I går var det service på Speed Triplen. I år, som i fjord, ble denne tatt på AGM. Turen startet med 3 grader på Vestfold sia og fingrene var ikke 100% fornøyd, men resten av kroppen hadde det fint. Gubbejakka gjorde sin del av jobben.
Nå bomma sjåføren litt på tia og kom frem 10:40, 10 min etter service tidspunkt, men det snakket ingen om
Spurte hvor lenge jeg måtte vente og fikk 3 timer til svar
I neste øyeblikk fikk jeg et par nøkler i hånda og straks var smilet tilbake
Fikk tilbud om en Rocket, men følte mer på Tigeren i meg. Nå var ikke 1200 i hus ennå, så da ble det en 850. Slettes ingen dårlig kamerat det!
AE81DC22-E735-4152-A871-4E2ABF3AB323.jpeg
Etter å ha strammet opp et speil som var løst, var jeg på veien. Kursen ble satt mot det minst bebygde (helt ukjent i området), mens jeg forsøkte bli kjent med sykkelen. Kjente litt på turbulens, men så sykkelen hadde justerbar skjerm, så stoppet for å få justert den. Skjermen var festet med noen umbraco skruer, så måtte finne frem verktøyet under salen (det var lettere tilgjengelig enn på T7’en
). MEN... skruen gikk jo bare rundt, og baksiden hadde samme skrue med samme dimensjon
hva tenker Triumph på, det er jo kun en nøkkel i den dimensjonen på sykkelen! Eh... litt flau så jeg det kun var å vippe skjermen ut å skyve den opp. Ingen verktøy nødvendig. Doh!!
Mens jeg pakket ned verktøyet kom en annen motorsyklist (på en stor GS) kjørende, han stoppet å lurte på om noe var galt. Uten å ta hele historien, fortalte jeg at jeg kun justerte vindskjermen. En samtale leder til den neste og etter å ha forklart sykkelen var til service å jeg hadde 3 timer å slå ihæl i ukjent mark, spurte han om jeg ville henge på til Strømstad.. ja hvorfor ikke. Turen gikk strake vegen (nei, ingen E-vei) til systembolaget. Nå hadde ikke jeg så mye plass, men litt ble det. Da vi kom ut igjen så jeg at denne store GS’en var en 3,1 liter (/10)
Flotte er de og eieren kunne avsløre at dette var en av favorittsykklene hans!
Etterpå ble det et lite råd og jeg fikk tilbud om retur via den Blå-Gröna vegen, det hørtes jo spennende ut så kursen ble satt. Reisekammeraten viste seg som den perfekte turguide og foret på med historier om «dragetenner» langs grenseveien, fossefall, mølle (lurer på om det ikke har vært et par bilder her inne fra den tidligere), camping med gammel bensinstasjon mm.
Det ble tatt en rast ved fossefallet nær den Blå-gröna vegen og da ble det litt tid til å bli litt kjent med denne karen, som var en ihuga Honda tilhenger med et vidt spekter av sykler i interessefeltet (over 20 sykler i stallen er vel litt over gjennomsnittet).
E1AA18EB-9809-448B-A90F-720411475879.jpeg
Mens vi satt der tikket det inn melding om at servicen var ferdig, så da var det bare å komme seg tilbake. Men har man turguide så har man turguide, så da gikk turen via Fredriksvern
Etter å ha fulgt vestfoldingen trygt frem til AGM tok tourguiden farvel med meg. Nyservet sykkel ble hentet og kursen satt hjemover, for å se hvor langt snekkerene var kommet på mc/mancav’en.
Tiger’n? Var en kjekk sak det. Egentlig nok motor for meg. Måtte nok gjort noe med vindskjermen da jeg ble litt for lang og tok imot allturbulens i hjelmen, men denne var satt opp for en kort person. Den var senket og de hadde fått den godt ned, så er nok ikke noe problem for lave personer med et slikt oppsett. Sykkelen virket liten når den var så senket, eller også ikke så stor
Nå er det nok mer en touring sykkel enn noe offroader men en kjekk sak det er lett å trives på
Så da kan både AGM og den gjennomsnittlige Østfolding anbefales
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.