Borg -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Re: Borg - 2022

Post by intruder »

Gratulerer og skjønner godt at du beholder Yamaha ` n.... :redface

lite problemer med dem om de blir gamle også vet du ! :lol:
knutk
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Post by knutk »

Denne bidrar ikke nevneverdig til å korte ned vinteren, men gir innsikt i hva en venter på \:D/

Edit.
Fikk ikke linken over til å spille på min PC, så her er en link i annet format:
https://www.youtube.com/watch?v=6AzTnCS ... 6Adventure

Mod edit:
Sånn, fixa (bruk "tv-skjermen", ikke "video" for YT videoer 🙃)
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

knutk wrote: 20 Oct 2023 13:23 Denne bidrar ikke nevneverdig til å korte ned vinteren, men gir innsikt i hva en venter på \:D/

Edit.
Fikk ikke linken over til å spille på min PC, så her er en link i annet format:
https://www.youtube.com/watch?v=6AzTnCS ... 6Adventure

Mod edit:
Sånn, fixa (bruk "tv-skjermen", ikke "video" for YT videoer 🙃)
Ja, nei,d virka ikke helt feil det der😁 Vinteren blir lang. Så ser jeg @Palma har valgt å kun legge ut bilder av den hvite i dag, så da antar jeg han er enig i fargevalg med meg :-D

Så «unboxing-videoen» til han karen du linket til tidligere. Linken over funket forøverig for meg.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

ojda wrote: 31 Aug 2024 00:31 2 x 45 liter?
Skal du flytte? 😋
Nå var det en lang vurdering av hva slags rack GS’en skulle få.
Har SW-Motec på T7’en. Sideracket er jo lett å ta av, men tåler ikke noe om du er overende. Samt toppboksbrettet har fire knotter som står opp. Skrur de ofte av når jeg har på «soft-toppboksen».
Turatech sitt topprack ser ut som et bagasjebrett (uten feste for toppboks). All festemekanikk er på boksen. Falt litt for d da det er så lett å legge på en bag el feste noe annet uten noe andre fremmedobjekter som stikker opp.
Lang digresjon, hold ut, kommer til svaret

Dro alt hjem fra England da jeg kjøpte det uten mva der og slapp frakt. Sparte fort 10k med resten som ble med på lasset. Men måtte tas hjem i et par vendinger så ble kjøpt i juni da første lass ble tatt hjem.

Størrelsen ja.. hadde tenkt meg 38 l som jeg synes er en kjekk størrelse, men Turatech har lang leveringstid. Racket kjøpte jeg lett brukt og 38 l var ikke tilgjengelig men d var 45 l. Så da ble d det.

St da har jeg gubbesykkel som kan ta m et lite flyttelass (har ikke dobbel toppboks da :plystre
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Re: Borg -

Post by Spiritofwinter »

Husker ikke om det var 45 liter jeg hadde på KTM'en (Ojda husker muligens), og 37 på andre siden. I følge Ojda skulle det gå 2 brett med øl i den store kofferten og 1 brett med øl i den hakket mindre. Jeg prøvde kun med 1 brett i hver, men her har jo du muligheten til å ta med 4 (!) brett øl og det før du begynner på toppkofferten :D

Det er viktig å se mulighetene i investeringene sine ;-)
kvase
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Post by kvase »

Spiritofwinter wrote: 02 Sep 2024 12:56 Husker ikke om det var 45 liter jeg hadde på KTM'en (Ojda husker muligens), og 37 på andre siden. I følge Ojda skulle det gå 2 brett med øl i den store kofferten og 1 brett med øl i den hakket mindre. Jeg prøvde kun med 1 brett i hver, men her har jo du muligheten til å ta med 4 (!) brett øl og det før du begynner på toppkofferten :D

Det er viktig å se mulighetene i investeringene sine ;-)
Husker godt den turen der
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Givi har 48/37 👍

Å vi snakker selvfølgelig om 1/2-litersbokser 🤠
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JoeHugin
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Post by JoeHugin »

Hvordan har eierskapet av 1300GS vært i år? Siklet på den selv.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

