Intruder 2024

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK..... arrogante byråkrater

Post by intruder »

I fire år har Ringsakers tusseladd av en teknisk sjef bastant vært mot skilting forbudt vogntog i Faråsvegen.
I en litt amper samtale med ham på mail innrømmet idioten at han aldri hadde vært der og sett på forholdene.... [-(

Rådmannen ble ikke videre blid da dette kom for dagen ....så nå er skikkelig årntli skilting bestilt fra Veguvesenet......... :thumleft =D> :smt032
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Intruders endeLarmen MK..... arrogante byråkrater

Post by pollti »

Hvis du vil se dumme ting angående vei så er du velkommen hit Intruder. Vi har nemlig fått noen meter med 4 feltsvei som skulle løse alle problemer med kø. Men veien har ikke løst en dritt, det er ihvertfall ikke blitt bedre selv om det er blitt +2 felt og greier. Nå har de høye herrer med hoder større enn hesten utredet ny skilting i månedsvis. Imens så står køen bom utenom 2 busser i timen i +2 feltet. Ånkli flott syntes jeg.
Og nå har han dølle reserve prosten som styrer med trafikk bestemt at vi skal få ny bro til fastlandet. Det tok jo 40 år å finne ut av det bare ! Rask saksbehandling så effektiviteten er upåklagelig. De aller fleste vil ha 4 felts bro men reserve prosten vil ha 2 felt og på fastlandet vil broa ende opp i en 2 felts vei med 40 sone og så smal at 2 trailere sliter med plass når de møtes. Jeg syntes løsningen er glimrende jeg ! Det er jo moro å stå og stange i kø må vite ? Den gamle brua som er vernet av Riksantikvaren skal også få +2 felt og det blir griselekkert tror jeg siden de lokale Klorofyll Kommunistene påstår at el bil er løsningen og mange av de er selvkjørende og trenger ikke så mye vei som fossil biler. Det må jo være klart som blekk syntes jeg.
De skal stenge en av veiene gjennom byen når brua er klar og lage park. Det blir nok flott. Nå må de bare utrede litt til så har de svidd av like mye penger som ny bro hadde kostet å bygge for noen år siden og når de har sørget over tapt jord som gjør at gulrot produksjonen synker med 4 gulrøtter så har de brukt 50 år på å få ut fingeren. Jeg håper de ikke tenker på at det går bort jord til noen kålhoder ogå for da blir det utredning i 50 nye år \:D/
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK..... arrogante byråkrater

Post by Bikeridr »

pollti wrote: 19 Apr 2021 10:26 ... for da blir det utredning i 50 nye år \:D/
For å sitere "landsmoderen" (AKA Gro (som)Har(et)Lem Brautland(et i stykker)) - "Det er typisk Norsk å være god". Ja Norge utmerkerker seg spesielt i idrettsgrenene "utredning" med undergruppen "konsekvensutredning" og "konsulenttjenester". Absolutt uovervinnelige og ubeseirede verdensmestere i nevnte idrettsgrener.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK..... økonominyhetene

Post by intruder »

Grunnet mye betennelser i tanngarden måtte jeg trekke alt og sette inn lausteinner for 40 år siden ...en kostnad på 7000 ...like etter at n Lars T. Platou på garden Tokstad borti høgget her hadde satt momsen på dagsorden.......
Med en beregnet kostnad hos " plageånden " på 10000 kr året har jeg på disse årene spart 400 000 ....som dessverre er svidd av på mye rart.....hadde jeg vært klokere hadde jeg i dag kunnet kjøpe beistet BMW R 18........ [-X

og reist rundt med et tæinnlaust pris...... :faen


takk te n Hans Rotmo
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK..på godt og vondt

Post by intruder »

Tenkte på eventuelle følger av uforsiktig bruk av alkohol og desslike..
I mine tørste dager drakk jeg og en kompis et ubestemmelig fludium en lørdagskveld.
På morgensiden ringte telefonen.......det var min romkamerat som var på tråden.
Med et merkelig tonefall spurte han om jeg hadde vært på dass enda. :-k
Hvilket jeg ikke hadde.
Nei....gjør det ikke heller....det var nok flybensin vi drakk og nå ringer jeg fra Shanghai.... :smt051

takk te n Rotmo
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by intruder »

Ikke greit å være MC-klubbpresident om dagen....til tross for berømmelse i vide kretser etter bred omtale i MC-avisas julenummmer :smt022

I går låste bakhjulet seg...råden sa min utmerkede reparatør på MC-service Vang....

