeg og, og ikke alt virket som det skulle. Flyet lakk visst både bensinog olje hørte jeg etterpå. Men joda, vi landet jo på ett vis. Og ikke traff vi noen hekker heller.
Noe jeg bet meg merke i var at han bestandig snakket i flertall. Ikke jeg men vi. Det var alltid vi.
Om han skjøt ned noen fly vet jeg ikke-men antagelig så gjorde han det og mye juling fikk han selv og. Han ble igjen i England etter krigen og døde der og, mange og 80 år gammel. Både Hg og jeg var i begravelsen i England og på minne markering i Norge litt ettertpå.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: The world according to Desmo.

Post by Elolz »

Denne er kjekk å ha Desmo: http://www.clasohlson.com/no/Ctek-Comfo ... r363764000
Hvis du har en Ctek lader vel og merke, selv har jeg denne: http://www.clasohlson.com/no/Ctek-Zafir ... er/36-3762

På noen sykler har jeg bare montert indikatorkontakten på bakrammen med en strips. Da kan det i tillegg se ut som en alarm på avstand med blinkende led. 8) På denne sykkelen har jeg så lett tilgang under baksetet at den ble plassert der, men verre å følge med på batteritilstanden da. Er bare å følge med på hvor lang tid det tar fra måleren lyser grønt til den detter ned på oransje, så har du en indikasjon på hvor godt det holder på spenningen. Lyser det oransje etter kort tid, så er det gjerne tegn på at en bør vurdere å bestille et nytt batteri. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Sikkert kjekk å ha ja. Men min 10 år gamle Ctek fungerer greit nok enda. Og det er bare latskap å koble til ladeledninger til batteriene på syklene mine. To skruer holder setet på Triumphen og ingen på Ducatien. På den tar det lenger tid å skrive hva en må gjøre for å komme til batteriet enn å fysisk gjøre det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

pollti wrote:Har satt på sånne koblinger til batteri laderen som stikker ut under setet . Ånkli smart. Men det er ikke jeg så jeg vet da ikke faen hva laderen heter ? Men den er smartere enn meg. Garantert.
Når det gjelder Mosquito så besøkte jeg min gamle onkel i England for noen år siden. Da prøvde jeg å dra litt ut av ham. Han var ikke videre snakkesalig men påstanden min om at det måtte være lett å lande i England var han ikke enig i. Du vet, du hadde en sterkt såret kamerat som du var redd for og prøvde å holde liv i. Litt skadet var jeg og, og ikke alt virket som det skulle. Flyet lakk visst både bensinog olje hørte jeg etterpå. Men joda, vi landet jo på ett vis. Og ikke traff vi noen hekker heller.
Noe jeg bet meg merke i var at han bestandig snakket i flertall. Ikke jeg men vi. Det var alltid vi.
Om han skjøt ned noen fly vet jeg ikke-men antagelig så gjorde han det og mye juling fikk han selv og. Han ble igjen i England etter krigen og døde der og, mange og 80 år gammel. Både Hg og jeg var i begravelsen i England og på minne markering i Norge litt ettertpå.
Jeg holder som sagt på med å bygge en modell i skala 1/24 av Mosquito. Skal bare lade kameraet så skal jeg ta noen bilder av det under bygging. Og åssen ble det Pollti? Ble det flytur i Spitfire i sommer?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Det har vel ikke stått noe i avisene så vidt jeg husker, så det blei kanskje ikke noe av den flyturen?


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Tror ikke det hadde stått i norske aviser, men en kan jo aldri vite med Pollti.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply