intruder wrote: ↑06 Sep 2024 13:12
I morgen vurderer jeg en timils tur hjemmefra via Sjusjøen og Åstadalen hvorav omlag seks mil blir på grus.
sauesanking så blir kanskje en kaffekopp av kjentfolk og litt bæ bæ ikke sant...
Ha en fin tur
Visste du forresten at Tore Strømøy, kjendistrønder nummer 3 etter Hans Rotmo og Trond Giske, også kjører Virago?
virrago.jpg
Tore Strømøy burde prøve å få til en reportasje fra MC-livet...det kunne vært noe det
Til sommeren skal jeg ta meg sammen og gjøre en MC- tur til Juvasshytta i Jotunheimen . Herfra går mange fottur til Galdhøpiggen 2469 moh og underveis går de fleste i tau over Styggebreen . ( Noen går utenom for å spare noen hundrelapper ) .
Forleden firte noen seg ned i en bresprekk og bunnen var omlag 50 - 60 meter under overflaten ....
Selv har jeg vært oppe fire ganger og slik pusten er nå er det nok uaktuelt men blir artig å oppleve glede og forventning hos store og små både før og etter " bestigningen " ...
Juvasshytta, ja. Der har jeg også vært. Norges høyeste asfalterte veg.
For 20 år og 20kg siden gikk jeg også over Styggebreen i taulenke opp til "Piggen" fra Juvasshytta. Jeg var der også med MC i 2018, men da nøyde jeg meg med en kopp kaffe og kjørte tilbake til Lom via Flåklypa.
Datter og svigersønn letter snart med et Norsefly fra Katastrofemoen med kurs for Thailand så da kommer til å følge med litt på skjermen... ... en førjulstur til Thailand er dem vel unt men misunner dem langtifra
Amatøren i meg har funnet at flyet har passert Moskva og er på vei inn i Kazakstan...er det virkelig mulig at ordinær flyfart bruker denne ruten i disse tider ?
Amatøren i meg har funnet at flyet har passert Moskva og er på vei inn i Kazakstan...er det virkelig mulig at ordinær flyfart bruker denne ruten i disse tider ?
Spennende! Trodde ikke det var fly over Russland jeg heller, men de har vel kontroll de som legger opp rutene Langtvekkistan er ihvertfall i den retningen
De får det sikkert godt med litt varme, er vel som en god Brumundalssommer med 20-25 grader der nede på denne årstia.
Tok nettopp en gratis teoriprøve på nett og besto...ni av ti riktige !
Skulle feire med en latvisk champagnedram jeg fikk av naboen... da jeg smelte korken....