Opplever gleden ved å ha veteransykkel ;-)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 3587
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Location: Babīte
Contact:

Re: Back in Business

Post by Bikeridr »

Gratulerer med ny sykkel. Kanskje vi sees på veien etterhvert og kan lyge over en kaffe på en bensinstasjonsbenk :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 8054
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: Back in Business

Post by ojda »

Denne så jo riktig så bra ut, gratulerer😃
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3459
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Back in Business

Post by JK95 »

Gratulerer =D>
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1881
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Back in Business

Post by ashland »

Gratulerer med en flott veteransykkel :)
fun is not a straight line
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2868
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Back in Business

Post by hakhap »

Gratulerer med ny tohjuling :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
pollti
Posts: 717
Joined: 08 Nov 2015 15:55
MC: Hyse for alltid !

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by pollti »

Tekumseh wrote: 04 Mar 2018 09:05 Skulle få denne Fiat'en for 60.000,- med tilhengerfeste, men ser at annonsen er snart ett år gammel.
Image
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94231603

Image
Også har jeg vurdert denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=109427656

Er også litt svak for Honda Civic, men den er ikke like praktisk.
Image

Er mest om å gjøre å finne annen bil før Celica'n skal kontrolleres i juni. Det er bremsejobb for noen lapper på den, i tillegg har den fått rustangrep av salt og uerfaren "lakkerer," så den ser ikke ut. Polo'n skal også på EU nå i mars, så jeg er spent på hva dommen blir der. Rart skal ikke jeg ha isolert garasje en gang i tiden.. :-)
En liten ting med den Skruzuki typen du ser på... Disse bilene gikk av samlebåndet side om side med en dønn like Fiat. Bilene er helt like,produsert på samme fabrikk men 2 ting skiller de. Fiaten er mye billigere og ble levert med Suzuki motor. Suzukien ble levert med Fiat motor. Kan være verdt å snuse litt på Flyaten for å spare noen kroner ?
User avatar
ole m.
Posts: 823
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Back in Business

Post by ole m. »

Gratulerer med flott sykkel! Det er en fantastisk fint laget motor i de der. :thumleft Har den samme i XT 500.
inunf
Posts: 4782
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Back in Business

Post by inunf »

Gratulerer med ny sykkel! :D
User avatar
intruder
Posts: 2960
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 .nå " låvenisse "...45000 kr 2004
1994 Yamaha Virago 750...på hjul nå...........25000 kr 2021
1996 Vespa Piaggio 50..........må dyttes........ 7200 kr 2020
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by intruder »

pollti wrote: 14 Apr 2021 09:06
Tekumseh wrote: 04 Mar 2018 09:05 Skulle få denne Fiat'en for 60.000,- med tilhengerfeste, men ser at annonsen er snart ett år gammel.
Image
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94231603

Image
Også har jeg vurdert denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=109427656

Er også litt svak for Honda Civic, men den er ikke like praktisk.
Image

Er mest om å gjøre å finne annen bil før Celica'n skal kontrolleres i juni. Det er bremsejobb for noen lapper på den, i tillegg har den fått rustangrep av salt og uerfaren "lakkerer," så den ser ikke ut. Polo'n skal også på EU nå i mars, så jeg er spent på hva dommen blir der. Rart skal ikke jeg ha isolert garasje en gang i tiden.. :-)
En liten ting med den Skruzuki typen du ser på... Disse bilene gikk av samlebåndet side om side med en dønn like Fiat. Bilene er helt like,produsert på samme fabrikk men 2 ting skiller de. Fiaten er mye billigere og ble levert med Suzuki motor. Suzukien ble levert med Fiat motor. Kan være verdt å snuse litt på Flyaten for å spare noen kroner ?
Dø Pollti....hva tror du kjerringa vil si om du kjøper noe så råflott [-X

Gå for Hyundaien min eller Fillebilen te n Desmo.....tradisjoner må ikke skusles bort ! :shock:
User avatar
intruder
Posts: 2960
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 .nå " låvenisse "...45000 kr 2004
1994 Yamaha Virago 750...på hjul nå...........25000 kr 2021
1996 Vespa Piaggio 50..........må dyttes........ 7200 kr 2020
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by intruder »

intruder wrote: 14 Apr 2021 16:07
pollti wrote: 14 Apr 2021 09:06
Tekumseh wrote: 04 Mar 2018 09:05 Skulle få denne Fiat'en for 60.000,- med tilhengerfeste, men ser at annonsen er snart ett år gammel.
Image
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94231603

Image
Også har jeg vurdert denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=109427656