Om andre synes Intruder 1992 er noe forbanna ræl så er den for meg en god venn i 17 år. ..så [-X

Vraker jeg den monner det lite i lommeboka...null og niks
I form innbiller jeg den kan være verdt 20 000....om jeg selger den
Repareres den for 20 000 kan jeg i min enkle verden ha en sykkel som ellers er OK
Resultatet blir også da ...20 000 inn...20 000 ut ...null og niks i portemoneen lell
Kjøper jeg en brukt sykkel til 20 000 blir jeg i de fleste tilfelle eier av noe ræl mye verre enn Intruderen

Så sannsynligvis blir det reparasjon........jeg blir fortsatt å finne " on the road "

og dere får holde ut med meg ei stønn tell

:smt119 .....
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by ArcticTiger »

Det var noe dritt Intruder! Også nå når Sessongen nettop har begynt da... Du får sjekke litt rundt om noen kan ha en brukbar motor liggende.
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by gsx750_80 »

intruder wrote: 08 May 2021 22:13 Ikke greit å være MC-klubbpresident om dagen....til tross for berømmelse i vide kretser etter bred omtale i MC-avisas julenummmer :smt022

I går låste bakhjulet seg...råden sa min utmerkede reparatør på MC-service Vang....

Om andre synes Intruder 1992 er noe forbanna ræl så er den for meg en god venn i 17 år. ..så [-X

Vraker jeg den monner det lite i lommeboka...null og niks
I form innbiller jeg den kan være verdt 20 000....om jeg selger den
Repareres den for 20 000 kan jeg i min enkle verden ha en sykkel som ellers er OK
Resultatet blir også da ...20 000 inn...20 000 ut ...null og niks i portemoneen lell
Kjøper jeg en brukt sykkel til 20 000 blir jeg i de fleste tilfelle eier av noe ræl mye verre enn Intruderen

Så sannsynligvis blir det reparasjon........jeg blir fortsatt å finne " on the road "

og dere får holde ut med meg ei stønn tell

:smt119 .....
Det var ille. Men, det ligger flere delesykler på blocket.se , bla en motor som hevdes å ha gått kun 950 mil, til 6900 SEK. Antakelig bedre og billigere med byttemotor enn reparasjon(?) Lykke til.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by Bikeridr »

Sålenge gubben oppå ikke havarerer bør det jo helst gå bra.
Tipset fra gsx750_80 ser nå for meg ut til å være bra.
SEK 6.900,- blir vel ca NOK 6.700,- pluss statens økonomiske interesser i alt vi foretar oss (de skal jo ha for frakt også, blodsugerne) burde jo motoren komme på ganske nært NOK 10.000,- inkl frakt, moms og boms. Så hvis du så har noen nevenyttige hjelpere burde jo etpartre hundrelapper i spandert mekkepils gjøre totalsummen lettere å svelge enn 20.000,- av Kongens Mynt..

Tvi, Tvi :thumleft
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by pelsen »

"råden" eller kjørt tom for olje :) Byttemotor er nok eneste fornuftige løsning.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by intruder »

pelsen wrote: 09 May 2021 00:04 "råden" eller kjørt tom for olje :) Byttemotor er nok eneste fornuftige løsning.

