Jonta wrote: ↑23 Jul 2022 22:37
Så bra at du fikk den til å gå skikkelig.
Jeg kom tilfeldig over denne siden med gasser info, dumt å ikke gi den videre tenkte jeg.
Ser at denne gasseren har til og med varmstart knapp----
https://www.siue.edu/~rsutton/SR/mikuni.htm
Den sida har jeg faktisk i favoritter, men takk likevel

Det er også beskrevet noe trimgreier der, men jeg skal la den være som den er. Ja, den varmstartknappen på enden av tomgangsskruen sies at er litt unødvendig, men om det blir varmt en gang på årntli i Trøndelag igjen samtidig som jeg er på langtur, skal jeg sjekke ut den. Starter fint uten å bruke den også.
pelsen wrote: ↑23 Jul 2022 22:13
Fint at den funker som den skal

Kanskje et par hester mindre på fullt i forhold til den andre gasseren, men mye bedre kjørbarhet.
Ja, og 28 hester, 33 eller 31 kommer akkurat på det samme med en sånn sykkel, bare den starter, ikke dreper plugger, og holder tomgangen på rødt lys uavhengig av temperatur.
ole m. wrote: ↑23 Jul 2022 20:28
Bra du har fått den til, Tekumseh! Det er trivelige motorer, selv om det ikke akkurat er rakettfart over greiene...
Morsom sykkel, og ja, trivelig som du skriver. En perfekt "søndagstourer."
Kjørte den ut på 6 rpm i alle gear og fløy over ei langstrekke med over 120 km/t på nåla før den begynte å dale i effekt

Mer enn nok for meg. Har ikke sjekka speedometer opp mot GPS etter jeg satte på rett dimensjon dekk foran vel og merke.
Domino wrote: ↑23 Jul 2022 18:53
mekkern wrote: ↑23 Jul 2022 17:17
I kalde Norge som også har fått etanol i bensinen så kan det hende du får best gange ved å løfte nåla ett hakk- vel og merke hvis ingen luftlekkasjer og at blandingen på tomgang er bra med god overgang til hovedsystemet uten at akspumpa gir noe( sakte gass) noen sykler ble magret ut litt i meste laget for å tilfredstille California. Slik som gs450 som jeg har den måtte gå 4-5 kilometer før den begynte å bli bra.shimset nålene og ble normal.
Min 1992-modell trådte sine barnesko i California. Den var nesten umulig å få til å gå skikkelig før en skytterkompis tipset meg om at den sannsynligvis har stilt inn til å gå for magert. 1/4 omdreining på alle blandingsskruene og det var som en ny sykkel!
Ja, de var tidlig ute med miljøkrav der borte. Så bra den "våkna" da, når den fikk litt mer suppe. Man kan få tips om små ting som utgjør mye. I dag kan man også google seg til sånt, men man må være litt kritisk, for det er mange meninger og manga rare tips også.
mekkern wrote: ↑23 Jul 2022 18:46
Så flott. Ikke alltid disse ettermarkedløsningene er bedre enn oem.
Neida, og ingenting er bygd for å passe. Og det folk anbefaler er oftest ment å fungere sammen med effektpotter, oppborra sylinder, annet stempel osv. Også må man på benk da for å finne rette dyser osv. For forumene er full av bullshit dessverre.
Jeg hadde en backup i bakhodet hvis dette i virka, og det var effektpotte og en Mikuni TM36-68 som var ferdig dysa for formålet. Den passer også på luftfilterboks osv. men nå slapp jeg det heldigvis. OEM/Stock er ofte best ja