Tekumseh - Tilbake til normalen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Re: Tekumseh - Mancave 2.0 innspurt

Post by intruder »

Ble noe att og fram med kommentarene over...det jeg vil fram til er kort og godt at Tekumseh er en sabla flink kar ... så da så =D>

Har nettopp gått en fire kilometers tur og har satt meg som mål å fortsette med daglige turer i den utstrekning det passer ...
en sunn sjel i et usunt legeme [-(
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Re: Tekumseh - Mancave 2.0 innspurt

Post by Tekumseh »

ole m. wrote: 15 Nov 2024 13:47 Dette blir veldig fint, Tekumseh! Du får en bra plass å jobbe nå, med arbeidsbenker som har godt lys også. Tommel opp! :thumleft
Takker for det :-) Jeg har vel nevnt det før, om det ikke var i annen sammenhegng - at det er synd man må fylle det pene rommet med så mye rot. Kuldegradene kommer på lørdag, samme dag som jeg får ny sikring i sikringsskapet og strøm i kontaktene.. Så da er det bare å fylle på med ræl ;-)
intruder wrote: 15 Nov 2024 14:50 Kom arbeidslyst og treng deg på ... hos Tekumseh er ingen motstand å finne ! =D> :arrow:
...
Ble noe att og fram med kommentarene over...det jeg vil fram til er kort og godt at Tekumseh er en sabla flink kar ... så da så =D>

Har nettopp gått en fire kilometers tur og har satt meg som mål å fortsette med daglige turer i den utstrekning det passer ...
en sunn sjel i et usunt legeme [-(
Det er snart slutt på arbeidslysta nå, jeg er rimelig sliten ;-) Men skal holde ut den siste helga også - så blir det vel å sitte som en sekk frem til over jul kjenner jeg meg selv rett :-)

Daglige turer i dagslys i denne mørke litt tunge tida er bra ja, både for kropp og sjel. Det er et godt mål! :thumleft

Har samme målet jeg også, som ikke har hatt frisk luft i lungene på 3 måneder. Nå må jeg ut i friluft og "hvile hjernen" igjen - defragmentering av harddisken som gjøres i lang tung REM-søvn, og på tur ute i det fri.
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Re: Tekumseh - Tilbake til normalen

Post by Tekumseh »

Nå rotes og ryddes og kastes det fælt... Samler jo på absolutt alt! Samtidig som jeg liker rene flater... Jeg hadde ikke fått nok plass om jeg bodde i Slottsplassen 1.

Men strøm i kontaktene, lys i taket, panelovn på veggen, mangler bare å få på plass verktøy og sortiment og malerutstyr, murerutstyr, rester av maling, betong, sand og treverk.... Pluss alt annet.. ;-)

Fikk bestilt TP-Link mesh-nettverk og det er allerede sendt, så i slutten av uka er jeg nok også på nett der nede.

Nå gjenstår det å se om jeg henger opp 5 ferdigmalte hobbyplater = 1 x 1,5 meter (som står mot den veggen de skal opp på - bak bordet) utenpå panelet og henger opp håndverktøyet på den. Enklest og billigst, og lett å ta bort uten å ha periforert veggen. Ellers prøver jeg å finne plass for ting i skuffer og skap.

Garasje001a.jpg
Får vel plassere 2-hjulinger mer hensiktsmessig når alt som skal på veggen og i tak er på plass.

Garasje002a.jpg
Garasje003a.jpg
Litt nostalgi og pynt må man ha
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
intruder

Post by intruder »

Røkte fra jeg var 14 år og til det ble slutt på Tiedemanns karvet blad...var med mors onkel i Mercedesen med melkespann før skolen og ukelønna var ei pakke karvet..
Nå har jeg fått tak i ei Karvet blad reklamebrosjyre og en boks som inneholdt vidundermiddelet med gubben med pipa utenpå...
står ingenting om hverken kreftfare eller noe på noen av dem ! \:D/

Men betviler langtfra forskning eller denslags...
kvase
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Post by kvase »

intruder wrote: 19 Nov 2024 11:14 Røkte fra jeg var 14 år og til det ble slutt på Tiedemanns karvet blad...var med mors onkel i Mercedesen med melkespann før skolen og ukelønna var ei pakke karvet..
Nå har jeg fått tak i ei Karvet blad reklamebrosjyre og en boks som inneholdt vidundermiddelet med gubben med pipa utenpå...

