Spania er ett yndet reisemål for både pensjonister og oss som trives godt på 2 hjul i vinterhalvåret. I ett svakt øyeblikk hadde jeg surret meg dypt inn i ett virrvarr av YouTube videoer, kart og nettsider noen sene nattskift på jobben i vinter
DustDevils så lovende ut og brått var 3 dager i fjellene vest for Malaga booket

Vinteren kunne forkortes noe og sesongen en knallstart
2 dager med egen guide og 1 til 1 trening og 1 dag med gruppekjøring, har gitt magisk utbytte. Ikke bare i form av blåmerker, vond skulder, ømme muskler og diverse skrubb merker

Men også masse flotte inntrykk, en kjøring og utfordringer vi ikke finner her til lands. Singeltrack og steinurer har fått en helt ny mening og forståelse
20230303_120651.jpg
Med base i Coin er det kort vei til åssidene og fjellene rundt med diverse spor oppover
20230304_105454.jpg
20230302_113646.jpg
Vi startet kl10 på formiddagen holdt vi på til 16 tiden, med variert kjøring. Første dag var primært grus, småveier, litt små utfordrende klartinger og utfor bakker. Mest for å bli kjent med sykler og få god følelsen i kroppen. Landet lå grønt og frodig, med sitrontre plantasjer og olivenlunder samt blomstrende mandeltrær rundt oss
1 ulykke kommer sjeldent alene og alle gode ting er 3 sies det

Litt ivrig og uoppmerksom fra min side ble det første dagen en kjempeskrens og landet på skulderen, som fortsatt ikke har det helt godt. Bedre fikk den ikke siste dagen, når vi fikk god innføring i kjøring utfor og opp bakker med beskjed om å leke oss i noen av dem. Noe som ender med 2 nye fall og knekt girhendel.
Det som ikke ser så vanskelig ut når andre demonstrerer og viser oss hvordan enn skal gjøre, det er mer vanskelig i praksis. Det ser ikke bratt ut, men det å faktisk tørre å gi nok og riktig gass, det er jammen ikke lett
20230304_121148.jpg
20230304_121210.jpg
Girhendel og sykkel fikk vente en liten stund, siden guiden var mest bekymret om jeg var kjørbar etterpå. En fordel ved å leie sykkel som dette er om det blir punktering, velt og noe går i stykker, eller en sykkel skulle finne på å ta en badetur i en elvekryssing. Så er ikke guidene sene om å fikse saken
Heldigvis var det ikke jeg som tok en svømmetur
20230302_142902.jpg
20230302_143527.jpg
Med de inntrykkene enn sitter igjen med, litt varme i kalde vintermåneder og servicen fra DustDevils, så var ikke dette siste gang jeg var å finne på de breddegrader vinterstid

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.