Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 961
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
Location: Ørsta

Re: Ashland´s blogg

Post by Spiritofwinter »

Kriega sine veske systemer er geniale, kom gjerne med tilbakemelding på erfaringene du får på de veskene.

Kos deg på GiØ, ikke sats like mye som meg
knutk
Posts: 1739
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ashland´s blogg

Post by knutk »

ashland wrote:Når Yr melder anselige nedbørmengder er det på tide å ta igjen litt gamle synder i garasjen, kan jo ikke bare kjøre. Litt vedlikehold må til også, godt for både sykkel og sjel :) Først ble de godt brukte bremseklossene til XR´en byttet ut. Kunne kanskje gått litt lenger, men da slipper jeg å tenke på det de neste 3 årene 8)

Image
Du har sikkert sjekket det, men jeg må bare spørre: Er dette klossene til bakbremsa?

Grunnen til spørsmålet er den store forskjellen i slitasje mellom klossene. For dersom dette er bakbremsa anbefaler jeg at du tar en titt på gliderne. Virker som det kun er ene klossen som har jobbet.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1592
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Spiritofwinter wrote:Kriega sine veske systemer er geniale, kom gjerne med tilbakemelding på erfaringene du får på de veskene.

Kos deg på GiØ, ikke sats like mye som meg Image
Jeg er vel det enn kan kalle en grønnskolling på grus :redface kjører det gjerne, men forsatt en lang veg å gå før jeg føler meg virkelig komfortabel med løst underlag :roll:

OS - systemet var ikke skremmende priset, lett å montere base-platen veskene sitter i. Med denne sitter de bom, ikke noe som beveger seg eller glir rundt :)
Dog litt uvant med endel mindre bagasje plass, vanligvis er det bare å dytte ned i koffertene. Nå må enn tenke igjennom hva som skal pakkes
Meget fornøyd med de så langt :thumleft

@knutk: det var ene siden forran. Hadde ikke noe dertil egnet å rengjøre calipperen med for hånden. Får heller ta det opp igjen til høsten og gi de litt stell
fun is not a straight line
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2386
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by Snikkeren »

Ser greit ut det oppsettet der.

Regner med at du stiller i "lilla" gruppe du også? Er jo nesten forpliktet til det med den sykkelen der.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1592
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by ashland »

Med bare få dager igjen kan vi herved presentere Ashland's 3 insider tips for å komme i form til Sensommeren's happening - Grustur i Øst ;-) 8)

1.
Kjøp en skikkelig grus racer, det holder ikke med gatedekk eller lav bakkeklaring [-X

2.
Bli bekvem med den nyervervede. En flott mulihet er en runde på ferdige ruter med mye grusveier, f.eks TET rutene :thumleft

3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil? :-k
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring :-#

Før du vet ordet av det, så er du klar for å flytte grus :thumleft

Image
fun is not a straight line
knutk
Posts: 1739
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by knutk »

ashland wrote: -----------
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil? :-k
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring :-#

Før du vet ordet av det, s =D> å er du klar for å flytte grus :thumleft

Image
Dæven, her er det presisjonskjøring på høyt nivå. Skjønner at man har litt å strekke seg etter \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1592
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by ashland »

Kan vel kalle det flaks :-#

Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra :-#
fun is not a straight line
knutk
Posts: 1739
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by knutk »

ashland wrote:Kan vel kalle det flaks :-#

Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra :-#
I følge Amundsen er det ikke snakk om flaks/uflaks. Det dreier seg om god/dårlig planlegging :D
User avatar
Borg
Posts: 1107
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by Borg »

Da var frykten for å skrape opp høyresida over =D>
Kjenner følelsen av å tilte over med ny sykkel :roll:
Godt du er hel!
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7601
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by ojda »

ashland wrote:
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring :-#
Greven løp umiddelbart ut å foretok den nødvendige justeringen på VFR'n sin.
Han sier han stoler på ashland ;-)
Å vekt er viktig på Honda'n :-)Image

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 2755
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XT 600 Ténéré 1987 (Ørkenreven)
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by Kant1 »

ashland wrote:Kan vel kalle det flaks :-#

Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra :-#
Adventurestøvler har ikke mye å gjør på skauen.
Det er himmelvid forskjell på beskyttelsen i reale endurostøvler og "adventuretøfler"

Godt at du ikke er altfor fysisk preget av slik horisontal adferd :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Sesongstart 2019 27500km - 31450 km(StorTigern)
0 km (GSA)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 961
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
Location: Ørsta

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by Spiritofwinter »

Kant1 wrote:
ashland wrote:Kan vel kalle det flaks :-#

Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra :-#
Adventurestøvler har ikke mye å gjør på skauen.
Det er himmelvid forskjell på beskyttelsen i reale endurostøvler og "adventuretøfler"

Godt at du ikke er altfor fysisk preget av slik horisontal adferd :thumleft
Støtter opp denne kommentaren om Adventure støvler, fungerer fint for å gjør det bedre å stå mens man kjører, litt stivere og mer beskyttende om man skal treffe noe busker som stikker ut i veien, greit at de fleste er vanntette ved evt elvekryssing. Alt sammenlignet med touring støvler selvfølgelig. Men som jeg beviste sist helg, om uhellet skulle være ute så hjelper de ikke mer enn nødvendig. Har selv bestemt meg for å kjøpe cross støvler til neste sesong. Adventure støvlene blir nok mest brukt til asfalt fremover.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1592
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by ashland »

ojda wrote:
ashland wrote:
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring :-#
Greven løp umiddelbart ut å foretok den nødvendige justeringen på VFR'n sin.
Han sier han stoler på ashland ;-)
Å vekt er viktig på Honda'n :-)Image

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Det er viktig å ikke dra med seg unyttig bagasje eller vekt på tur :thumleft
Satser på han ikke gjorde det på samme måte som meg!
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1592
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Snikkeren wrote:Ser greit ut det oppsettet der. Image

Regner med at du stiller i "lilla" gruppe du også? Er jo nesten forpliktet til det med den sykkelen der. Image
Til nå er jeg veldig fornøyd med oppsett. Tåler en runde i bakken uten å bli flekket opp ned en gang :)

Regner med kneet er på plass igjen til onsdag, intill det blir det nok litt pen kjøring :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1592
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring

Post by ashland »

Etter horisontal kjøringen var styret blitt litt skjevt, dog ikke verre enn det gikk å forsette :)

En telefon til Mysen bekreftet hva vi mistenkte i Palmas hage, om innfestning / bolter fra styrekrona og opp til styrefestet var skjeve. Det var ikke uvanlig det ble slått skjevt ved en velt og vis nok enda enklere å bytte :-k
Satser på 2 bolter og noen gummiforinger, så burde alt være innafor igjen

Da gjenstår 2 nye speil som tåler litt mer juling enn de originale, Snikkeren tipset om double take mirrors. Satser på å vente med en bestilling der, nå nærmer det seg sesongslutt uansett [-(
Når grensen åpner igjen, blir det litt mer økonomisk å bestille pakker til EU Terminalen istedenfor å tolle inn til Norge :roll:
fun is not a straight line
Post Reply