Nei, Boss Hoss liker jeg ikke utseende på og strengt tatt er så store motorer på motorsykkel litt overkill. Rocketen er jo egentlig hakket for stor den også...
Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Kan vel ikke akkurat si at denne skuffet
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 2583
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Med den feite verktøykassa der burde du kunne ha en Båss Håss og
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Hehe, Boss Hoss er nok ikke en sykkel som frister gittArcticTiger wrote: ↑13 Mar 2024 19:11 Med den feite verktøykassa der burde du kunne ha en Båss Håss og
-
- Posts: 2583
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Nei, man må nok ha litt Baller daBjerknez wrote: ↑13 Mar 2024 19:14Hehe, Boss Hoss er nok ikke en sykkel som frister gittArcticTiger wrote: ↑13 Mar 2024 19:11 Med den feite verktøykassa der burde du kunne ha en Båss Håss og
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2692
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Har en selv, av typen Wave. Ett flott verktøy absolutt! Men om den er verdt prisen vet jeg ikke. Hadde nok ikke kjøpt den selv, fikk min fra en onkel av meg
Blir for det meste brukt til å skjære opp spekemat på tur
fun is not a straight line
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Betalte 1490,- for kniven inkludert frakt. Med tanke på hva ting koster i dag så mener jeg den lett er verdt det. Viktig og ikke sammenligne Surge modellen med en annen random Leatherman fra hylla. Surge er på en måte flaggskipet til Leatherman. Den er kraftigere, tyngre enn både den kjente Wave modellen og Wave Plus modellen.
Nå er ikke målet med denne kniven og drive skogshogst og den er nok ingen erstatter for hverken øks eller store jaktkniver. Det er et multiverktøy som har en velfungerende og meget funksjonell tang i full størrelse, en veldig god kniv og en sag som man kan bruke for å kutte små trær etc. på enkelte områder (i nøden) kan den erstatte en liten øks.
Så har den jo de andre tradisjonelle tingene. Boksåpner, fil, saks og man kan kjøpe bitssett til den også og annet ved behov. Hvis saga slites ut, så kan man bruke standard Bosch blader som man bare klikker på. Gemialt
I tilleg har den 20-25 års garanti. Skulle den ryke i løpet av disse årene så kan man sende den inn og man får da tilsendt tilsvarende kniv i retur.
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Boss hoss blir litt som å ta en lastebilmotor, bygge en ramme rundt og putte et hjul i hver ende. Ikke akkurat en sykkel jeg ville hatt. Ikke engang om jeg fikk den.ArcticTiger wrote: ↑13 Mar 2024 19:31Nei, man må nok ha litt Baller daBjerknez wrote: ↑13 Mar 2024 19:14Hehe, Boss Hoss er nok ikke en sykkel som frister gittArcticTiger wrote: ↑13 Mar 2024 19:11 Med den feite verktøykassa der burde du kunne ha en Båss Håss og
-
- Posts: 2583
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Enig med deg Bjerkiz. Etter mitt syn skal en mc være lett og hendig, ha Øhlins dempere og Brembo bremserBjerknez wrote: ↑14 Mar 2024 02:05Boss hoss blir litt som å ta en lastebilmotor, bygge en ramme rundt og putte et hjul i hver ende. Ikke akkurat en sykkel jeg ville hatt. Ikke engang om jeg fikk den.
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Fra 0 og opp til norske lovlige hastigheter og litt til hadde jo en MT07 tatt en Boss Hoss på langstrekket.
Så jeg ser ikke poenget med denne. Selv om motoren, lyden er heftige saker. Men den hører liksom ikke hjemme i en motorsykkel.
Så jeg ser ikke poenget med denne. Selv om motoren, lyden er heftige saker. Men den hører liksom ikke hjemme i en motorsykkel.
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
I dag har jeg pusset og gnikket litt på Rocket'en etter en lang vinterdvale hvor den har badet i støv...
I morgen skal jeg polere tanken og andre lakkerte flater samt gi den litt beskyttelse samt vaske og pleie sideveskene.
I morgen skal jeg polere tanken og andre lakkerte flater samt gi den litt beskyttelse samt vaske og pleie sideveskene.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 2583
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Det er så nært en Båss Håss du kan komma dette Bjerkiz!
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Hehe, ligger vel under med 5 sylindre, 250 ish hester og ca. 150kg. Men ellers er vel kanskje mye likt ja
Men jeg tar en Boss Hoss fra 0-100 med god margin vertfall. Får trøste seg med det
-
- Posts: 2583
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Du får vel BåssHåss med litt forskjellige motorer? Men det er uansett mye moment i en v8, er festet for hjulet et problem når man tar laus? Husker en kompis hadde Camaro med big-block, den var som å kjøre på vinterføre på tørr asfalt. Ikke mye feste.
Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT
Hvis du snakker om Rocket så er den godt festet til underlaget. På varm tørr asfalt er det ikke fare. Det kan spinne litt i starten, men ellers bare drar det. På våt vei derimot blir det som å kjlre på glattisen med Rocket. Da er Rain mode fin og ha og nærmest nødvendig. Det store 240 bakdekket blir rene hooverbrettet på våt vei.ArcticTiger wrote: ↑15 Mar 2024 17:54Du får vel BåssHåss med litt forskjellige motorer? Men det er uansett mye moment i en v8, er festet for hjulet et problem når man tar laus? Husker en kompis hadde Camaro med big-block, den var som å kjøre på vinterføre på tørr asfalt. Ikke mye feste.
Rocket er ganske forutsigbar der. Lang akselavstand gjør den ekstremt stabil. Ikke noe overraskende hjulløft etc. den bare drar. En av de lettere syklene og teste 0-100 med. Men jaggu må man holde seg fast. En ting er 0-100 på 2.7sek. En annen ting er aksellerasjonen fra 30-100km/t. Der er den i sitt ess og det er nettopp der man får hjulspinn selv på tørr asfalt hvis forholdene ligger til rette for det og hvis du virkelig presser den.
Men over 150-200km/t blir den nok frakjørt så det synger av Boss hoss. Samt andre sykler med respekt for seg selv.