Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Ja ja, da var jeg registrert på enda et forum på nettet. Begynner å bli noen nå. Ble anbefalt http://www.suzukisavage.com av 33.R.P.M.
Masse tekniske opplysninger, bilder osv.

Må vel stå krokete over Aprilian igjen i dag, for å få den sammen igjen. Det er lag på lag med plastikk, og når alt er på plass, ja så må det av pga at jeg har glemt noe etc.. Må ihvertfall få sammen forgasseren rett i dag.
Har noen timer over mopeden bak meg.. Får tro han lærer mer å skru selv etter hvert.

Ei venninne som kjører Yamaha Dragstar 650 skulle ta seg en tur en dag og se på Savagen. Hadde jeg bare fått lappen snart, sånn at vi kunne kjørt sammen...
Last edited by Tekumseh on 17 Aug 2006 18:31, edited 2 times in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Da er røyken fra Aprilian eliminert. Tappa av oljen, og blander rett i tanken. Men nå går gassen tregt. Er vel ikke helt greit i flottørhuset enda...

Bestilte jakke i dag, blir spennende.

Ellers har jeg vært og øvelseskjørt litt igjen (bombe....)
Last edited by Tekumseh on 14 Aug 2017 18:08, edited 1 time in total.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Hvis du blander rett i tanken ødelegger du oljepumpa, for den smører seg av oljen den pumper til sylinderen. Apriliaer SKAL ryke litt, de bare er sånn...
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

inunf wrote:Hvis du blander rett i tanken ødelegger du oljepumpa, for den smører seg av oljen den pumper til sylinderen. Apriliaer SKAL ryke litt, de bare er sånn...
OK, takk for tipset. Da er det vel bare å fylle på med lowsmoke 2taktsolje igjen da. Jeg begynner å få den mopeden i vranga nå... :)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Vet noen av hvor de selger erstatningslåser til Suzuki (LS 650)?

Jeg skulle byttet styrelåsen, fordi nøkkelen er borte..
Og en annen på forumet var på utkikk etter batteri/toolboks-deksel med ny lås...

Noen Suzuki-forhandlere i Norge som har sånt??

Skal prøve meg på:
http://www.krangnesmotor.no
og
http://www.notoddenmcdeler.no/

MC-huggerier..
Last edited by Tekumseh on 17 Aug 2006 18:30, edited 1 time in total.
Pollti

Post by Pollti »

Prøv Mobil TTS tror jeg det var :oops:
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Pollti wrote:Prøv Mobil TTS tror jeg det var :oops:
Og webadresse / email / tlfnr er?
Søkte og fant ikke noen side til Mobil TTS.

Fikk en kommentar om at det sikkert ble Harley for noen dager siden.
Jeg har aldri likt Harley, men nå har jeg sett én; Dyna Wide Glide. Det er den eneste fine Harley'en i mine øyne.
Uten å såre noen HD-kjørere her...
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Tekumseh wrote:
Pollti wrote:Prøv Mobil TTS tror jeg det var :oops:
Og webadresse / email / tlfnr er?
Søkte og fant ikke noen side til Mobil TTS.

Fikk en kommentar om at det sikkert ble Harley for noen dager siden.
Jeg har aldri likt Harley, men nå har jeg sett én; Dyna Wide Glide. Det er den eneste fine Harley'en i mine øyne.
Uten å såre noen HD-kjørere her...
Er det Castrol TTS, totaktsolje, vi prater om? eller bæsjer jeg på leggen nå?
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Jeg har bæsja på leggen selv.
Det er nok Castrol olje for å få Aprilia'n til gutten til å ryke mindre.

Takk for tipset. Bruker Statoil lowsmoke akkurat nå, og det ryker akkurat like mye.

Jeg trodde det gjaldt styrelås og nøkler og sånt...
Noe jeg fortsatt er på utkikk etter.
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Var innom Mc Oslo(suzuki) i dag for å kjøpe olje.. tok skrittet og byttet til 20w50... spurte hva det dekselet koster som jeg har lett etter på e-bay og høggerier.... pris. 570,- kr uten lås.. spiller ingen rolle at det blir uten lås ettersom jeg skal bolte coveret fast sånn at det ikke faller av igjen...ever. kontakt Mc Oslo og spør hvor mye ny styrelås koster... i tillegg byttet jeg olje i forgaffelen i dag.. der valgte jeg å gå opp til 20-30w fra for hadde jeg 15w..... oljen var svart.... så det var på tide...
Du trenger bare 1
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Hei 33.R.P.M.

Skal det ikke være 10W/40 på Savagen da?