Karva blad (knepp) ja røkte det jeg med folk sa de lukta meg før de så meg rundt hus hjørna selv uten røyken i kjeften på det verste gikk det 1 pakke på litt over 1 dag bare -Glad røyk ble lagt på hylla for ca 17 år siden
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 19 Nov 2024 11:14 Røkte fra jeg var 14 år og til det ble slutt på Tiedemanns karvet blad...var med mors onkel i Mercedesen med melkespann før skolen og ukelønna var ei pakke karvet..

kvase wrote: 19 Nov 2024 11:48 Karva blad (knepp) ja røkte det jeg med folk sa de lukta meg før de så meg rundt hus hjørna selv uten røyken i kjeften på det verste gikk det 1 pakke på litt over 1 dag bare -Glad røyk ble lagt på hylla for ca 17 år siden
Image
Ja på visse punkter går verden fremover. Selv røkte jeg Prince Mild (10-pakninger) fra 12-13-årsalderen, daglig/fast fra fylte 13 år. Kjøpte de for en 13 - 14 kroner.
ciggy2.jpg
Så røkte man mer og gikk over til rulletobakk av merket Drum produsert av Egbert. Mest for at pakken så så stilig ut, svart og mørkeblå (lilla?) med trykk fra noe tromme- og Unplugged-greier på baksida.

ciggy4.jpg

Så ble det Petterøes 3, og tørrtobakk (rester) ble rulla i Winnertip-maskin med filter (den har jeg tatt vare på) frem til den dagen jeg slutta, høsten 2015. Aldri mer! Så fikk jeg konstatert lavgradig KOLS i 2018 (kan være medfødt) men utsetter meg dermed ikke en gang for stearinlys innendørs lengre.

Men skilter som det du @kvase viser, og andre reklameeffekter som du @intruder nevner er jo historiske gjenstander og gjenspeiler en tid som er forbi - morsomme objekter.
ciggy1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
intruder

Post by intruder »

Var jo også ofte et lite rim inni Petterøepakkene husker jeg , f eks :

To herrer i samtale på fortauet sto
koste seg med Petterøes nr 3 og lo :
Ah ... DET var god tobakk ! ...

:redface
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Der var to-hjulingene inne i varmen ja, ser meget bra ut :thumleft

Viktig å få noen gode bilder før du begynner å trille inn for mye, for når du først begynner å løsne litt deler her og der og litt verktøy blir liggende her og der så blir plutselig den arbeidsbenken veldig liten og verkstedet aldri så rent og ryddig igjen (snakker av erfaring). Men man kan jo ikke ha det for ryddig heller :)
intruder

Post by intruder »

:smt024 :smt024
Tekumseh han har både hammer og sag ..
og tror på seg sjøl hver eneste dag
Han fant at han skulle bygge en mænkeiv...
sjøl om kjellerveggen var litt skeiv
Og alt ordnet seg for den skikkelige gutt..
så alt endte bra med en lykkelig slutt
Fysste hausten fraus riktignok en vasskvett i et kaffekrus...
men slik er det ofte i " nye " hus ...

:roll: :plystre

Vidar Sandbeckparodi ... :redface
intruder

Post by intruder »

" Tilbake til normalen " ... fem dager siden siste innlegg fra Tekumseh er langt fra normalen ...
håper ikke noe har skjedd med gutten ?

:D :thumleft
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 24 Nov 2024 14:48 " Tilbake til normalen " ... fem dager siden siste innlegg fra Tekumseh er langt fra normalen ...
håper ikke noe har skjedd med gutten ?

:D :thumleft
Heisann, neida, bare litt stopp i progresjon og lite å dele. Alt bra der også?

Fikk skikkelig ulyd og dårlig funksjon i hydraulikken på traktoren i går da jeg skulle se alt var i orden - for nå kommer trolig snøen. Gjetter på at det var vann i hydraulikkoljen som hadde fryst ett eller annet sted i 5 kuldegrader. Kjøpte 4 liter på Biltema og helte på den varm (romtemperert - 20 grader) og alt var OK igjen. Må vel flushe systemet når jeg orker.. ;-)

IMG_20241123_223117.jpg
Det er forholdsvis rotete akkurat nå.. ;-)

IMG_20241124_133345.jpg
Og tok en 5 km spasertur i skogen i dag i 10 cm nysnø og ca 0 grader. Hærlig!
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Det ble drøyt på slutten dette prosjektet mitt, så nå føler jeg at jeg står litt i stampe, selv om det bare er smådetaljer.

IMG_20241126_210441.jpg
Verktøystavla fylles smått om senn

Ellers førte også dette til at jeg oppgraderer PC'ene litt når jeg først begynte å rote og klargjøre garasje-pc. Har jo et par stasjonære kontor PC'er som er 10-15 år gamle.

Hoved-PC er en HP DC8000 (Core Duo E8400 @ 3 GHz) fra 2010 med et par harddisker i og 6 GB RAM, der kun 4 GB går å bruke. Svensk Windows 7 og masse gamle programmer som har fulgt meg gjennom de 20 siste årene. Og den bråker i både harddisker og vifter.

PC nr. 2 - hjemmestudioet mitt - er en HP DC7700 sikkert fra 2007 (Core 2 6600 @ 2,4 GHz) med 2 harddisker, 6 GB RAM derav kun 4 GB kan brukes. Svensk Windows 7. Bruker CakeWalk for Win7 til musikkinnspilling, og er veldig fornøyd med det.

PC nr 3 som var tiltenkt - og nå er i - garasjen, er nyere, en HP Elitedesk 800 G5 med i5-9500 @ 3 GHz og 8 GB RAM, 256 GB SSD, super-PC med nyinstallert Windows 10. Den er så rask at den blir antagelig hoved-PC om jeg finner en løsning på 1 TB lagring som jeg bør ha som har sky- og streamingallergi og samler på alt.

