Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Superbike! :D

Post by inunf »

Takker :D

Jeg startet med 250 banesykkel de første par årene, men har kjørt 600 i 5 år. Den siste jeg hadde var en 2006 GSX-R 600, så overgangen blir forhåpentligvis ikke for stor.

Har også investert i Dainese Misano skinndress med airbag, med tilhørende sko, rygg og brystbeskytter. Blir artig å prøve, er nysgjerrig på airbagen men håper jeg aldri finner ut hvordan den virker :p
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf

Post by inunf »

Lenge siden siste oppdatering, ikke mye MC-relatert som har skjedd heller. Gixxer 1000 som jeg kjøpte på sensommeren i -22 har jeg ikke fått kjørt mer enn en runde på parkeringsplassen. Var tenkt meg på bane den høsten, men banekjøring på høsten er det begrenset med muligheter til og akkurat den siste helga det var kjøring på Våler røyk jeg på en jobbtur i stedet. I -23 har det vært i overkant mye reising i jobben, i tillegg begynte vi på et husprosjekt. Derav gravemaskinen og traktoren jeg har postet om. Alle dager med pent vær ble brukt til grunnarbeid, har faktisk ikke kjørt en eneste MC-tur for hele året. Kun til jobb og slikt.

Gixxeren ble solgt i dag, den gikk nordover. Traceren havner på finn i starten av mars tenker jeg. Er kjempefornøyd med sykkelen, men trenger mer egenkapital til byggeprosjektet. Følger med i markedet, ser det dukker stadig opp nye annonser for Tracer 700, men ingen blir solgt. Håper det løsner til våren. Samme situasjonen er det for så vidt med boligmarkedet her, vi har 1/2 tomannsbolig vi planlegger å selge i løpet av våren, men markedet virker trått for tiden.

Rett før jul ble vi foreldre til en liten gutt, det er jo også et prosjekt som krever litt tid. Håpet er at hvis jeg selger Traceren blir jeg NØDT til å fikse minst en av de to som blir igjen. RD'en burde være greiest, Mekkern var jo så snill at han hjalp meg med å sveise/lodde den pil rotne tanken. Har kjøpt inn nytt tetningsmiddel til å ha på innsiden, men må få fjernet resten av det gamle først. Får jeg tanken i orden skal det være mulig å kjøre den, men gaffelen svetter i overkant og bremsene er ikke helt med. Fantaserer om å bruke gaffel og hjul fra 250'en, bytte svingarm, bakdemper og instrumentpanel, og få den opp til et nivå hvor bremser og fjøring matcher motoren. Først blir det vel hus, og deretter garasje, så kanskje et prosjekt for 2030? Stay tuned :lol:
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Inunf

Post by Borg »

Gratulerer med junior! Du vokser til du å :D
Synes ikke d er så lenge siden jeg hørte om skole og el mc, men det begynner vel å bli noen år siden.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf

Post by inunf »

Takk for det :D Ja, tida går. Det er 12 år siden vi bygde Roskva, men den elektriske revolusjonen i MC-markedet lar vente på seg.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf

Post by inunf »

Solgte Traceren på tirsdag. Det gikk greit med salg, den lå vel et par uker på finn til 98k. Fikk 92k, som jeg er fornøyd med. Kjøpte den for to år siden til 95k, så verditapet er til å leve med. Ikke at den ble kjørt så fryktelig mye, men var jo greit å ha et transportmiddel til. Kommer til å savne den.

Husprosjektet går saaaaaaaakte fremover, regner med at vi skriver kontrakt i løpet av påska. Er veldig spent på hvor lang tid kommuna tenker å bruke på saksbehandling, Ålesund kommune er ikke kjent for sin effektivitet. Håper vi får starte på sensommeren, slik at vi har tett tak i god tid før vinteren.

Junior vokser til, det går mest i pupp, bleieskift og skriking. Søvn virker det som at han ikke trenger så mye av.

Har ikke kommet noe lenger med de to prosjektene mine, men har blitt lovet en dag i påsken til å skru. Håper jeg får kommet litt lenger og får bestilt det jeg eventuelt trenger av deler for å få en av syklene på veien igjen. Prøver å vurdere hvilken som er minst jobb med å få kjørbar, men er usikker. Begge har nok stått litt for lenge.,RD'en lekker kjølevæske fra en av slangene til radiatoren og 250'en lekker bremsevæske fra bremsepumpa foran. Begge lekker girolje, håper det er fra pakningen til clutchdekselet eller noe annet enkelt, og ikke noen simmering som krever større demontering for å bytte.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Inunf

Post by intruder »

God påske og artig å følge skriveriene dine !! :thumleft =D>
Post Reply