Page 147 of 148

Re: Inunf - RS250

Posted: 17 May 2022 00:27
by inunf
Usikker på hva jeg gjør med Caponorden fremover. Samboeren sier det er den mest komfortable sykkelen å være passasjer på av de jeg har hatt. Det veier tungt. Samtidig ser jeg at det kan komme til å bli en del kjøring i til dels tett trafikk til og fra forskjellige arbeidssteder, og den er ikke ideell til køsniking med sine 260 kg++.

Nå som den er på veien igjen kan jeg endelig flytte fokus tilbake til kjekkere prosjekt, som 250'en. Har tatt mot til meg og tegnet videre på lyktebraketten. Det skal også være feste for instrumentpanel på den, og det har jeg tegnet et utkast til nå.
SE1000-1039B_03.JPG
Denne skal passe i sporene jeg laget på lyktebraketten da jeg tegnet den for omtrent 2 år siden (litt flaut at det har gått så lenge :redface )

Tanken er å printe alt i en del av PETG når jeg har fått sjekket at alt passer og jeg er fornøyd med utseendet. Inntil videre er det greit å dele det i to.
SE1000-1039B.JPG
SE1000-1039B-2.JPG
Slik vil det se ut med lyktebrakett og holder for instrumentpanel.

3D-printeren er opptatt de neste par dagene med en del til CO2-flaske for øltapping, men har lastet opp filen og er klar til å trykke print så snart printeren er ledig. Stay tuned, ny oppdatering kan komme plutselig - eller om 2 år :lol:

For å ta en liten rekapitulering ser sykkelen slik ut med lyktebraketten per i dag:
IMG_6419.JPG
IMG_6418.JPG
Lyktebraketten ligger en del under styret, og braketten til instrumentpanelent må derfor bygge en del opp for å komme over. Om høyden og vinkelen er riktig må jeg se etter at jeg får montert den på sykkelen. Regner med det blir flere revisjoner for å få det optimalt.

Kan ellers røpe at en kompis har sagt seg villig til å sveise tanken på RD'en, men det får bli etterhvert. Det er litt for mange jern i ilden nå.

Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en

Posted: 24 May 2022 15:07
by inunf
92937F74-61AD-49A1-A29E-D6FA47434143.jpeg
Tja, kanskje litt stort for instrumentpanelet, men det passer. Får se hvordan det ser ut på sykkelen.

Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en

Posted: 24 May 2022 21:18
by mekkern
Stilig.👍
Hvis du krymper litt rundt panelet men beholder « åpningen mot deg. Hvordan vil det passe med linjene?

Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en

Posted: 26 May 2022 17:41
by inunf
At jeg skråer sidekantene? Kanskje det. Må uansett justere på det.
C9E760C2-192A-4298-9B6D-CA17B4D8AEC5.jpeg
89897E68-83A4-4A83-B6BC-96F971BDA74F.jpeg
28B55956-509B-4ABB-9373-50A5EEECF106.jpeg
8DB21808-CDBB-4D54-A27F-1BA2097285F1.jpeg
Slik ble det montert på sykkelen. Ser ut til at det ble rikelig høyt. Sammenlignet med original kåpebrakett, og det ser ut som at jeg kan flytte instrumentpanelet ca. 10 cm lenger ned/frem. Slik det står nå kommer det i konflikt med bla. bremsevæskereservoaret.

Re: Inunf - Ny tursykkel!

Posted: 26 May 2022 17:48
by inunf
knutk wrote: 09 May 2022 09:42
inunf wrote: 09 May 2022 07:57 -----------

Har ellers reflektert litt over at jeg nå har hatt denne sykkelen i litt over ett år, og har byttet clutchslavesylinder, laderegulator og nå også en coil i tillegg til vanlig vedlikehold. Jeg liker jo å skru sykkel, men har to andre som skriker etter håndspåleggelse, og som jeg er mye mer motivert for å skru på. Det blir allikevel til at den lille tiden jeg har til å skru blir brukt på Caponorden, siden jeg trenger den operativ. Vurderer nå sterkt å kjøpe noe annet i stedet, V-strom, Versys eller Tracer 650/700. Så ny som mulig og med lav km-stand. Så får jeg heller tåle litt verditap hvis det betyr at jeg slipper å skru så mye. Det som er litt dumt er at de aller fleste kurante sykler står langt unna. Når jeg ikke har tid til å skru har jeg heller ikke tid til å kjøre i timesvis for å handle :?
De fleste kjøretøy har en 'midtlivs krise', dvs. enkelte komponenter holder ikke levetiden til doningen forøvrig.

