Inunf
Re: Inunf - RS250
Usikker på hva jeg gjør med Caponorden fremover. Samboeren sier det er den mest komfortable sykkelen å være passasjer på av de jeg har hatt. Det veier tungt. Samtidig ser jeg at det kan komme til å bli en del kjøring i til dels tett trafikk til og fra forskjellige arbeidssteder, og den er ikke ideell til køsniking med sine 260 kg++.
Nå som den er på veien igjen kan jeg endelig flytte fokus tilbake til kjekkere prosjekt, som 250'en. Har tatt mot til meg og tegnet videre på lyktebraketten. Det skal også være feste for instrumentpanel på den, og det har jeg tegnet et utkast til nå.
Denne skal passe i sporene jeg laget på lyktebraketten da jeg tegnet den for omtrent 2 år siden (litt flaut at det har gått så lenge )
Tanken er å printe alt i en del av PETG når jeg har fått sjekket at alt passer og jeg er fornøyd med utseendet. Inntil videre er det greit å dele det i to.
Slik vil det se ut med lyktebrakett og holder for instrumentpanel.
3D-printeren er opptatt de neste par dagene med en del til CO2-flaske for øltapping, men har lastet opp filen og er klar til å trykke print så snart printeren er ledig. Stay tuned, ny oppdatering kan komme plutselig - eller om 2 år
For å ta en liten rekapitulering ser sykkelen slik ut med lyktebraketten per i dag:
Lyktebraketten ligger en del under styret, og braketten til instrumentpanelent må derfor bygge en del opp for å komme over. Om høyden og vinkelen er riktig må jeg se etter at jeg får montert den på sykkelen. Regner med det blir flere revisjoner for å få det optimalt.
Kan ellers røpe at en kompis har sagt seg villig til å sveise tanken på RD'en, men det får bli etterhvert. Det er litt for mange jern i ilden nå.
Nå som den er på veien igjen kan jeg endelig flytte fokus tilbake til kjekkere prosjekt, som 250'en. Har tatt mot til meg og tegnet videre på lyktebraketten. Det skal også være feste for instrumentpanel på den, og det har jeg tegnet et utkast til nå.
Denne skal passe i sporene jeg laget på lyktebraketten da jeg tegnet den for omtrent 2 år siden (litt flaut at det har gått så lenge )
Tanken er å printe alt i en del av PETG når jeg har fått sjekket at alt passer og jeg er fornøyd med utseendet. Inntil videre er det greit å dele det i to.
Slik vil det se ut med lyktebrakett og holder for instrumentpanel.
3D-printeren er opptatt de neste par dagene med en del til CO2-flaske for øltapping, men har lastet opp filen og er klar til å trykke print så snart printeren er ledig. Stay tuned, ny oppdatering kan komme plutselig - eller om 2 år
For å ta en liten rekapitulering ser sykkelen slik ut med lyktebraketten per i dag:
Lyktebraketten ligger en del under styret, og braketten til instrumentpanelent må derfor bygge en del opp for å komme over. Om høyden og vinkelen er riktig må jeg se etter at jeg får montert den på sykkelen. Regner med det blir flere revisjoner for å få det optimalt.
Kan ellers røpe at en kompis har sagt seg villig til å sveise tanken på RD'en, men det får bli etterhvert. Det er litt for mange jern i ilden nå.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en
Tja, kanskje litt stort for instrumentpanelet, men det passer. Får se hvordan det ser ut på sykkelen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- mekkern
- Posts: 5209
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en
Stilig.
Hvis du krymper litt rundt panelet men beholder « åpningen mot deg. Hvordan vil det passe med linjene?
Hvis du krymper litt rundt panelet men beholder « åpningen mot deg. Hvordan vil det passe med linjene?
Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en
At jeg skråer sidekantene? Kanskje det. Må uansett justere på det.
Slik ble det montert på sykkelen. Ser ut til at det ble rikelig høyt. Sammenlignet med original kåpebrakett, og det ser ut som at jeg kan flytte instrumentpanelet ca. 10 cm lenger ned/frem. Slik det står nå kommer det i konflikt med bla. bremsevæskereservoaret.
Slik ble det montert på sykkelen. Ser ut til at det ble rikelig høyt. Sammenlignet med original kåpebrakett, og det ser ut som at jeg kan flytte instrumentpanelet ca. 10 cm lenger ned/frem. Slik det står nå kommer det i konflikt med bla. bremsevæskereservoaret.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Inunf - Ny tursykkel!
