Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Re: Tekumseh og De Gamle Ting

Post by Tekumseh »

Fikk karakter fra eksamen i dag, en positiv overraskelse :-)
Bygg.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Gratulerer , men bløtkake hadde vel kommet på bordet i nærmeste fremtid uansett Robert ! =D> :thumleft
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 19 Jun 2024 18:56 Gratulerer , men bløtkake hadde vel kommet på bordet i nærmeste fremtid uansett Robert ! =D> :thumleft
Nja det spørs, blir mittsommarfirande til helga, så det blir vel en måte å feire både det ene og det andre ;-)
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Gratulerer med A! :thumleft
intruder

Post by intruder »

intruder wrote: 19 Jun 2024 18:56 Gratulerer , men bløtkake hadde vel kommet på bordet i nærmeste fremtid uansett Robert ! =D> :thumleft
Som " sagt " :D
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 24 Jun 2024 08:46
Takker ;-)
intruder

Post by intruder »

Tekumseh wrote: 24 Jun 2024 12:29
intruder wrote: 24 Jun 2024 08:46
Takker ;-)
Ser at Prideflagget på Nortura ble stjålet på bursdagen din , det malte flagget i gata besudlet samt noe mer der oppe...
går for seg på den store dagen i Steinkjer :roll:
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 25 Jun 2024 09:55 Ser at Prideflagget på Nortura ble stjålet på bursdagen din , det malte flagget i gata besudlet samt noe mer der oppe...
går for seg på den store dagen i Steinkjer :roll:
Ja, det er noen unge med for lite å fylle kveldene med som ønsker å sjokkere. Nazi-symboler ble tegnet bl.a. på barneskolen i sentrum tidligere, men de får faktisk enda mer oppmerksomhet ved å stjele regnbueflagg og tegne på regnbuemalinga i sentrum.

Dette er skrik etter oppmerksomhet eller en test for å se hvor grensa går - hvor gærne kan vi være, hvilke konsekvenser får det hvis vi blir tatt. Så det er bra de ikke gikk lengre enn å skrive at de "hater homser" på en regnbuemalt gate som bilene kjører på - som uansett slites bort før / når piggdekksesongen begynner.

Det er bra med åpenhet, toleranse og at man selvsagt ikke skal plage andre - men det blir litt mye regnbuer for meg - uten at jeg unnskylder hærverket - men litt uskyldig var det.
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

30 grader i skyggen og MC til jobb i dag :-)
IMG_20240627_141659_1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Da kom det pakke fra Kedo igjen.
Er muligheter for en lengre tur nå i ferien, så da må det forberedes.
MCpakke.jpg
Dvs bremseklossene kjøpte jeg fra Motorspeed tidligere, enten i fjor eller året før.

MCbolter.jpg
Gjenbruk

MCbremse.jpg
Prøves før montering

MCgammelbrems.jpg
Gamleskiva skal opp som veggpynt, kanskje lage ei veggklokke av den? :-k

MCNybrems.jpg
Tjanei, det ble da ikke så dumt utseende likevel. Og både sideveskebøyler og bøyle montert før de gamle Givi-veskene henges på plass.

Og denne kommer i posten på mandag:
MCtankveske.jpg
Last edited by Tekumseh on 12 Jul 2024 19:41, edited 1 time in total.
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Her er forresten veskene - bildene får de til å virke litt større enn de er:
MCtouring4.jpg
MCTouring5.jpg
MCtoring1.jpg
MCTouring3.jpg
Ovenfra og ned - Skal ha stropp under setet, ikke strekkfisk opp på setet nei ;-)
MCGivi.jpg
Veskene er nok også over 20 år gamle.
pelsen
MC: litt

Re: Tekumseh - Ny bremseskive og klar for SR-Touring :-p

Post by pelsen »

Dette blir jo fint, jeg antar at veskene skal henges på når de trengs. Det er greit med et par bøyler, jeg har hull i en Oxford-veske som har tatt borti dekket. Det ble fint pakket til treffet, men hjem igjen ble det hull. :smt030
Jeg tipper det blir bedre brems nå, og som virker i regnevær :thumleft
intruder

Post by intruder »

