Intruder 2024

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....tenkte på HEILT ANSLESS,,,ble RYK & REIS....er du medlem noe sted?

Post by intruder »

Ja,hva skal en stakkar som ikke har pass gjøre om en vil bli minnet som en MC turgrunder ?
Tja,kanskje en tur her i nærområdet...og skaffe tøymerker for salg i fremtida....


TOURE E 6 2019
Hamar-Moelv



En ide som kan være gull verdt....................kanskje bli en framtidig Olav Thon....?
kanskje med overnatting i barhytte og grillpølse kald rett fra slakteriet ??

............................................ =D> :roll: \:D/ .....................................
Last edited by intruder on 29 Apr 2019 14:29, edited 1 time in total.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....en får værra som en er..

Post by intruder »

Lurer på hvilke uhyrer som prøver lure seg innpå meg på MCforumet ?
:roll: :smt004
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....nå nærmest terrorist...grunnet alvorlig hjertegen

Post by intruder »

Min bror døde i januar i fjor,årsaken var et arvelig hjertegen som nå har "spredd seg til flere familiemedlemmer".
I forbindelse med dette har legen nå forordnet nitroglyserin,dette som følge av brystsmerter og som en slags nødløsning jeg skal bære på meg..
Har fått brev om at "noe skal skje" på Risikohospitalet i uke 50.Om dette stort sett dreier seg om noen slags informasjon for flere i samme situasjon blir jeg hjemme.Å sitte å høre på slikt har lite for seg for slike som meg,det meste er glemt før jeg er nede i resepsjonen igjen..
Men er forespeilet time hos spesialist på Hamar sjukehus i nærmeste fremtid,ser fram til det.
Unnskyld at jeg "surver",og det skal ikke bli en gjenganger i mine skriverier.

...for jeg gruer meg til min lege foreskriver lunte og fenghetter.. :thumleft
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Intruders logg....nå nærmest terrorist...grunnet alvorlig hjertegen

Post by supermons »

intruder wrote: ...for jeg gruer meg til min lege foreskriver lunte og fenghetter.. :thumleft
Bare ikke rist på dem, så går det nok bra! :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....nå nærmest terrorist...grunnet alvorlig hjertegen...offentlig tilbud foretrekkes

Post by intruder »

supermons wrote:
intruder wrote: ...for jeg gruer meg til min lege foreskriver lunte og fenghetter.. :thumleft
Bare ikke rist på dem, så går det nok bra! :shock:
takk for sympatien supermons,har ristet på ballene i tide og utide uten resultat så... :smt073
Last edited by intruder on 26 Apr 2019 20:06, edited 1 time in total.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Intruders logg....nå nærmest terrorist...hjertefeil..

Post by pollti »

Send din lokale HG på møtet i uke 50 da vel. Garantert at hun husker alt som legen sier og hun kommer aldri til å glemme noe av det. De er "geie" sånn .
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....har dynamitt..mangler lunte og fenghette

Post by intruder »

Fastlegen har sendt meg til et privat helsetilbud på Hamar,skal møte på fredag...men det blir siste gang jeg bruker noe slikt så lenge jeg er ved mine fulle fem......... :-k
Er glad jeg ikke bor i USA,da måtte klippekort fra forsikringsselskap vært eneste tilbud om rask hjelp...og sikkert i mange land også..
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Intruder er her...og en ulykke kommer sjelden alene...

Post by intruder »

Ja,blir vel Hukusjøen,om været tillater det !
:thumleft

Tor Andre Johnsen,FrPs ivrigste på samferdsel ,er stortingsmann og veldig iherdig..
Om han " fant oss " ville vi bli overøst med allverdens VYer om trafikk og ellers.. :-k
..er vel nok med en Brumunddøl her på berget..! \:D/
Last edited by intruder on 27 Apr 2019 10:24, edited 1 time in total.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg.

Post by intruder »

intruder wrote:Ja,blir vel Hukusjøen,om været tillater det !
:thumleft

Tor Andre Johnsen,FrPs ivrigste på samferdsel ,er stortingsmann og veldig iherdig..
Om han " fant oss " ville vi bli overøst med allverdens VYer om trafikk og ellers.. :-k
..er vel nok med en Brumunddøl her på berget..! \:D/
og nå er det tid for terasseriving att..
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....tenkte på HEILT ANSLESS...endte på RYK & REIS...er du i MC-klubb ?

Post by intruder »

I forbindelse med gjenoppliving av et dødt MC-liv fra 80-åra,lurte jeg på å starte et klubbtilbud med tittel Heilt Ansless...
Men Rotor-Frank hadde prøvd tidligere,og for å unngå juling valgte han Ryk & Reis, 8)
og jeg er en av mange tilhørige der... =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Intruders logg....tenkte på HEILT ANSLESS...endte på RYK & REIS...er du i MC-klubb ?