Dermed ble det for et par dager siden kjøpt en HP Prodesk 600 G2 på Finn for å ha i garasjen i stedet. Med i5-6600T, 8 GB RAM og en 128 GB SSD - som duger lenge til litt MP3 og PDF'er. Den kommer i posten sent denne uka eller tidlig neste uke.

Så da blir gjennomsnittsalderen på datautstyret snart 6-7 år nyere.
intruder

Post by intruder »

Har en Acer PC til rundt 4000 som er fire år gammel og som regel får jeg respons i løpet av et par sekunder...de ulike muligheter ellers har jeg ikke peiling på ..
men jeg får da fulgt med på hvem som har daua , sport og nyheter samt fulgt med alle kverulantene på Nettavisen som er misfornøyd med alt regjeringen gjør...
om det blir ny regjering blir nok hylekoret fortsatt være intakt ...

åsså MCforumet der jeg er med ... samt MCsiden der jeg som mange andre er utestengt for å ha tråkket høvdingen litt på tærne for lenge siden ... :-#

åsså ha je eti lutfisk å nå ville je ha såvne mæ einn gong om je hadde lagt meg på soffa `n ... :smt116
Blir å plukke ned et par hjerter fra juletreet nedi Dala for å oppfylle ønsket til en liten tass...regner med at det ikke er bare for å utnytte oss :smt032 at noen skriver et ønske her ....
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 27 Nov 2024 14:36 Har en Acer PC til rundt 4000 som er fire år gammel og som regel får jeg respons i løpet av et par sekunder...de ulike muligheter ellers har jeg ikke peiling på ..
men jeg får da fulgt med på hvem som har daua , sport og nyheter samt fulgt med alle kverulantene på Nettavisen som er misfornøyd med alt regjeringen gjør...
om det blir ny regjering blir nok hylekoret fortsatt være intakt ...

åsså MCforumet der jeg er med ... samt MCsiden der jeg som mange andre er utestengt for å ha tråkket høvdingen litt på tærne for lenge siden ... :-#

åsså ha je eti lutfisk å nå ville je ha såvne mæ einn gong om je hadde lagt meg på soffa `n ... :smt116
Blir å plukke ned et par hjerter fra juletreet nedi Dala for å oppfylle ønsket til en liten tass...regner med at det ikke er bare for å utnytte oss :smt032 at noen skriver et ønske her ....
Det er herlig med en PC som er rask og responderer momentant.

Ny regjerning vil det sikkert bli, for å rive ned det den forrige bygde opp etter å selv ha revet ned det regjeringa før det begynte å bygge opp. Jaja, politikk er egentlig spill for galleriet - grunnlaget som berører deg og meg er nok i våre kommuner - de bestemmer om miljøterapeuter skal jobbe i skolen og om bestemor, far eller søsken skal få plass på hjemmet eller dø i godstolen i påvente på hjemmehjelpa. Jaja, jeg er i en prosess med å bry meg mindre til fordel for egen velvære. Salige er de enfoldige.

Røde Kors sitt juletre (på Mølla?) du mener? Måtte google for å se hva det var. Det er en skikkelig god gjerning da :thumleft

MC-Siden er jeg medlem på, men vært lite innom. Den ser ut å domineres totalt av en person ja, og da kan det lett bli trøbbel. Var litt sånn her også at en (men dog en stort sett trivelig en) var involvert i det meste, også plutselig smalt det skikkelig. Jaja, man må holde på med det som gir en noe, ellers får man la det være.

Selv har jeg vært her siden 2006, med opphold i noen år da jeg var Harley-biker og alt var så hemmelig. Det forumet jeg har vært desidert lengst på er nok iorr.org, forumet til Rolling Stones sin fanklubb. Gikk med der i 2004 eller 2005, men leser mest, skriver sjelden noe. Blir noe annet enn Facebook der alt raser avgårde og forsvinner, og samme ting kommer igjen og igjen da det ikke kan søkes i.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Gamle pc`r ja....
Min hovedpc er byggeprosjekt fra 2011....
Dog har den fått oppgradert den første SSD og et nyere skjermkort..og Windows10 pro 64bit.
Så nå er det AMD Phenom2x61055T samsung evo250G ssd+1T snurredisk 16Gram og et Nvida GeforceGTX1060 6G og 3 skjermer..
og den funker helt greit til mitt bruk og litt online-gaming.-selv om prosessoren ikke støttes av windows11.vi får se om en stund hva som skjer. :-k
Har også en gammel bærbar asus EEc minipc (for litt musikk og OBD2 diagnoser)OG en gammel HP med Linux ubuntu for garasjebruk-men den sliter med hd film på fullscreen..
Ellers så er jeg på eplekjøret :redface -ipader iphoner og watch ultra-må vel snart ha en ny Iphone promax igjen... duppedittmannen...:lol:
Men jobben sponser "mesteparten" der da... :plystre

Første forumet jeg begynte å vanke på var https://forums.iboats.com/rundt år 2000.
Ellers så startet karrieren med tastatur på Commodore64 i 1983 med programmering i Basic.. :lol:
Post Reply