Ganske varmt om dagen ja...i går ble det en tur på vel 100 kilometer og var innom Motorspeed på " Lillamærr " en tur . Der kom jeg i prat med en kar fra Jessheim som hadde vært innom kjente på Grunnåsen i Ringsakerfjellet og var på vei hjem .
Han kjørte en Yamaha Tenere 700 , i yrkeslivet hadde han vært i teknisk i SAS .
Viragoen passerte 40 000 km på turen .
En gammal skrott tåler ikke varmen så godt , gikk fem kilometer i varmen i går ettermiddag og varmen gjorde at jeg måtte " på potta " i vegveita i hui og hast o ganger...
Snakket med ei tysk jente og en tysk mann som skulle GÅ til Trondheim...hver sin smak !
(De takket for en hyggelig prat )) :D
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

pelsen wrote: 12 Jul 2024 22:33 Dette blir jo fint, jeg antar at veskene skal henges på når de trengs. Det er greit med et par bøyler, jeg har hull i en Oxford-veske som har tatt borti dekket. Det ble fint pakket til treffet, men hjem igjen ble det hull. :smt030
Jeg tipper det blir bedre brems nå, og som virker i regnevær :thumleft
Ja, greit å slippe at ting går inn i hjulet - kraftig pris, men engangsinvestering :-) En kjenning av meg lå bak en som fikk snora til soveposen inn i kjedet en gang. Det ble bakhjulslåsning og fjærene føyk i det soveposen totalt revna. Det hører med til historien at det gikk bra, men at det var en drittjobb å få ting alt ut av kjedekasse og nav.
intruder wrote: 13 Jul 2024 10:36 Ganske varmt om dagen ja...i går ble det en tur på vel 100 kilometer og var innom Motorspeed på " Lillamærr " en tur . Der kom jeg i prat med en kar fra Jessheim som hadde vært innom kjente på Grunnåsen i Ringsakerfjellet og var på vei hjem .
Han kjørte en Yamaha Tenere 700 , i yrkeslivet hadde han vært i teknisk i SAS .
Viragoen passerte 40 000 km på turen .
En gammal skrott tåler ikke varmen så godt , gikk fem kilometer i varmen i går ettermiddag og varmen gjorde at jeg måtte " på potta " i vegveita i hui og hast o ganger...
Snakket med ei tysk jente og en tysk mann som skulle GÅ til Trondheim...hver sin smak !
(De takket for en hyggelig prat )) :D
Nei, at folk går og sykler på ferie etter veien, det forstår ikke jeg heller. Konstant trafikkstøy og kø, og konstant gnagsår eller støle muskler - nei takk.

Her har det vært en enormt varm mai, men etter det - klassisk Trøndervær, med kun et par-tre unntak. Så i dag glimta det til med sol og 25 grader - helt herlig! Det blir noe annet med 25 enn med 34 som det faktisk var en dag tidligere. Viargoen din får da gått seg bra i år, Yamahaene våre har gått noenlunde like langt da, min har gått 42000 km mener jeg.
Tekumseh
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Endelig begynner feriemodusen å slå inn - i år tok det lang tid..

Kjempetur opp til familiehytta i kveld. 40 minutters gåtur og ingen mobildekning, ingen veier, ingen støy, 25 grader og litt vind. 4 kleggbitt var vel eneste negative.

IMG_20240716_200735.jpg
Denne utsikten har vært sånn i hele mitt liv, og for meg er den noe av det fineste jeg vet

Fikk kjørt litt MC i går, da en tur i omegn, med en liten stopp på Jula.
IMG_20240715_193704.jpg

Ellers fikk jeg et nytt toppstag i posten i dag, så nå ble bakskuffa på traktoren litt mer rett. Det staget jeg har fra før er for langt, så da hang skuffa. Da min far hadde Gråtass med denne bakpå, satt jeg og sprella med beina. Og det morsomme er at han har minner fra da han satt der bak mens hans farfar - min oldefar - kjørte - og da med en akkurat sånn traktor som jeg har kjøpt. Jaja, noen av oss er og blir nostalgikere.
IMG_20240716_130722.jpg
Post Reply