The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Og så koster ikke sånne sykler to skjorter og en dress heller. Men dem blir litt for spesialiserte, noe som er en følge av at de er så gode på grusvei. Ikke for det, jeg måtte jo kjøre et stykke på asfalten før jeg kunne ut på grusen og bortsett fra komforten var ikke det noe problem. Kan ha ganske mye nedbrekk uten å føle seg utrygg i svinger.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Ja, de er ganske spenstige på asfalterte svinger også. Ikke mye som subber i veien på den typen sykler. Og fjæringa er jo lang og behagelig. Jeg var en tur helt oppe i Wilhelmina i sommer med 250'n. Gikk så det suste. Måtte lære meg å pakke fornuftig igjen, men det gikk det også.

Og så er det sabla moro å virkelig få brukt alle ressursene hele tiden. Man kjører jo veldig aggressivt selv om man ikke får opp så stor fart [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Testa jo toppfarten på DR-Z'en da jeg hadde den, og det var jo ikke spesielt fort i sykkelsammenheng. Men den var kjapp opp til 100. Over det var jeg for mye "seil". En sitter jo dønn rett opp og ned og tar i mot all lufta.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

250'n går i 120 på flat vei uten motvind. Men det tar veldig lang tid fra 100 og opp. Opp til 70 går det unna, fra 70-100 går det greit nok. En litt spenstig bil har ingen problemer med å kjøre fra oss i hastigheter over 70. Den har 6 gir, så mye av aksellerasjonstia går med til giring.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Måtte nesten grave litt i photobucket'en for finne et bilde av den DR-Z'en jeg hadde.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Jeg har gått litt andre veien og overlater nå all kjøring til KawaBæiben. Så jeg har oppnevnt meg selv til tvilsom hoffmekaniker for henne. Ifjor kræsjet hun i rompa på en Audi og etter det en hun blitt hysepyse :shock: Ny lykt, nye gafler og ny forskjerm, og nå har hun doble skiver foran tilogmed. Fasiken hvor dyrt det ble, hadde jeg kjent alle kostnaden så hadde jeg resirkulert Hysa.
I sommer har det gått bra med henne så det kan hende at pollti pappaen sponser henne med ny Hyse 250 naken. Den har stått på en låve på Hvasser pent oppallet på en Europall i over et år nå. Hvorfor jeg kjøpte den har jeg ingen fornuftig forklaring på, men den var rasende billig ihvertfall. Overrekkes til KB etter bestått eksamen 2016. Hun leser steinhardt for å bli sykepleier så da tenker jeg det blir presang for godt utført skolegang. Til sommeren er hun lovet jobb på intensiv overvåking på SIV, der blir hun i 18 måneder før hun vil spesialisere seg på kreftsyke barn. :thumleft Yrkesvalget syntes jeg tilsier at hun har guts. Selv om hun har blitt litt pyse etter kræsjet i fjor. :-k
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Høres ut som om hun er en fornuftig jente. Det der blir nok bra.

Men syns kanskje du er litt streng når du krever at hun skal kjøre naken da [emoji15]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Ferdig fixet.


Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Ser man det! Pollti har våknet og meldt seg på. Kan minne litt om gamle dager dette. Du får ikke være for streng mot KB. En smell på to hjul setter sine spor i et sinn.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Vet du hvor dyrt kjøreklær er eller :shock: Vi har ny fartsrekord i 40 sona forbi Chateau Pollti. 168 km/t på bakhjulet forbi en Alto. Dama bakpå mener jeg var splitter naken så dette tror jeg går bra.
Rekorden gjennom sentrum klokket samme føreren til 212 km/t. Da sprakk vindusrutene på Sheriff kontoret. Og 9 minutter brukte gærningen fra Tønsberg til Verdens Ende sies det. Men i år har han bare kjørt veldig pent. Han har snev av fornuft ihvertfall, og forvandligen er veldig merkbar. Jeg tror KB svermer litt for ham. Grei gutt så de får finne ut av det sjøl.
Hender av og til han svinger innom garasjen når jeg er der. Vi har hatt mange fine stunder der med kaffe og boller og småprat. Lars er helt grei han.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

En kan jo ikke bruke fartsrekordene mot stakkaren. Har man dårlig tid, så har man dårlig tid. Og jeg syns da han viste omsorg når han kjørte den nakne dama hjem i full fart. Hun kunne blitt forkjøla hvis hun var for lenge ute uten skjerf.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Lars er ikke et kvalitetsstempel før innehaveren har kommet opp i 20-årene. Noen tar det nok enda lenger for før de er helt å stole på.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Sånn er det med kvinnfolk også. De skal være ganske grå i pelsen før man kan stole på de [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Har forresten kommet meg ut i fast arbeid siden sist vi snakkest. En liten mekanisk bedrift oppe i Vestre Toten som lager snøfresere, strømaskiner, snøploger og skjær til traktorer og små hjullastere. Tokvam heter den. Her er en liten videosnutt med noen av kollegene mine;
[youtube][/youtube]
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Se der ja [emoji3]. Det er vel artig arbeid kan jeg tenke meg. Og sikkert en mulighet eller to til å konstruere litt ekstrautstyr til syklene [emoji1].

Nå etter videoen vet jeg hvem som har skylda for at det er glatt også. Det sto på slutten av videoen at det var dem som gjorde vintern isig


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply