Da er forgasseren påmontert sykkelen, sammen med bensinkrana.
Påtrekkswiren (gassvaier A) var selvsagt modifisert for å passe den andre Mikunien, og Biltema stengte 10 min før jeg oppdaga det. Må få tak i et nødsett for wire, mens jeg venter på nye wire som jeg må få bestilt i helga - begynner å gå hardt utover feriepengene denne sykkelen...
Grisete priser på wirene hos Yamaha, nesten 1000,- kr stk. Men Kedo har for ca halve prisen med frakt, moms og fortolling.
Så noen på Ebay også forresten, NOS til OK pris..
Først blir det nok nødløsning, kjører så lite likevel i 10 pluss og plaskregn for tia.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-d ... 2000022953
002Carbyz.jpg
Lufteskruen ut 1 1/4 omdreining.
Sykkelen starta på andre trampet, men litt høy tomgang, så jeg stoppa den direkte. Justerte ned tomgang og starta etter ca 5 tråkk, høyt turtall, men slo av choke, da gikk den ned til rett turtall momentant.
Rusler og går greit på tomgang, responderer bedre enn den andre gasseren, men går ned litt senere etter man har gassa på. Gassa uten wire, ved å vri på wirefeste/akslingen og den er fjærbelasta, så det må være stempelet som går litt tregt selv om det så helt og pent ut.. Vi får se når den får kjørt seg litt, mye nytt inni.
002Petcockz.jpg
Krana må trutne litt også, så et ventilverktøy passa akkurat i slangen for å tette for den dråpen i minuttet som kom først. Det slutta å dryppe etter testkjøringa, men i tilfelle. Det er ingen OFF på krana...
Har ikke tilpassa bensinslangene enda, og mangler et par slangeklemmer. Satte dit bare en slangestuss med filter på for å teste.
Men så fant jeg en sprekk i coilen, og det er ikke like bra.. Quickfix blir å fuge sprekka med Tec7 som er vanntett og bortimot lufttett. På sikt må coilen byttes ut, om jeg kan oppdrive en OEM uten å betale en månedslønn.
002Coilz.jpg