Er det denne butikken du var på: http://www.mcoslo.no ?
Begynner mc-kurset til uka, og må ha låsen grei til den skal ut på veien...
Har sendt mail nå. Blir vel en tusenlapp eller to, tenker jeg.

Var ikke så gærnt til pris på dekslet likevel da...
Gamle-låsen var det ikke noe igjen etter møtet med asfalt og bildekk?
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

[quote="Tekumseh"]
Begynner mc-kurset til uka, og må ha låsen grei til den skal ut på veien...
quote]

Hva mener du?
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Tumbleweed wrote:
Hva mener du?
Jeg har ikke lappen enda, og begynner MC-kurs til uka. Regner med å ha kortet i løpet av september, og da må jeg få låst av styret når jeg parkerer f.eks. på jobb.

Mangler som sagt nøkkelen til styrelåsen. Nå står den innelåst i en garasje, så nå er det mindre sjanse for at den blir stjålet.

Jeg hadde ikke tenkt å bruke egen sykkel på kjøretimene, hvis du trodde det...
Last edited by Tekumseh on 23 Aug 2006 18:43, edited 2 times in total.
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Det første tallet (i dette tilfellet)20w sier til om hvor god smøreegenskaper oljen har ved -10 grader (jo lavere jo bedre) andre tallet 50 sier til om hvor gode smøreegenskaper den har ved 100 grader.. jo høyere jo bedre. Det beste hadde vært å kjøpe 0w50 men den koster flesk.... ettersom jeg aldri kommer tilmed å kjøre i minusgrader (det var 2 grader i lufte på første tur til Grava i vår) spiller det første tallet ikke noen rolle... men vår motor blir veldig varm... (det hender jeg sitter og kø og da blir motoren jo extra varm) da er det høyere tallet veldig viktig.... hvor godt den smører/kjøler ved 100 grader..... men når det er sagt holder sikkert 10w40 i massevis her i nord...

Er det denne butikken du var på: http://www.mcoslo.no ? Ja Mc Oslo er suzuki forhandleren i Oslo og de kan bestille alt som kan bestilles.... selvfølgelig er prisen litt høyere.. jeg fant et brukt deksel på E-bay... men p.g.a. frakt kostnader hadde det kun blitt litt billigere en prisen fra MC Oslo... Bare litt ironiskt at jeg kjøper deksel av dem når(jeg er sikker) det var de som løsnet det, som resulterte i at det fallt av.....

Jeg tror ikke den styrelåsen koster allverden.. du må bare få møntert den.

Jeg bruker min styrelås når jeg er andre steder.... hjemme har jeg andre låser

Jeg går utifra at du har har lest historien bak min deksel mangel.... men låsen fant jeg ikke.

Du kan imellomtiden investere i en enkel skivelås....
Du trenger bare 1
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

33.R.P.M. wrote:Det første tallet (i dette tilfellet)20w sier til om hvor god smøreegenskaper oljen har ved -10 grader (jo lavere jo bedre) andre tallet 50 sier til om hvor gode smøreegenskaper den har ved 100 grader.. jo høyere jo bedre. Det beste hadde vært å kjøpe 0w50 men den koster flesk.... ettersom jeg aldri kommer tilmed å kjøre i minusgrader (det var 2 grader i lufte på første tur til Grava i vår) spiller det første tallet ikke noen rolle... men vår motor blir veldig varm... (det hender jeg sitter og kø og da blir motoren jo extra varm) da er det høyere tallet veldig viktig.... hvor godt den smører/kjøler ved 100 grader..... men når det er sagt holder sikkert 10w40 i massevis her i nord...

..Jeg tror ikke den styrelåsen koster allverden.. du må bare få møntert den...

...Jeg går utifra at du har har lest historien bak min deksel mangel.... men låsen fant jeg ikke.
OK, da vet jeg mer om olje. Jeg bør da med andre ord ikke bruke av 15W/40 flaska jeg kjøpte, i og med at det blir sen høstkjøring på meg...

Må vel innom et verksted å få bytta låsen ja, tør ikke sånt selv.
Skal surfe etter skivelås nå. Finne ut hva det er og hva det koster.

Ja, dekselet ditt var temmelig herpa, tenkte det så annerledes ut på nyere Savage'r, helt til jeg så det var krønsja.
Oslo MC burde egentlig dekke det, for de hadde vel ikke låst skikkelig (den kan være treg noen ganger.)

Vet du om det er flere på dette forumet som kjører Savage?
Syns det er kjempeOK å møte flere med samme sykkel.
Last edited by Tekumseh on 23 Aug 2006 18:43, edited 1 time in total.
Post Reply