JoeHugin wrote: 06 Sep 2024 09:20 Hvordan har eierskapet av 1300GS vært i år? Siklet på den selv.
Ser du har hatt en X Country. Den har jeg lenge hatt lyst på :D

Har snart kjørt 7 k med GSen. Den er jo ganske oppskrytt i utgangspunktet så du forventer jo mye når du kjøper en.
Krefter er det nok av. Kjøreegenskapene til aktiv kjøring på asfalt er absolutt til stede.
Eneste som plaget meg var hjulstøy samt litt lavt kåpeglass. Kjøpe meg en liten Givi vippesak å sette på toppen av vindskjermen. D hjalp men så fant jeg ut at vindskjermen kan skrus opp et hakk (4cm), da ble d perfekt (jeg er 187).
Hjulstøy, vel fant ut at d har jeg også på min T7, men der er d så mye vindstøy at jeg aldri har merket dekkstøy :roll: så dette kommer an på dekk og er ikke så lett å unngå.

Synes d var en helt grei sykkel som gjorde alt den skulle på veien, men så var jeg på en grustur, og der imponerte den meg. Oppleves som en veldig «nimble» sykkel så lenge den er i fart. Funket utrolig bra (selv på orginale 80/20 vei/grus dekk)! Fin å ligge i grusmodus pålitt høyere gir å bare jobbe fremover med. Eller gire ned å mate fremover, bare passe på å ikke pepre han som kommer bak :plystre
Hadde cruisecontrol på SpeedTriplen jeg bytta inn. Den ble brukt av å til, men adaptive cruisecontrol som GSen har er helt genial. Brukes på hver eneste tur, om d er til jobb i kø el på landeveien.
Elektrisk vindskjerm er også kjekk å bruke. Spesielt ved grus el køkjøring når du vil ha litt ekstra vind.

Eneste som er av reklamasjon så langt er et sort plastdeksel på siden (ekstrautstyr på gruspakka) som er løsnet å må limes på nytt. Har ikke fått rota meg til å klage på d ennå.
Denne demperen som senker seg når du sakker på farta har jeg ikke da jeg bestilte fjærene med ekstra lengde (som ikke kan kombineres med de senkbare).
Nå er jo smak forskjellig hoss folk men for meg var det kun den hvite med blå skrift som var aktuell. Minnet meg litt om HP2 fra 2007, og er fortsatt fornøyd med valget :thumleft
Er den verd pengene, tja, er lommeboka tykk nok så løp å kjøp!
JoeHugin

X - 2000 Suzuki TS

Post by JoeHugin »

Borg wrote: 07 Sep 2024 22:37
JoeHugin wrote: 06 Sep 2024 09:20 Hvordan har eierskapet av 1300GS vært i år? Siklet på den selv.
Ser du har hatt en X Country. Den har jeg lenge hatt lyst på :D

Har snart kjørt 7 k med GSen. Den er jo ganske oppskrytt i utgangspunktet så du forventer jo mye når du kjøper en.
Krefter er det nok av. Kjøreegenskapene til aktiv kjøring på asfalt er absolutt til stede.
Eneste som plaget meg var hjulstøy samt litt lavt kåpeglass. Kjøpe meg en liten Givi vippesak å sette på toppen av vindskjermen. D hjalp men så fant jeg ut at vindskjermen kan skrus opp et hakk (4cm), da ble d perfekt (jeg er 187).
Hjulstøy, vel fant ut at d har jeg også på min T7, men der er d så mye vindstøy at jeg aldri har merket dekkstøy :roll: så dette kommer an på dekk og er ikke så lett å unngå.

Synes d var en helt grei sykkel som gjorde alt den skulle på veien, men så var jeg på en grustur, og der imponerte den meg. Oppleves som en veldig «nimble» sykkel så lenge den er i fart. Funket utrolig bra (selv på orginale 80/20 vei/grus dekk)! Fin å ligge i grusmodus pålitt høyere gir å bare jobbe fremover med. Eller gire ned å mate fremover, bare passe på å ikke pepre han som kommer bak :plystre
Hadde cruisecontrol på SpeedTriplen jeg bytta inn. Den ble brukt av å til, men adaptive cruisecontrol som GSen har er helt genial. Brukes på hver eneste tur, om d er til jobb i kø el på landeveien.
Elektrisk vindskjerm er også kjekk å bruke. Spesielt ved grus el køkjøring når du vil ha litt ekstra vind.

