Det var skikkelig tur "down the memory lane", ja.
Hos oss ble juletreet hentet inn 22. desember og satt på fot, men upyntet, slik at det skulle "sette seg i varmen" frem til det ble pyntet lillejulaften, før middag.
Da kom også nøtter, fiken og dadler på bordet.
Adventsstjerna og lysestaken med 7 lys kom opp 1. søndag i advent sammen med adventsstaken med 4 lilla lys, og første lys ble tent etter middag. Et nytt lys ble tent de følgende søndagene etter middag.
Juletreet og alle jule"ting" ble pakket ned 6. januar, altså 13. dag jul, for så å ligge på loftet frem til neste jul.
Nå, her i Latvia, er vi bare oss to, kona og jeg, så vi feirer litt nedtonet jul. Vi har et ferdigpyntet minijuletre laget av kongler som blir satt opp på en ledig plass på stereobenken lillejulaften og legger hver sin pakke ved siden av.
Vanskelig å få tak i sosiaser her, så ribba serveres julaften med hvite kalkunpølser istedet, og det fungerer bra.
Dersom jeg er innom Norge i ukene før jul, blir sosisser, pinnekjøtt og mandelpotet smuglet med hjem. Pinnekjøtt serveres nyttåraften her.
Akkurat nå er det helt snøfritt og grønt gress på plenen, sp ikke allverdens førjulsstemning heller.
Samt det faktum at kona er borte og kommer hjem den 17., og jeg kom hjem nå torsdag, så er ingen jule/adventspynt kommet opp. I tillegg reiser jeg ut igjen den 26. så blir ikke nyttårsfeiring her i år. Men juleribbe og gaver blir det på julaften