Om det er tilfelle her kan jeg ikke mene noe om, da min erfaring med Italienske sykler er fraværende.
Men om påkostningene reflekterer dette kan det tenkes at sykkelen nå får en 'ny vår', og da er det litt bortkasta å selge nå... (Men nå kjenner jeg ikke historien til sykkelen, dvs. om dens første leveår har vært problemfri, eller om den har trengt kontinuerlig reparasjoner siden den var ny).
Tviler litt på ny vår. Nå har jeg problemer med å få start på den, det går i svart når jeg trykker på starteren, før den så vidt klarer å kjinne. Når den så starter, går turtallet opp litt før den dør igjen. Må holde ørlite grann gass for å hindre den i å stoppe. Batteriet står på vedlikeholdslading til sekunder før jeg prøver å starte. Mistenker dårlig kontakt mellom batteri og starter, var borti samme problem på RSVen jeg hadde. Det at den stopper igjen kan være tomgangen som er stilt hårfint for lavt.

I tillegg svetter den i overkant mye fra ene gaffelbenet, og bakdekket er snart utslitt. Akkurat det siste klandrer jeg ikke sykkelen for.

Skal av gårde for å se på en Tracer 700 nå straks, mulig det blir handel i morgen.

Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en

Posted: 27 May 2022 14:31
by Jonta
Det er en veldig bra finesse med noen av disse Apriliaene. Om reg reima skulle ryke, blir ventilene kobla ut, for å hindre havari :thumleft

Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en

Posted: 28 May 2022 09:32
by inunf
Caponord 1000 har Rotax-motor med kamkjede. Nyere modeller kjenner jeg ikke så godt til.

Det ble ny sykkel i går, Tracer 700 2020-modell. Gått 10 900 km. Av ekstrautstyr er det komfortsete, høy vindskjerm og toppboks. Registrert som mellomklasse, så det må jeg fikse. Betalte 95 000 kr, tror det er en grei pris. Kommer litt an på hva det vil koste å bygge om til full effekt. Lokal forhandler sier det er både programvare og innsugsgummi som må byttes, og at de må bytte det. Ringte vegvesenet, de sier at jeg kan bytte innsugsgummi selv så lenge jeg dokumenterer det. Vi får se hvordan det går.
837E1BA6-9E9A-47C8-AFF6-B291A41E7396.jpeg
D818BCED-32A0-40E0-B2C4-8271252C4588.jpeg
Er i Oslo i bryllup nå i helga, kjørte Caponorden. Når den først starter går den fint, den er nok kanskje hakket mer egnet til sånne turer. Men det er ikke denne typen turer det blir mest av.

Re: Inunf - Ny sykkel!

Posted: 28 May 2022 11:41
by Bikeridr
Gratulerer med rett merke motorsykkel ;-) :) :thumleft

Re: Inunf - Ny sykkel!

Posted: 28 May 2022 16:01
by intruder
Gratulerer med nyervervelsen ! Blir sikkert artig fremover !

Løp på Vålerbanen i helga ! :D

Re: Inunf - Superbike! :D

Posted: 03 Aug 2022 11:03
by inunf
I går var jeg til nedover til Jaren og kjøpte ny banesykkel. En 2011 GSX-R 1000. Ganske godt utstyrt med Öhlinspakke, PVM-felger, Brembo bremsepumpe, Bazazz motorstyring/tractioncontrol, HM quickshifter og Bodis eksos. Bremser 172 hk på bakhjulet.

Dette blir spennende!
AEB37572-0320-4433-AB72-2DE1533F7967.jpeg
FBA21380-7181-40CC-AFF1-E3526386E75A.jpeg
5E892276-01BE-46D8-8A33-D2BE468428BA.jpeg

Re: Inunf - Superbike! :D

Posted: 03 Aug 2022 11:22
by Spiritofwinter
Gratulerer med ny banesykkel :D
Grei oppgradering fra 250cc går jeg ut fra.

Re: Inunf - Superbike! :D

Posted: 03 Aug 2022 18:05
by Borg
Spiritofwinter wrote: 03 Aug 2022 11:22 Gratulerer med ny banesykkel :D
Grei oppgradering fra 250cc går jeg ut fra.
Ja tenkte det samme :D

Gratulerer @inunf !

Re: Inunf - Superbike! :D

Posted: 03 Aug 2022 23:00
by ashland
Gratulerer med nytt leketøy :thumleft

Re: Inunf - Superbike! :D

Posted: 04 Aug 2022 14:16
by JK95
Gratulerer, lite er så kult som R-sykkel i fri dressur =D>

Re: Inunf - Superbike! :D

Posted: 04 Aug 2022 15:20
by intruder
Kanskje det blir anledning til en tur på Vålerbanen for å hilse på da...men er ikke helt sikker på om jeg tør se på deg i aksjon da... :redface
Tuller...gratulerer og lykke til =D>