Tekumseh - Mancave 2.0 in progress
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Re: Tekumseh - Mancave 2.0 in progress
Lurer på hva VegUvesenet sier til at du bruker skiltene deres ...byråkratiet vettu [media]
Mye stengte veier og oversvømte kjellere her etter over 60 mm nedbør...heldigvis lite her ...bra for en gammal stakkar med høstdepresjoner ....
Mye stengte veier og oversvømte kjellere her etter over 60 mm nedbør...heldigvis lite her ...bra for en gammal stakkar med høstdepresjoner ....
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Hehe, det blir nok håndmalt eller printa og laminert, vi får se.
Ja, bra du greier deg unna flom når det er nok å bekymre seg over fra før. Vi klarer oss her også. Elvene er kakaobrune, men vi har enn så lenge sluppet unna både ras og oversvømmelser. Vi pleier oftest å gjøre det.
Høstdepresjon, og vinterdepresjon - og all annen depresjon - er noe dritt. Selv har jeg hatt et snev av mørke på våren og tidligsommeren de siste årene, men er til gjengjeld "på topp" på høsten. Har alltid likt høsten og forbinder den med mørkere kvelder, lunhet og at samfunnet gearer ned og ting kommer inn i vante rammer igjen. Og vinteren liker jeg også på min måte, selv om ting blir litt mer tungvindt. Men vi er alle forskjellige, og har ulike ting som trigger ulike tilstander.
Når Virago-abstinensen blir for ille får du ta en burnout i garasjen :
- Tekumseh
Gikk faktisk med noen timer i går også, med kapping av armeringsnett og kapping av forskalingsmaterial (les plankebiter.)
Men hadde selvsagt glemt å låne med slagbor fra jobb, så jeg fikk ikke festa forskalinga.
Så da blir det nok en innkjøpsrunde i dag, flere sekker avrettingsmasse og et par pakker til med Biltemas stoppelister. Men nå ser jeg ganske snart enden på gulvisolering, og ser fram mot å begynne med snekkering. Tipper jeg i løpet av helga kan avslutte gulvprosjektet - til det males eller hva jeg nå gjør med det til slutt.
Finner veldig lite info om hva 3 cm avretting med armering tåler av belastning. Noen som vet?
Tenkte å prøve bilen opp "rampa" og inn når det har herda ferdig om et par uker - 1200 kg fordelt på 4 hjul må vel tåles. I verste fall ramler jeg vel igjennom ned i isoporen, punkterer på endene av armeringsnettet og må på nytt avrette hullene. Som sagt skal ikke bilen inn uten at det trengs akutt reparasjon når det er kaldt ute.
Men hadde selvsagt glemt å låne med slagbor fra jobb, så jeg fikk ikke festa forskalinga.
Så da blir det nok en innkjøpsrunde i dag, flere sekker avrettingsmasse og et par pakker til med Biltemas stoppelister. Men nå ser jeg ganske snart enden på gulvisolering, og ser fram mot å begynne med snekkering. Tipper jeg i løpet av helga kan avslutte gulvprosjektet - til det males eller hva jeg nå gjør med det til slutt.
Finner veldig lite info om hva 3 cm avretting med armering tåler av belastning. Noen som vet?
Tenkte å prøve bilen opp "rampa" og inn når det har herda ferdig om et par uker - 1200 kg fordelt på 4 hjul må vel tåles. I verste fall ramler jeg vel igjennom ned i isoporen, punkterer på endene av armeringsnettet og må på nytt avrette hullene. Som sagt skal ikke bilen inn uten at det trengs akutt reparasjon når det er kaldt ute.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
Hyggelig å følge med på at noen gjør noe...det er ittnå som kjæm ta seg sjøl vettu !
- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Noen ganger kan det være en fordel og ha en 45 graders knekk kant ved innskjøringa trenger ikke være mer en 3-4 cm for å spare støyp som knekkes av ved innskjøring.- har det selv-- Veit enkelt legger i vinkel gjerde som støpes fast også med påsveisa 45 graders armering fra knekken og inn i støypen -
Jo din Mancave ser veldig bra ut hilsen håntverkern (Tømrere)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Men hvor har du tenkt å ha baren og jacuzzien i denne mancaven ?
Last edited by RuneMC on 12 Sep 2024 07:22, edited 1 time in total.
- intruder
Men tenk om aille bønder tenkt no son,da gikk vi konkurs på traktorstasjonTekumseh wrote: ↑08 Sep 2024 22:16 I går gikk dagen med på rydding, å handle inn mer til garasjen og måle ut og legge opp isospor og armering.
IMG_20240907_210248.jpg
Ferdig i 21-tia i går kveld.
Så ble det avretting i formiddag - 29 sekker avretting på 1,5 time tar på
IMG_20240908_122857.jpg
Traktorturen jeg skulle på i går, ble i dag. Fikk kappa ned treet, kjørt inn ved til besteforeldrene og en tallerken sodd og kaffe og bløtkake - hyggelig.
