Lenge siden jeg har postet i tråden min, så kanskje er det på tide med en liten oppdatering.
Jeg har bestemt meg for å legge MC livet litt på hyllen i påvente av en evt. økt kjørelyst. Akkurat nå er jeg ganske mett kjenner jeg og ryggen har heller ikke godt av det. Vertfall ikke på den sykkelen jeg kjører nå i lengden.
Rocket'en er derfor lagt ut for salg og det kommer ikke til å bli noe sykkelkjøp verken i år eller neste år.
Til gjengjeld skal jeg ta meg råd til en "trøstepremie" å det er en ny bil. Rettere sagt en el-bil (eller hårføner som mange velger å kalle dem). Jeg trenger egentlig kun en egobil til meg selv som kun skal brukes til jobbpendling og en tur til vestlandet om sommeren.
Valget sto mellom Tesla Model 3, Mini Cooper SE og Volvo EX30 Ultra. Valget har falt på sistnevnte. Etter en prøvekjøring så var jeg ikke i tvil.
Den jeg har valgt er toppmodellen med Ultra styling, 4WD og Performace motoren med 438 HK'er. Dette er da en el-bil som i teorien skal klare tett opp til 50 mil sommerstid. Den aksellererer fra 0-100 på hærlige 3.6 sekunder og jeg må bare si at det var langt over middels gøy
Så får vi se om MC gleden blomstrer opp igjen på sikt, eller ikke.