Er også litt svak for Honda Civic, men den er ikke like praktisk.
Image

Er mest om å gjøre å finne annen bil før Celica'n skal kontrolleres i juni. Det er bremsejobb for noen lapper på den, i tillegg har den fått rustangrep av salt og uerfaren "lakkerer," så den ser ikke ut. Polo'n skal også på EU nå i mars, så jeg er spent på hva dommen blir der. Rart skal ikke jeg ha isolert garasje en gang i tiden.. :-)
En liten ting med den Skruzuki typen du ser på... Disse bilene gikk av samlebåndet side om side med en dønn like Fiat. Bilene er helt like,produsert på samme fabrikk men 2 ting skiller de. Fiaten er mye billigere og ble levert med Suzuki motor. Suzukien ble levert med Fiat motor. Kan være verdt å snuse litt på Flyaten for å spare noen kroner ?
Dø Pollti....hva tror du kjerringa vil si om du kjøper noe så råflott [-X

Gå for Hyundaien min eller Fillebilen te n Desmo.....tradisjoner må ikke skusles bort ! :shock:
unnskyld Tekumseh....blanda meg visst borti noe jeg ikke har noe med :redface :redface
User avatar
ole m.
Posts: 823
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Back in Business

Post by ole m. »

Tipper Tekumseh har funnet ut av de bilgreiene på de tre årene som er gått...
User avatar
Borg
Posts: 1228
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Back in Business

Post by Borg »

Velkommen tilbake på veien med rett kjøretøy :thumleft
Gratulerer med ny doning
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Tekumseh
Posts: 1544
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing 200 (50ccm)
Location: Steinkjer
It’s my birthday
Contact:

Re: Back in Business

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 13 Apr 2021 21:23 Selv har jeg jo en 1992 Intruder 750 1992....kjørt 115000 nå.....av dem har jeg skylda for 70 000.... :thumleft

Aldri noe tull...tatt bare servicer med hovedvekt det aller nødvendigste....ca 5000 kr hvert år---- :D

Den maskina du har kjøpt er prima vare...sekunda ikke.....som Fleksnes sa !!

Hilsen Intruder...kjempefan av den godeste Hans Rotmo ! :smt026
Lykke til !
Takker :-) Jo eldre japser virker å være solide. Og jo mindre folk har fikla med dem jo bedre er det (hilsen en som har hatt to istykkerskrudde Harleyer))
Bikeridr wrote: 13 Apr 2021 21:31 Gratulerer med ny sykkel. Kanskje vi sees på veien etterhvert og kan lyge over en kaffe på en bensinstasjonsbenk :)
Takker :-) Det skal man ikke se bort fra :-)
ojda wrote: 13 Apr 2021 21:45 Denne så jo riktig så bra ut, gratulerer😃
Takker :-)
JK95 wrote: 13 Apr 2021 21:50 Gratulerer =D>
Takker :-)
ashland wrote: 13 Apr 2021 23:25 Gratulerer med en flott veteransykkel :)
Takker :-)
hakhap wrote: 14 Apr 2021 08:08 Gratulerer med ny tohjuling :thumleft
Takker :-)
ole m. wrote: 14 Apr 2021 09:33 Gratulerer med flott sykkel! Det er en fantastisk fint laget motor i de der. :thumleft Har den samme i XT 500.
Takker :-)
inunf wrote: 14 Apr 2021 10:45 Gratulerer med ny sykkel! :D
Takker :-)
Borg wrote: 14 Apr 2021 18:28 Velkommen tilbake på veien med rett kjøretøy :thumleft
Gratulerer med ny doning
Takker :-)
User avatar
Tekumseh
Posts: 1544
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing 200 (50ccm)
Location: Steinkjer
It’s my birthday
Contact:

Re: Back in Business

Post by Tekumseh »

pollti wrote: 14 Apr 2021 09:06 En liten ting med den Skruzuki typen du ser på... Disse bilene gikk av samlebåndet side om side med en dønn like Fiat. Bilene er helt like,produsert på samme fabrikk men 2 ting skiller de. Fiaten er mye billigere og ble levert med Suzuki motor. Suzukien ble levert med Fiat motor. Kan være verdt å snuse litt på Flyaten for å spare noen kroner ?
I Norge er det ganske få Fiat Sedici. De er oftest med dieselmotor, og dieselmotoren er lagd av Fiat.
Suzuki SX4 har mye oftere bensinmotor-lagd av Suzuki, men finnes også med diesel (Fiatmotor.) Karosseriet er Fiat på begge modeller, i prinsipp kun annen logo i grillen.