IMG_20240908_192249.jpg
1962 Bm 320 Buster, 1964 BM 320 Buster og min 1961 BM 425 Terrier - Fikk lufta alle sammen en tur på nytreska åker.
Ka koste så traktorhjul å bytt ? Ingen verdens ting du får godt nytt...
Før du skræmt mæ så gæli æ vart sjakk matt I tillægg ska du få kvantumsrabatt...
Fire dekk før niogtrædve tusen kron ?
Greitt og skål for traktorstasjon !
fritt ætte`n Rotmo
- Tekumseh
Takk for tips! Det skal jeg virkelig ta til etterretning - blir vel til helga at "rampa" skal støpes.kvase wrote: ↑11 Sep 2024 14:21 Noen ganger kan det være en fordel og ha en 45 graders knekk kant ved innskjøringa trenger ikke være mer en 3-4 cm for å spare støyp som knekkes av ved innskjøring.- har det selv-- Veit enkelt legger i vinkel gjerde som støpes fast også med påsveisa 45 graders armering fra knekken og inn i støypen -
Btw fantastisk pen "motorsag" men kanskje litt tungvindt i bruk...
Blir dessverre ingen hverken bar eller jacuzzi, har et lite barskap i den første mancaven, og det får holde. Usosial eremitt med vannskrekk får klare seg uten
Gitarforsterkerne står på rad 1 meter innafor den første døra, så det skal nok gå bra å bare åpne den og dra ei Rotmo-låt
Hehe, ja Rotmo får sagt det han. De to Busterne ble begge brukt i vårånna senest i fjor, en av de også i år. Hadde alle tenkt sånn hadde vi kanskej sluppet unna global oppvarming og den raske nedbrytingen av natur og ressurser. Uten at jeg er noen fanatist - jeg bygger jo og kjører fossilt og liker å ha det varmt i huset døgnet rundt og bruker mye strøm osv. Så jeg er ikke noe bedre enn alle andre. Men hadde vi kollektivt tatt et steg tilbake hadde kanskje verden sett annerledes ut... Jaja, 40.000 for et sett dekk til en stor ny traktor er ihvertfall ikke usannsynlig, faktisk billigintruder wrote: ↑11 Sep 2024 21:06Men tenk om aille bønder tenkt no son,da gikk vi konkurs på traktorstasjonTekumseh wrote: ↑08 Sep 2024 22:16 I går gikk dagen med på rydding, å handle inn mer til garasjen og måle ut og legge opp isospor og armering.
IMG_20240907_210248.jpg
Ferdig i 21-tia i går kveld.
Så ble det avretting i formiddag - 29 sekker avretting på 1,5 time tar på
IMG_20240908_122857.jpg
Traktorturen jeg skulle på i går, ble i dag. Fikk kappa ned treet, kjørt inn ved til besteforeldrene og en tallerken sodd og kaffe og bløtkake - hyggelig.
IMG_20240908_192249.jpg
1962 Bm 320 Buster, 1964 BM 320 Buster og min 1961 BM 425 Terrier - Fikk lufta alle sammen en tur på nytreska åker.
Ka koste så traktorhjul å bytt ? Ingen verdens ting du får godt nytt...
Før du skræmt mæ så gæli æ vart sjakk matt I tillægg ska du få kvantumsrabatt...
Fire dekk før niogtrædve tusen kron ?
Greitt og skål for traktorstasjon !
fritt ætte`n Rotmo
Begynner heldigvis å se enden på muring, støping og avretting, og gleder meg til å snekkere litt faktisk. Er ingen snekker, men dette blir overkommelig.
Last edited by Tekumseh on 12 Sep 2024 12:20, edited 2 times in total.
- Tekumseh
Hadde igjen 2 sekker avrettingsmasse, og regna med jeg trengte en 12-14. Så jeg kjøpte 14 i går etter jobb for å være på den rette sia...
Det ble litt for lite.. Og sammen med en lekk forskaling gikk det ikke helt etter planen i går kveld. Men det blir bra til slutt. Forskalinga på andre sida ble fin til tross for sprekker etter plasten - det skal sparkles pent senere.
Det ble litt for lite.. Og sammen med en lekk forskaling gikk det ikke helt etter planen i går kveld. Men det blir bra til slutt. Forskalinga på andre sida ble fin til tross for sprekker etter plasten - det skal sparkles pent senere.
- intruder
Blir stadig noe traktormas...gikk på en skogsbilveg i dag og der sto en traktor med kappsag :
En MF 135 " hypersandro"
med teksten Tyttebærtraktoren på taket .
søkte med google ...1979 modell ... en fin skyss
En MF 135 " hypersandro"
med teksten Tyttebærtraktoren på taket .
søkte med google ...1979 modell ... en fin skyss
- Tekumseh
Da er gulvet omsider isolert. Mulig jeg må avrette litt mer (ble et par dumper) og eventuelt pusse til det, jeg må vurdere raskt hvor mye krefter jeg skal legge i det.
