men har en plan , som Egon Olsen sa

"Hør her gutter!" Ja, får håpe den planen går bedre enn Egons planer
Steinvikholm slot har jeg vært på men vil ikke si det Slott slik mange forbinder slott som - dette stedet har en anen comfortTekumseh wrote: ↑17 Jul 2024 18:19"Hør her gutter!" Ja, får håpe den planen går bedre enn Egons planer
Var en tur på Stjørdal i dag, det er 9 mil og tar ca 1,5 time da vi her oppe stort sett har 70 km/t og har fått 4 nye store fine rundkjøringer midt på E6 (som om det ikke holdt med Steinkjers 6 bare gjennom/forbi sentrum.) Nå virker det som de lengre sør er midlertidige da det bygges ny E6 noen mil.
MCStjordal1.jpg
Utafor Elkjøp
MCStjordal2.jpg
Svingte nedom https://no.wikipedia.org/wiki/Steinvikholm_slott, men masse folk og dermed stressa fotograf, så det ble ikke så pent..![]()
3 timer pluss en liten halvtimes stopp, ble en bra tur det i 27 grader og lettskyet, med noen få regndråper innimellom.
Ja, det blir vel en 4-5 mil fra Verdal vil jeg trokvase wrote: ↑17 Jul 2024 23:25Steinvikholm slot har jeg vært på men vil ikke si det Slott slik mange forbinder slott som - dette stedet har en anen comfortTekumseh wrote: ↑17 Jul 2024 18:19 Svingte nedom https://no.wikipedia.org/wiki/Steinvikholm_slott, men masse folk og dermed stressa fotograf, så det ble ikke så pent..![]()
en det kongen har i dag hadde turer dit når jeg bodde i Verdal
Var gift med ei trønder-pie ca 10 år -etter det fløtta jeg til Verdalen bodde der noen år å jobba hos et firma som het Namdals hus mener jeg de het- Joda etternavnet mit Bjørnes stammer fra Høylandet egentlig men jeg er fra grensa mellom Hedmarken/Akershus - Så det hender jeg drar litt Trønder dialekt også- Kan ha sine fordeller i stedet for den flate bokmål dialekta som jeg bruker for det mesteTekumseh wrote: ↑18 Jul 2024 00:06Ja, det blir vel en 4-5 mil fra Verdal vil jeg trokvase wrote: ↑17 Jul 2024 23:25Steinvikholm slot har jeg vært på men vil ikke si det Slott slik mange forbinder slott som - dette stedet har en anen comfortTekumseh wrote: ↑17 Jul 2024 18:19 Svingte nedom https://no.wikipedia.org/wiki/Steinvikholm_slott, men masse folk og dermed stressa fotograf, så det ble ikke så pent..![]()
en det kongen har i dag hadde turer dit når jeg bodde i Verdal
Var du å jobba på Aker, eller er du Trønder opprinnelig?
Nei, det er vel mer en form for en festning eller en borg. Vi kaller det bare for Steinvikholmen. Det sies at Olavsskrinet (gullkista med Olav den helliges relikvier) ble gjemt her av Erkebiskob Olav Engelbrektsson under reformasjonskampene midt på 1500-tallet. Så stedet har hatt betydning. Men er helt enig, noe slott er det ikke![]()
Aha, ja da forstår jeg hvorfor du ble trønder noen årkvase wrote: ↑18 Jul 2024 01:11Var gift med ei trønder-pie ca 10 år -etter det fløtta jeg til Verdalen bodde der noen år å jobba hos et firma som het Namdals hus mener jeg de het- Joda etternavnet mit Bjørnes stammer fra Høylandet egentlig men jeg er fra grensa mellom Hedmarken/Akershus - Så det hender jeg drar litt Trønder dialekt også- Kan ha sine fordeller i stedet for den flate bokmål dialekta som jeg bruker for det mesteTekumseh wrote: ↑18 Jul 2024 00:06Ja, det blir vel en 4-5 mil fra Verdal vil jeg troVar du å jobba på Aker, eller er du Trønder opprinnelig?
Nei, det er vel mer en form for en festning eller en borg. Vi kaller det bare for Steinvikholmen. Det sies at Olavsskrinet (gullkista med Olav den helliges relikvier) ble gjemt her av Erkebiskob Olav Engelbrektsson under reformasjonskampene midt på 1500-tallet. Så stedet har hatt betydning. Men er helt enig, noe slott er det ikke![]()
Det ble ingen tur til Mjøsområdet, som jeg hadde tenkt, dessverre @intruder . Etter to døgn hos svigers var jeg litt ubestemt om jeg skulle til Lillehammer eller ikke, og etter å ha blitt gjennomvåt på de første milene svingte jeg høyre, og kjørte rett hjem. Noe regn må ha kommet inn på venstre side i regndressen og blitt ledet ned i venstre sko, for jeg kunne tømme vann utav den vanntette skoa da jeg kom hjem - og delvis oppbløtt venstrefot.
Takk for detBikeridr wrote: ↑26 Jul 2024 20:07 Vakker turbeskrivelse![]()
Ja, man trenger ikke "hoinneråhællvett" med hester for å trives. (OK, av og til er det gøy).
Jeg kjørte jo selv rundt 4.000km med Versys'en på 300ccm/40hk i fjor, innom GIØ og ellers litt rundtomkring.
Blir dårlig med MC-tur på meg i år, men skal nå prøve å få meg en langhelg på tur. Får se..
Takk for tilbakemelding
Det var det som var planen ja.. Men det kan da bli mulighet for en tur ned dit igjen, og da må vi få til en kopp kaffeintruder wrote: ↑27 Jul 2024 10:30 Har jo tenkt på hvorhen du har vært og håpet våre veier skulle krysses men er glad for at du er vel hjemme ...om du hadde kjørt om Lillehammer hadde et møte vært aktuelt![]()
Her har været vært relativt dårlig men har da blitt noen rundt 100 kilometerturer pluss , uro i kroppen generelt gjør ikke saken stort bedre...
Skal gjøre en tur innom Motor og traktormuseet og skrive opp merket på noen av traktorene så du får se .
Kos deg med malerkosten og hils samboer så mye !![]()