Tviler litt på ny vår. Nå har jeg problemer med å få start på den, det går i svart når jeg trykker på starteren, før den så vidt klarer å kjinne. Når den så starter, går turtallet opp litt før den dør igjen. Må holde ørlite grann gass for å hindre den i å stoppe. Batteriet står på vedlikeholdslading til sekunder før jeg prøver å starte. Mistenker dårlig kontakt mellom batteri og starter, var borti samme problem på RSVen jeg hadde. Det at den stopper igjen kan være tomgangen som er stilt hårfint for lavt.knutk wrote: ↑09 May 2022 09:42De fleste kjøretøy har en 'midtlivs krise', dvs. enkelte komponenter holder ikke levetiden til doningen forøvrig.inunf wrote: ↑09 May 2022 07:57 -----------
Har ellers reflektert litt over at jeg nå har hatt denne sykkelen i litt over ett år, og har byttet clutchslavesylinder, laderegulator og nå også en coil i tillegg til vanlig vedlikehold. Jeg liker jo å skru sykkel, men har to andre som skriker etter håndspåleggelse, og som jeg er mye mer motivert for å skru på. Det blir allikevel til at den lille tiden jeg har til å skru blir brukt på Caponorden, siden jeg trenger den operativ. Vurderer nå sterkt å kjøpe noe annet i stedet, V-strom, Versys eller Tracer 650/700. Så ny som mulig og med lav km-stand. Så får jeg heller tåle litt verditap hvis det betyr at jeg slipper å skru så mye. Det som er litt dumt er at de aller fleste kurante sykler står langt unna. Når jeg ikke har tid til å skru har jeg heller ikke tid til å kjøre i timesvis for å handle
Om det er tilfelle her kan jeg ikke mene noe om, da min erfaring med Italienske sykler er fraværende.
Men om påkostningene reflekterer dette kan det tenkes at sykkelen nå får en 'ny vår', og da er det litt bortkasta å selge nå... (Men nå kjenner jeg ikke historien til sykkelen, dvs. om dens første leveår har vært problemfri, eller om den har trengt kontinuerlig reparasjoner siden den var ny).
I tillegg svetter den i overkant mye fra ene gaffelbenet, og bakdekket er snart utslitt. Akkurat det siste klandrer jeg ikke sykkelen for.
Skal av gårde for å se på en Tracer 700 nå straks, mulig det blir handel i morgen.
-
- Posts: 565
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette
Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en
Det er en veldig bra finesse med noen av disse Apriliaene. Om reg reima skulle ryke, blir ventilene kobla ut, for å hindre havari
Re: Inunf - En liten oppdatering om 250'en
Caponord 1000 har Rotax-motor med kamkjede. Nyere modeller kjenner jeg ikke så godt til.
Det ble ny sykkel i går, Tracer 700 2020-modell. Gått 10 900 km. Av ekstrautstyr er det komfortsete, høy vindskjerm og toppboks. Registrert som mellomklasse, så det må jeg fikse. Betalte 95 000 kr, tror det er en grei pris. Kommer litt an på hva det vil koste å bygge om til full effekt. Lokal forhandler sier det er både programvare og innsugsgummi som må byttes, og at de må bytte det. Ringte vegvesenet, de sier at jeg kan bytte innsugsgummi selv så lenge jeg dokumenterer det. Vi får se hvordan det går.
Er i Oslo i bryllup nå i helga, kjørte Caponorden. Når den først starter går den fint, den er nok kanskje hakket mer egnet til sånne turer. Men det er ikke denne typen turer det blir mest av.
Det ble ny sykkel i går, Tracer 700 2020-modell. Gått 10 900 km. Av ekstrautstyr er det komfortsete, høy vindskjerm og toppboks. Registrert som mellomklasse, så det må jeg fikse. Betalte 95 000 kr, tror det er en grei pris. Kommer litt an på hva det vil koste å bygge om til full effekt. Lokal forhandler sier det er både programvare og innsugsgummi som må byttes, og at de må bytte det. Ringte vegvesenet, de sier at jeg kan bytte innsugsgummi selv så lenge jeg dokumenterer det. Vi får se hvordan det går.
Er i Oslo i bryllup nå i helga, kjørte Caponorden. Når den først starter går den fint, den er nok kanskje hakket mer egnet til sånne turer. Men det er ikke denne typen turer det blir mest av.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4742
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Inunf - Ny sykkel!
Gratulerer med rett merke motorsykkel
- intruder
- Posts: 4520
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Inunf - Ny sykkel!
Gratulerer med nyervervelsen ! Blir sikkert artig fremover !
Løp på Vålerbanen i helga !
Løp på Vålerbanen i helga !
Re: Inunf - Superbike! :D
I går var jeg til nedover til Jaren og kjøpte ny banesykkel. En 2011 GSX-R 1000. Ganske godt utstyrt med Öhlinspakke, PVM-felger, Brembo bremsepumpe, Bazazz motorstyring/tractioncontrol, HM quickshifter og Bodis eksos. Bremser 172 hk på bakhjulet.
Dette blir spennende!
Dette blir spennende!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Spiritofwinter
- Posts: 1674
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Inunf - Superbike! :D
Gratulerer med ny banesykkel
Grei oppgradering fra 250cc går jeg ut fra.
Grei oppgradering fra 250cc går jeg ut fra.
Re: Inunf - Superbike! :D
Ja tenkte det sammeSpiritofwinter wrote: ↑03 Aug 2022 11:22 Gratulerer med ny banesykkel
Grei oppgradering fra 250cc går jeg ut fra.
Gratulerer @inunf !
Re: Inunf - Superbike! :D
Gratulerer, lite er så kult som R-sykkel i fri dressur
- intruder
- Posts: 4520
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Inunf - Superbike! :D
Kanskje det blir anledning til en tur på Vålerbanen for å hilse på da...men er ikke helt sikker på om jeg tør se på deg i aksjon da...
Tuller...gratulerer og lykke til
Tuller...gratulerer og lykke til