Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Jonta »

Jeg var å prøvekjørte en Aprilia Pegaso 650 for noen år siden. Veldig fin sykkel, med samme ensylindra Rotax motoren som BMW'n du nevnte. Men det var noe kjølevæske på avveie på den sykkelen, som selger ikke fant ut av- Så det ble ikke noe kjøp.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Jonta wrote: 06 Sep 2022 23:15 Jeg var å prøvekjørte en Aprilia Pegaso 650 for noen år siden. Veldig fin sykkel, med samme ensylindra Rotax motoren som BMW'n du nevnte. Men det var noe kjølevæske på avveie på den sykkelen, som selger ikke fant ut av- Så det ble ikke noe kjøp.
Ok, det er greit å legge bak øret dersom man havner på sykkel-nr-2-leting og fornuften ikke kicker inn.. :-)

Etter å ha brukt 18 timer med malingsskrape, er det over 100 år gamle gjenbrukte panelet i taket klar for maling. Fikk støvsuga og gjort rent årntli, og deretter lagt et strøk med sperregrunn i går kveld. Skal gå bananas med akrylmasse og sparkel i kveld, og tette gamle spikerhull og sprekker.
mancaven.jpg
Et par strøk til i taket, så er det bare å putte på plass rockwool.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

og på innvielsen blir det vel Illsvikøra med Hans Rotmo og Åge Aleksandersen , om ikke live riktig så :shock:

Fortsatt go `hælj...å i mårrå ska je på Hammar på EU-kontroll på hjærtestartern da serru...... :smt073 :smt100
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 11 Sep 2022 11:37 og på innvielsen blir det vel Illsvikøra med Hans Rotmo og Åge Aleksandersen , om ikke live riktig så :shock:

Fortsatt go `hælj...å i mårrå ska je på Hammar på EU-kontroll på hjærtestartern da serru...... :smt073 :smt100
Det kan fort bli noe trøndersk både på stereoen og i koppen da ja ;-) Fikk malt et strøk i helga, også skulle jeg ta på nytt hull i pipa, men borremaskina streika da det var 3 cm teglstein igjen, så det blir i morgen. Tenkte spre rødt støv og få vaska bort det igjen det før jeg tar siste strøk. Så blir veggpanelet bestilt i morgen, så nå kan det hende at tempoet går opp et hakk eller to.

Lykke til på EU-kontroll. Bare de ikke finn "..ei kork tå ei flask - Stakkars litjkar og stakkars task'.." så går det vel bra ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Ja du får sagt det du Tekumseh...alt var bra sa n Andersen... :plystre

han mente jeg var nærmere dauen på veg hjem på Virragoen enn hva hjertet angår :shock: :roll:
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 12 Sep 2022 15:41 Ja du får sagt det du Tekumseh...alt var bra sa n Andersen... :plystre

han mente jeg var nærmere dauen på veg hjem på Virragoen enn hva hjertet angår :shock: :roll:
Godt å høre :-) Tipper Virago'n også holder takta, så da er det ingen fare der heller. :-)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Fikk omsider pussa murpipa i mancaven. Blir ikke så kjempepent, men mye bedre enn det var, gikk med nesten 2,5 sekk med mørtel.
mur1.jpg
mur2.jpg
Ferdig
mur3.jpg
Mala ett strøk med maling jeg hadde til gode. Må gå over hjørnene med litt akryl, så to strøk med rette fargen = samme som taket.

Blir greit å kunne fyre litt mens man jobber der nede, også går jo varmen bort til garasje-delen, så i vinter kan man mekke uten å bli kald på fingrene.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Den siste måneden har det blitt prioritert så mye annet, så det har blitt alt for lite sykkelkjøring.
Men i dag tok jeg meg en kosetur på noen mil i 11 grader og lettskyet :-)
hosttur.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Bikeridr »