Post by tshansen »

Jeg har inntrykk av at ytterst få ønsker å være i klubb når det kommer til Mc.... :-k Samt det er mye styr å holde det interessant.

Det blir litt som at folk heller ønsker å være ilag å prate skit med mc som tema, uten at de nødvendigvis er så opptatt av å kjøre sykkel. Hvertfall det inntrykket jeg har av de klubbene jeg har sett de siste årene :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg....tenkte på HEILT ANSLESS...endte på RYK & REIS...er du i MC-klubb ?

Post by intruder »

Alle har vel ulike innfallsvinkler angående MClivet,og tror nok det er mange som heller til klubbsamhørighet og gamle minner og ditto treff i "gammelvæla"..
Men,ny teknologi går tydeligvis litt over styr for enkelte,dingsbomser av alle slag fenger selvsagt mest hos de nymotens "entusiastene"
jeg er altså ikke av den sorten som lar seg medrive i dette,husker faktisk at det var folk i bygda som kun hadde motorsykkel,samt kjerring og sju unger.De kom seg utafor skigarden da også.. :roll:
Om noen spør om noe angående en eldre sykkel er tausheten her påtrengende,om en har kommet over ei blank metallkasse fra HedOpp slakteriene og bruker den som statusveske våkner folket...
Alt nymotens er tingen...
Klarer meg bra uten allverdens nyvinninger,men...kanskje lykken er å kjøre med en Wunderbaum om halsen.
Da ville det iallfall lukte storkar...
....om en kom seg ut av hengekøya....
og...
forøvrig kryr det da av MC-klubber,noen av dem fikser turer eller treff,har faste møteplasser... :thumleft
Og...er da ikke gamle senile sjeldenheter alle... \:D/

blant annet BMW MC klubben på Gjøvik =D>
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg --Liten aktivitet i MC-klubber ?

Post by intruder »

En rask titt på NMCU`s treffliste viser at det denne sesongen er tenkt avviklet rundt 60 MC-treff rundt omkring i kongeriket.
Dette samsvarer vel dårlig med påstander om at det er dårlig interesse blant motorsyklister for sånne samlinger..
Det er selvsagt i de aller fleste tilfelle relativt mange involvert...relativt bra aktivitet.
Moro og alvor...er vel representert mange interesser her ?
...Og mange av de som møter opp er vel aktive og interesserte ?
Det er i tillegg en god del klubber som er aktive med fellesturer og andreaktiviteter,blant annet besøk til aldershjem og lignende---dette genererer ofte gamle minner for de eldre...
Jeg spørger kun...mitt kall er ei at svare.. :thumleft


og nå reiser jeg til Hamar sykehus for å treffe kompisen som var uheldig og kolliderte med en bil på en MC-tur her om dagen.... [-X ... 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Intruders logg:Liten aktivitet i MC-klubber ?

Post by tshansen »

Hvor mange treff avviklet og hvor mange oppmøtte kan variere og sprike enormt! MC interessen har de siste 30 år gått i sykluser på 5 ca! Nå er interessen på vei opp igjen og ildsjelene fisker desperat etter å samle mc folket slik de gjorde i gamle dager! Dessverre så har ungdommen utviklet seg og ikke alle ser verdien av å blande store kontraster (sykkelmerker og alder/kunnskap) å danner egne lokale klikker som kjører på tur ilag via sosiale media osv! Så har du noen få ildsjeler som søket til det miljøet hvor de andre ildsjelene befinner seg, i klubber! Uten å nødvendigvis ha interesse av klubb, men det er der alle de andre likesinnede er!

Så MC-klubber tror jeg dør mer og mer ut, dessverre

Kjipt å høre om kompisen din... håper alt går bra :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders logg : Liten aktivitet i MC-klubber og på treff ?

Post by intruder »

Synes da at antall treff viser at interessen er der,og antall treff på NMCUs oversikt viser da at interessen for klubber og treff er tilstede..
Har da vært i dette "gamet" att i 15 år nå,og antall treff har vært omtrent det samme hele tida...
Vi har da bare her rundt Hamar tre klubber minst,mer elller mindre aktive: Old Bikers MC,Gammelkara MC (for de som ikke kan engelsk ))Jailhouse MC (promillefengselområdet Ilseng...klubben antakelig stiftet i bakrus)
BMW-klubber er det da også en god del av her i landet,sikkert andre sykkelmerker også..
Som fiskeren sa : Det er von i hengende snøre.. :D
Men er enig i at rekrutteringen antakelig er på vei tilbake...
---Og kompisen er på sofaen i seks uker,og har alt begynt å lete etter en ny gammal Intruder...håper det siste ikke er en følge av smellen i topplokket , hjelmen burde vel tatt verste smellen ??

...og mente vi hadde et tema om MCulykker,men finner det ikke igjen..
Ha ellers en hyggelig aften,med eller uten Brann \:D/
Post Reply