Det går treigt, men i dag fikk jeg gjort litt.
IMG_4385.jpeg
Har kjøpt inn skruer med senkehode til å feste ECUen på 250en. Passer perfekt!
Har vært plaget med noen lekkasjer fra RDen som jeg ikke har klart å identifisere. Ser ut til at det både er litt kjølevæske, ren totaktsolje og noe som enten er girolje eller totaktsolje og gugge fra eksosen. Har tappet ned kjølevæsken, den var nok moden for å byttes uansett. Satser på at det ordner seg med noen nye slangeklemmer.
Totaktsolje er lett å identifisere, siden jeg bruker Motul 710 som er grønn og har en ganske spesiell lukt. Er helt sikker på at jeg har oppdaget dråper av totaktsolje under sykkelen, men klarer ikke å finne noen lekkasje. Systemet her er ganske enkelt, en tank med slange til oljepumpa og to slanger fra oljepumpa til forgasserne. Kan umulig være fra søl ved påfylling, er årevis siden jeg har fylt olje på den.
IMG_4376.jpeg
Oljepumpa er tørr og fin.
IMG_4377.jpeg
Tappet av kjølevæske.
IMG_4378.jpeg
Undersiden av motoren var ganske skitten, flensene på ekspansjonskammerene tetter ikke skikkelig. Det lekker uforbrent totaktsolje nedover motoren. Dette gjør at det er umulig å se hvor det eventuelt lekker fra.
IMG_4386.jpeg
IMG_4387.jpeg
IMG_4388.jpeg
IMG_4389.jpeg
Vasket rent etter beste evne med bremserens, og la en ny hvit fille under motoren. Da klarer jeg forhåpentligvis å identifisere hva som drypper, og hvor det drypper fra.
IMG_4375.jpeg
Bestemte meg for å prøve å fylle på noe mer til å riste bort løsmasse inne i tanken. Valget falt på en boks med treskruer, puttet nedpå ca. 300-400 stykker. Slo også nedpå noen desiliter tynner. Ser at jeg har skrevet aceton tidligere i tråden - det stemmer ikke, det er tynner jeg har brukt. Til mitt forsvar er boksene fra Biltema snarlike.
IMG_4381.jpeg
Det så ikke bra ut når jeg begynte å fiske ut skruene. Lineren og tynnere har blandet seg til en seig gugge.
IMG_4382.jpeg
IMG_4383.jpeg
IMG_4384.jpeg
Fæle saker. Anbefales IKKE, å få bort den gamle lineren er en skikkelig møkkajobb. Skal prøve mer tynner neste gang, et par liter. Hittil har jeg bare helt nedpå noen desiliter av gangen. Må også ha en del bensin til å skylle med når jeg har fått løsnet mer av gugga. Angrer på at jeg ikke kjøpte ny tank i fjor, selv om det er DYRT. Fortsatt mulig at jeg bare biter tenna sammen og kjøper enn å fortsette med denne drittjobben.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.