Tekumseh wrote: 24 Sep 2022 15:20 Den siste måneden har det blitt prioritert så mye annet, så det har blitt alt for lite sykkelkjøring.
Men i dag tok jeg meg en kosetur på noen mil i 11 grader og lettskyet :-)

hosttur.jpg
Kosetur det der :thumleft
Selv om jeg ikke akkurat er helt på felgen etter gamle sykler selv, så må jeg innrømme at klassiske motorsykler har sin sjarme og en helt egen stil. Slik en motorsykkel *skal* se ut :)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Bikeridr wrote: 24 Sep 2022 15:25
Tekumseh wrote: 24 Sep 2022 15:20 Den siste måneden har det blitt prioritert så mye annet, så det har blitt alt for lite sykkelkjøring.
Men i dag tok jeg meg en kosetur på noen mil i 11 grader og lettskyet :-)

hosttur.jpg
Kosetur det der :thumleft
Selv om jeg ikke akkurat er helt på felgen etter gamle sykler selv, så må jeg innrømme at klassiske motorsykler har sin sjarme og en helt egen stil. Slik en motorsykkel *skal* se ut :)
Ja de peneste syklene ble lagd mellom 1975 og 1985. Det er liksom definisjonen på motorsykkel for min del, men det har noe med at man vokste opp mens dette var de mest vanlige syklene. Jeg har nok kosta på minst 20 lapper oppå de 33 jeg kjøpte den for pluss to halve sesonger ødelagt, men det har sin sjarm det også. Nå er det jo nesten kjedelig når alt er på stell.

Har fått på plass isolasjonen i mancaven i helga, så nå må panelet dukke opp snart. Blir heilt greit musikk- og retrorom dette.
Supreme Finish Klassisk Hvit glansgrad 40 i taket, Lady Wonderwall Klassisk Hvit glansgrad 5 på murpipa.
Isola pustende papp på veggen, 7 cm Rockwool utenpå. Standerverk i 2-tom-3 (48 x 68mm.)
mc3.jpg
mc2.jpg
mc1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Panelet ferdig kappet, avfukter og fyr i vedovnen for å holde det tørt før montering. Blir en del dyr tennved..
mcpanel.jpg
Nydelig MC-tur i går, 15 grader og lettskyet. Toppfart er oppgitt til 152 km/t, men jeg tror det er 20 for mye, ihvertfall med rett forgasser (litt mindre futt på høyt turtall) og rett dimensjon på forhjul (= viser mer korrekt hastighet.) Uansett er det moro. Håper på noen turer til før saltet øses på veiene.
MCSRME.jpg
MCSR.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

Skjønne bilder og referater..og småturer kan det da bli i ukevis enda serru =D>

På onsdag gjorde jeg en tur til Vallset og Tangen...ble vel rundt ti mil.Var innom MChuset Nydal hvor biker 7 var innom for storservice på BMW 1250en samt at han tok en prøvetur på en ny 12590.

Et hyggelig kaffemøte med en kar i sin beste alder , the 50 `s \:D/
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

Da er panelet på plass på gutterommet. Trodde jeg skulle begynne på samme jobb med garasjen før jul, haha - evig optimist. Men kanskje til neste vinter. Gjenstår mye enda, selv om man nå begynner å få litt bilde på hvordan rommet blir.
IMG_20221005_222915.jpg
IMG_20221005_222903_1.jpg
IMG_20221005_222855.jpg
IMG_20221003_190725_1.jpg
Nytt panel er så vakkert. Men det gulner fort, så det blir nok å male det med en gang.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tekumseh's Blogg

Post by intruder »

[-X [-X Møllerstuepanelen her er gulnet men er like vakker lell etter 40 år !men hver sin smak sa øltapperen...drakk mens de andre sloss \:D/

I dag skal jeg på ishockeykamp...slå ut håret og være en skikkelig ramp
dudli didli dei
Kampen er mellom Storhamar og Frisk fra Asker....leg skal dra ut støpselet så isen tiner
spellera i vatnet plasker.... og supportera fortviler og griner
dudli didli dei
Intrudergubben slår ut det gråe håret...noen ganger i året

:smt020 :smt038 :smt081
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's Blogg

Post by Tekumseh »

intruder wrote: 06 Oct 2022 15:04 [-X [-X Møllerstuepanelen her er gulnet men er like vakker lell etter 40 år !men hver sin smak sa øltapperen...drakk mens de andre sloss \:D/

I dag skal jeg på ishockeykamp...slå ut håret og være en skikkelig ramp
dudli didli dei
Kampen er mellom Storhamar og Frisk fra Asker....leg skal dra ut støpselet så isen tiner
spellera i vatnet plasker.... og supportera fortviler og griner
dudli didli dei
Intrudergubben slår ut det gråe håret...noen ganger i året

:smt020 :smt038 :smt081
Hehe, du må ta med fiskestanga da til isen smelter, så får du tatt et par kast ;-)
Eller du får et forrykende show i synkronsvømming. Kos deg på kamp \:D/
Post Reply