Måtte kappe og bøye til armeringa, samt legge ei skumgummilist under planken som jeg tilpassa som stoppekant. Så var det å blande litt tykkere så det ikke rant bort for meg. Sporene etter svaberen er vel bare bra for "veigrep" om jeg skal male med epoxy.
Her må jeg gjøre noe på kanten, da jeg hadde tenkt å ta det samtidig som "rampa," men så at jeg måtte blande tykkere. Må vel kanskje helle i litt ekstra flytende avretting i det sår-hullet der pluss et par andre steder,
Endelig fikk lille SR sove inne igjen etter to uker ute i all slags vær :-p
Gikk med 5 pakker isopor (EPS S80), 93 sekker avretting og 30 armeringsnett. I tillegg til mange avstandskryss (fra Megaflis) og mange nivåpinner.
Så da kunne jeg slappe av med en fin kjøretur i 18 grader og sol i dag.
Selfie-stopp
Måtte kappe og bøye til armeringa, samt legge ei skumgummilist under planken som jeg tilpassa som stoppekant. Så var det å blande litt tykkere så det ikke rant bort for meg. Sporene etter svaberen er vel bare bra for "veigrep" om jeg skal male med epoxy.
Her må jeg gjøre noe på kanten, da jeg hadde tenkt å ta det samtidig som "rampa," men så at jeg måtte blande tykkere. Må vel kanskje helle i litt ekstra flytende avretting i det sår-hullet der pluss et par andre steder,
Endelig fikk lille SR sove inne igjen etter to uker ute i all slags vær :-p
Gikk med 5 pakker isopor (EPS S80), 93 sekker avretting og 30 armeringsnett. I tillegg til mange avstandskryss (fra Megaflis) og mange nivåpinner.
Så da kunne jeg slappe av med en fin kjøretur i 18 grader og sol i dag.
Selfie-stopp
- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Velfortjent kjøretur- Ser veldig bra ut den skrå-en
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
- Tekumseh
Denne uka har det ikke hendt så mye i sokkelen. Kun rydding og bortkjøring av søppel og borra hull i restrende teglsteinsvegg for rør til hageslange før veggen kles med panel.
Sitter og forsøker å huske om jeg brukte ullpapp eller grunnmurspapp under "svilla" på kjellerstua. Og spekulerer på om jeg bør bruke vaflex eller lignende veggpapp utenpå hillerplatene innenfor panelet for å holde støv tilbake.
Overtenking er mitt fagfelt, så sammen med en ryggkink i går, ble det ikke handletur for stenderverk og rupanel. Men må få gjort det i dag. Skal bruke veldig tynt standerverk, ca 20 planker med 30 x 48, og det selges kun i 4,8-meterslengder. Da blir min tilhenger (2 meter platt + langt stag) baklasta og jeg får negativt kuletrykk.
Men så kom jeg jo plutselig på at jeg kan kjøpe ru-/underpanelet samtidig og håper det kommer i kortere lengder, og dermed kan laste det lengre frem på hengeren og prøve å utligne. Takholderne på min 4,3 meter lange bil står jo nesten sammen - tror det er like over meteren mellom de, så på taket er helt uaktuelt.
Jaja, det skal være noe å spekulere på
En 6 km kjøretur over noe fartsdumper og et par km med 80-sone går kanskje greit også med negativt kultrykk..? Om man holder lav fart.
Sitter og forsøker å huske om jeg brukte ullpapp eller grunnmurspapp under "svilla" på kjellerstua. Og spekulerer på om jeg bør bruke vaflex eller lignende veggpapp utenpå hillerplatene innenfor panelet for å holde støv tilbake.
Overtenking er mitt fagfelt, så sammen med en ryggkink i går, ble det ikke handletur for stenderverk og rupanel. Men må få gjort det i dag. Skal bruke veldig tynt standerverk, ca 20 planker med 30 x 48, og det selges kun i 4,8-meterslengder. Da blir min tilhenger (2 meter platt + langt stag) baklasta og jeg får negativt kuletrykk.
Men så kom jeg jo plutselig på at jeg kan kjøpe ru-/underpanelet samtidig og håper det kommer i kortere lengder, og dermed kan laste det lengre frem på hengeren og prøve å utligne. Takholderne på min 4,3 meter lange bil står jo nesten sammen - tror det er like over meteren mellom de, så på taket er helt uaktuelt.
Jaja, det skal være noe å spekulere på
En 6 km kjøretur over noe fartsdumper og et par km med 80-sone går kanskje greit også med negativt kultrykk..? Om man holder lav fart.
- intruder
Kjør bare ikke i lav fart ved de tider eldre MC-førere er på veien...du vet folk med henger,bobil ( som mekkern ) og sånt
få dem vekk fra veiene ...dermed basta
få dem vekk fra veiene ...dermed basta