Fiaten er litt værre å få solgt igjen - taper seg mer i verdi pga navnet, ellers er det jo helt samme sak. Så jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe Fiaten nei. Men er litt skeptisk på diselmotoren, har hørt litt begge deler om den.

https://dinside.dagbladet.no/motor/test ... 4/63636653

2010-modellen har bremseskiver bak, de tidligere har trommelbremser bak. Dette kombinert med noen små hestekrefter mer, både på dieselen og bensiner'n. Håndbremsen på disse, klemmer på en belg på kaliperen sånn at den klyper sammen, dvs ingen bremsesko og fjærer og dritt som ikke liker salt.

Bilen min 1,6 bensin 120 HK, gikk med Hakka 8 Piggdekk på bar asfalt fra Steinkjer til Lillehammer med gjennomsnittsforbruk på 0,59 l/mila. Vel og merke i trafikk i 70 km/t. Går over 0,7 på småkjøring om vinteren.
Jeg har hatt den nå i 3 år og er kjempefornøyd. Har byttet begge bremsekaliperne bak og foringer i bærebroene frem begge sider. Ellers har det vært tut og kjør.
intruder wrote: 14 Apr 2021 16:07 Dø Pollti....hva tror du kjerringa vil si om du kjøper noe så råflott [-X

Gå for Hyundaien min eller Fillebilen te n Desmo.....tradisjoner må ikke skusles bort ! :shock:
intruder wrote: 14 Apr 2021 16:10 unnskyld Tekumseh....blanda meg visst borti noe jeg ikke har noe med :redface :redface
Haha, det går så bra.
ole m. wrote: 14 Apr 2021 18:24 Tipper Tekumseh har funnet ut av de bilgreiene på de tre årene som er gått...
Det ordna seg det ja, ble en grå 2010 Suzuki SX4 og er like fornøyd fortsatt :-)
User avatar
Tekumseh
Posts: 1544
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing 200 (50ccm)
Location: Steinkjer
It’s my birthday
Contact:

Re: Kortvarig glede - motorhavari

Post by Tekumseh »

Tror aldri jeg har vært så glad for et motorhavari før med tanke på hvis det hadde skjedd i f.eks. i sving.

Yamahaen er brukt på småturer siste par ukene pga nordavind og 3-7 plussgrader. Lykken var stor da det var 19 grader og stekende sol etter jobb tirsdag kveld. Nye Lindstrandsjeans, skinnjakke, Tommyhjelm og brukte butte Sanchoboots jeg fikk latterlig billig på Finn. Så alt i stil, og smilende med et par nyklekte fluer mellom fortenna passerte jeg kjøregården på Biltilsynet like ved der jeg bor. Fikk den ikke i 5:te uten å fikk prøve et par-tre ganger. Men nå dro den godt på 85 km/t og en sånn 4000 rpm forbi ungdommene som var på kjøreopplæring. Oppe på bakketoppen blir det 50-sone, før det bærer ned mot sentrum.

Da jeg passerte 50-skiltet slapp jeg den ned på ca 70 km/t, tok inn clutchen og trykte ned mot 4:de. Pang! Der sto bakhjulet, selv om jeg hadde clutchen inne. Tørr asfalt, dårlige dekk og 20 meter svartspor. Da det gikk opp hva som skjedde fikk jeg styra den ut av kjørebanen. Udramatisk, men så jævla kjedelig!

Begynte så å tenke på at dette kunne skjedd etter de smale veiene jeg har kjørt tidligere på mine tidligere turer. Å fly i fronten på en bil eller i et autovern, eller ned en skråning og ut på en åker i 100 km/t i høyresving f,eks hadde vært fine alternativer. Så det var egentlig kjempeflaks at det skjedde på toppen av en bakketopp - rett fram.

Jeg fikk omsider løs bakhjulet med å rulle bakover, og etterhvert fikk jeg den i fri, men den var ikke i fri likevel. Men kunne nå rulles med clutchen inne. Så jeg fikk den ned til parkeringa på Biltilsynet for så å få tilhengerskyss hjem (jeg som har slutta med HD nettopp pga dette tilhenger-syndromet..)
srstripe2.jpg
Har ikke prøvd å starte den for å gjøre skaden værre, men det lukter gearbokshavari, selv om alt går rundt og oppfører seg som det skal foruten at neutral ikke er neutral.
srstripe.jpg
Skal ut med motoren og klyve den i dag, har bare plukka bort kjededrev, deksler, eksos, kick og clutch osv i går.

Virker som det har vært olje over alt, ladinga går rundt som den skal, motoren går rundt og pyser som den skal. Så det må være de to gearboksrullene evt skiftegaflene som har havarert. Og de er innerst i hjertet på motoren, så ALT må av!

Så om noen har en pre 1983 Yamaha SR500 / SR400 / TT500 / XT500 motor liggende er jeg mye trolig interessert.. :-)
Post Reply