Oljetom tror jeg jeg garantert det ikke er....mekker-Per på Mc-service Vang er samvittighetsfull og påliteligså den saken er nok i orden ! :thumleft

Han har nok husket olja....er iallfall uaktuelt å engang antyde han ikke har gjort det.
Intruderen har heller ikke brukt nevneverdig olje og oljesøl på garasjegulvet har vært null og niks....
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by gsx750_80 »

Leste PM, men er usikker på om jeg fikk til å svare. Skal forsøke å sende noe mer konkret info i kveld..
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by KliffArne »

intruder wrote: 09 May 2021 09:46
pelsen wrote: 09 May 2021 00:04 "råden" eller kjørt tom for olje :) Byttemotor er nok eneste fornuftige løsning.

Oljetom tror jeg jeg garantert det ikke er....mekker-Per på Mc-service Vang er samvittighetsfull og påliteligså den saken er nok i orden ! :thumleft

Han har nok husket olja....er iallfall uaktuelt å engang antyde han ikke har gjort det.
Intruderen har heller ikke brukt nevneverdig olje og oljesøl på garasjegulvet har vært null og niks....
Du har nok bedrevet for mye bakhjulskjøring på høyt turtall, de motorene der tåler ikke sånn villmannskjøring.

Som de sier, få tak i en byttemotor og en kasse øl, og en kompis som er glad i både øl og skruing, så ordner det seg
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by intruder »

Blir nok ei råd
men gode råd er dyre

20 000 er ikke all verden.....en ny Mc til et par hundre tusen taper seg vel mer på et halvt år :redface

fattigmanns trøst er å trøste seg sjøl....og som Marve sa ; Vi gjør alle feil......min siste var i 1957...husker ikke hva hun het.... :smt116 :smt116
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Intruders endeLarmen MK...motorhavari

Post by gsx750_80 »

gsx750_80 wrote: 09 May 2021 12:36 Leste PM, men er usikker på om jeg fikk til å svare. Skal forsøke å sende noe mer konkret info i kveld..
Utdrag fra følgende annonse https://www.blocket.se/annons/vastmanla ... s/95490078 , under:

Suzuki VS 800 Intruder demonteras

Beskrivning
OBS. Skicka mailfrågor till mcskrot@telia.com eller ring 0853030015, använd inte Blockets meddelandeservice om du vill ha svar snabbt. Vi får inte alla frågor som ställs den vägen. OBS

Motorcykeln blev stulen för massor av år sedan och beslagtogs av polisen. Efter det hamnade den till slut hos oss.

Enligt mätare har den endast rullat 950 mil. Motorn har vi ej startat men tagit kompressionsprov som visade bra värden.

Säljes i delar, det mesta finns.

Prisexempel
Motor utan el, förgasare, startmotor 6900kr

Fotpinnar komplett med brygga, stöd, växelspak och bromspedal 1500kr

Avgassystem original 1800kr
CDI 1300kr
Förgasare fram och bak 1200kr
Kylare 900kr
Startmotor 1200kr
Tank med dålig lack, utan bulor 1000 kr
Bensinkran 350kr

Hjulen får vi inte annonsera ut här då de inte räknas som reservdelar men de finns på annan Blocketannons från Spinnin Wheel.

Vi skickar gärna
Om företaget
Soinnin Wheel AB
Säljes av
Spinnin Wheel
https://www.blocket.se/annons/vastmanla ... s/95490078

Kan 800-motor benyttes?

Ser ut til å befinne seg et stykke vest for Stockholm, i Køping.
https://www.google.com/maps/place/K%C3% ... 15.9945102

------------------------------------------------
Intruder 750, deler, finn.no https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =155925110
Mener det lå en intruder til mindre enn 10 000 på finn.no, før i dag. Du har ikke kjøpt den? Ser den ikke lengre.

Muligens nok en motor på blocket:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... 0/86775865

www.krangnesmotor.no kan kanskje og ha motor og deler.

Komplette sykler, blocket: https://www.blocket.se/annons/skane/suz ... 0/95565261

Ebay? https://www.ebay.com/sch/Suzuki-Motorcy ... 709/i.html
Post Reply