Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

Godt å se at minst en Streetfighter her inne får den omsorgen den fortjener :redface Jeg må vel snart få ut fingeren selv :-k
Hvor kjøpte du reimhjulverktøyet?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Inunf - Ducati!

Post by mekkern »

Er det ikke justering mellom drev/kam? slik at man kan sette kammene helt korrekt?
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Inunf - Ducati!

Post by Andreas »

En liten heads-up! Ser på nest siste bildet ditt at strammeren står strammet feil vei. De skal vries mot klokken for å stramme reimene. Mulig ingen stor krise, har sett motorer hvor reimene har vært strammet slik. Men det er ikke etter boka :-k
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

JK95 wrote:Godt å se at minst en Streetfighter her inne får den omsorgen den fortjener :redface Jeg må vel snart få ut fingeren selv :-k
Hvor kjøpte du reimhjulverktøyet?
Kjøpte billigste på ebay, ganske sikker på at det er dette.
mekkern wrote:Er det ikke justering mellom drev/kam? slik at man kan sette kammene helt korrekt?
Usikker, så ikke etter. Jeg skiftet bare reimene.
Andreas wrote:En liten heads-up! Ser på nest siste bildet ditt at strammeren står strammet feil vei. De skal vries mot klokken for å stramme reimene. Mulig ingen stor krise, har sett motorer hvor reimene har vært strammet slik. Men det er ikke etter boka :-k
Hehe, jeg lurte på om noen kom til å oppdage det. Jeg skjønte ikke hva som var feil da jeg skulle sette på igjen dekslene og de ikke passet lenger. De buttet i strammehjulene begge to, hva f... Bladde igjennom bildene jeg tok før jeg byttet reimene, da skjønte jeg det fort. :redface
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Inunf - Ducati!

Post by Andreas »

Hehe, så bra :thumleft Da lærte også jeg noe nytt, at dekslene ikke passer hvis stramerne står feil. Det passer ivertfall på eldre Desmoquattro-motorer, for der har jeg demontert og byttet hvor de har stått feil vei.

Brukte du noen form for mikrofon og frekvensavlesing for strammingen av reimene også?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

ja, jeg brukte jpdiag, men hadde bare mikrofonen på laptopen til å hjelpe meg med. Det var ikke så lett å få til en god avlesning, men tror det ble greit til slutt.
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Inunf - Ducati!

Post by Andreas »

Det blir nok innafor :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Ducati!

Post by hakhap »

Bruker du en logger når du kjører på bane?

Hvis du gjør det har du noen fil du kan dele og hva logger den?

Vurderer å utvide min web app med støtte for andre data logger enn aprilia sin.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Nei, jeg er dessverre ikke så avansert at jeg bruker datalogger.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Ducati!

Post by hakhap »

Ah det var kjedelig for meg :)

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Hadde endelig anledning til å få skrudd litt i helga. Diagnoseverktøyet sa at det var feil på den venstre kjølevifta. Jeg klarte å lure den ut uten å måtte demontere så alt for mye. Koblet på 12V og den gikk som bare det. Altså ikke noe feil med vifta, kanskje feilen var i en kontakt eller ledning? Koblet vifta til ledningsnettet igjen og brukte diagnoseverktøyet til å teste den. Funka som bare rakkeren det også.

Image

Da var det sikkert en kobling eller noe et sted som trengte å riggles på. Monterte alt sammen igjen, det gikk heldigvis ganske lett.


Image

Neste prosjekt var dette lokket over batteriet, som holder hjernen til TCen og som gjør at det ikke er plass til vognkort under salen.

Image

Under dekselet er det litt plass.

Image

Flyttet hjernen til TCen under salen, der som aktuatoren til eksosventilen satt før jeg fjernet den. Vurderte å lage en brakett, men kom til at det var like greit å feste den med strips. Da får den litt vibrasjonsdemping også.

Image

Skal lage et nytt deksel som går ned over batteriet slik at jeg får plass til litt mer enn bare vognkortet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Inunf - Ducati!

Post by Andreas »

Du kan kjøpe batteridekselet til standard 1098SF. Den har ikke DTC, og dermed har den et lite rom der :D
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

Andreas wrote:Du kan kjøpe batteridekselet til standard 1098SF. Den har ikke DTC, og dermed har den et lite rom der :D
Det har jeg 8) :lol:
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Andreas wrote:Du kan kjøpe batteridekselet til standard 1098SF. Den har ikke DTC, og dermed har den et lite rom der :D
Takk for tipset! Prøvde å finne bilde av hvordan det ser ut, men fant ikke noe annet enn delekatalogen. Skal prøve meg på å 3D-printe et deksel først, slik som det så ut i delekatalogen var det ikke all verdens plass der. Delenummeret er forresten 48310503A. Skriver det her så jeg slipper å lete det opp igjen hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe det.
JK95 wrote:
Andreas wrote:Du kan kjøpe batteridekselet til standard 1098SF. Den har ikke DTC, og dermed har den et lite rom der :D
Det har jeg 8) :lol:
Tror nesten jeg vil strekke meg så langt som å si at det rommet er kjekkere å ha enn DTC. Uansett blir det ikke like bra som RSVen jeg hadde, der fikk jeg plass til 5 halvlitere i hekken :shock:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

inunf wrote:
JK95 wrote:
Andreas wrote:Du kan kjøpe batteridekselet til standard 1098SF. Den har ikke DTC, og dermed har den et lite rom der :D
Det har jeg 8) :lol:
Tror nesten jeg vil strekke meg så langt som å si at det rommet er kjekkere å ha enn DTC. Uansett blir det ikke like bra som RSVen jeg hadde, der fikk jeg plass til 5 halvlitere i hekken :shock:
Shit, det var ikke rent lite :shock: :shock: Skal jeg ha med noe som helst så henter jeg fram bagasjeplaten :redface
Post Reply