Eneste som er av reklamasjon så langt er et sort plastdeksel på siden (ekstrautstyr på gruspakka) som er løsnet å må limes på nytt. Har ikke fått rota meg til å klage på d ennå.
Denne demperen som senker seg når du sakker på farta har jeg ikke da jeg bestilte fjærene med ekstra lengde (som ikke kan kombineres med de senkbare).
Nå er jo smak forskjellig hoss folk men for meg var det kun den hvite med blå skrift som var aktuell. Minnet meg litt om HP2 fra 2007, og er fortsatt fornøyd med valget :thumleft
Er den verd pengene, tja, er lommeboka tykk nok så løp å kjøp!
Ja, hadde den fra den var ny og noen år. Solgte den etter guttungen kom til og samboeren ikke helt var enig i at motorsykkel og småbarnsfar var forenlig....hun kjører jo selv nå, så angrer kanskje litt hva hun sa den gang :D Fantastisk sykkel, kjørte den mye - også langturer, blant annet til Ålesund. Savner den veldig :)

Byttet framskjermen til en "vanlig" skjerm, og satte på XChallenge gaffelbeskyttere, samt noen hendelbeskyttere. Ble jo noe jålete, om enn dårlige bilder :D
G650X.jpg
God oppsummering, og er vel det jeg forventet av GS'en. Har enda ikke prøvekjørt den, men har sittet på den og tafset i butikken, og den virker jo veldig smidig / "nimble" som du sier, spesielt ifht den eldre broren.

Vi er faktisk like høye, så det var godt å høre at vindskjermen faktisk kan fungere. Det er vel det jeg har irritert meg mest med på "alle andre", som Africa Twin, Tenere, Vstrom, Husqvarna osv - vind som slår i hjelmen.

Også enig i fargevalget. Den er skikkelig snasen \:D/
Sett endel på F900GS også, den er jo noe rimeligere også ser den jo fryktelig fet ut, både den sorte/gule og den hvit/blå/rød.. Men det er noe eget med boxermotoren!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

JoeHugin wrote: 09 Sep 2024 11:14
Borg wrote: 07 Sep 2024 22:37
...
Ja, hadde den fra den var ny og noen år. Solgte den etter guttungen kom til og samboeren ikke helt var enig i at motorsykkel og småbarnsfar var forenlig....hun kjører jo selv nå, så angrer kanskje litt hva hun sa den gang :D Fantastisk sykkel, kjørte den mye - også langturer, blant annet til Ålesund. Savner den veldig :)

Byttet framskjermen til en "vanlig" skjerm, og satte på XChallenge gaffelbeskyttere, samt noen hendelbeskyttere. Ble jo noe jålete, om enn dårlige bilder :D
G650X.jpg

..
Ja nå kommer det an på hvilken skjerm som velges, men jeg fikk den noe høye utgaven. Slik det står nå funker det bra mht vind for meg. Så er den jo elektrisk så kan lett senkes. Zoomer du in på bildet kan du se antydning til skruehullene fra hvor skjermen er hevet.
IMG_5564.JPG
Enig i at G650x er en fantastisk sykkel. Hadde den under tidligere og var superfornøyd (med unntak av setet som var en planke). Storkoste meg på alle turer bortsett fra transportettapper. Hadde opp til 45 mil å dagen, men det var overkill. Kan fort ende med å kjøpe en igjen :)
IMG_0731.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
JoeHugin

X - 2000 Suzuki TS

Post by JoeHugin »

X Moto :love

Har faktisk sett litt etter en sånn, men de er fremdeles ganske kostbare (i god stand), så da frister det liksom med så mye annet.
Også vanskelig å få tak i deler nå tror jeg, da de ble laget i ganske kort periode og relativt begrenset opplag. Men havesyken eksisterer jo :)
Post Reply