Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Erling71 wrote:
ashland wrote:Morgenstund er litt oppskrytt, men nå er xr'en pakket og klar for en liten svipptur, å nyte sommerværet 8)
God tur. :thumleft
Blir selv å legge ut på en råodtripp på søndag, men kanskje ikke så lang tur som du har tenkt, men likevel. :)
Jeg lurer på en ting, hva slags Michelin-dekk er det du har puttet på sykkelen?
Takker :)

Det er Michelin Pilot Road4. Har egentlig ikke erfaring med noe annet, på en annen side har jeg slitt ut endel par av de dekkene.
Sitter som limt på tørt og vått, iallefall så langt jeg er kapabel til å strekke dem :roll:
fun is not a straight line
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: Ashland´s blogg

Post by Erling71 »

ashland wrote:
Erling71 wrote:
ashland wrote:Morgenstund er litt oppskrytt, men nå er xr'en pakket og klar for en liten svipptur, å nyte sommerværet 8)
God tur. :thumleft
Blir selv å legge ut på en råodtripp på søndag, men kanskje ikke så lang tur som du har tenkt, men likevel. :)
Jeg lurer på en ting, hva slags Michelin-dekk er det du har puttet på sykkelen?
Takker :)

Det er Michelin Pilot Road4. Har egentlig ikke erfaring med noe annet, på en annen side har jeg slitt ut endel par av de dekkene.
Sitter som limt på tørt og vått, iallefall så langt jeg er kapabel til å strekke dem :roll:
Jeg vurderer Michelin nå, og ser litt på Road 5. De får veldig mye skryt under alle forhold. De er testet mot:
MICHELIN Pilot Road 4, METZELER Roadtec 01 , DUNLOP Road Smart 3, CONTINENTAL Road Attack 3, PIRELLI Angel GT og BRIDGESTONE T30 EVO,
Og seirer!?
Hmmm, må nok i tenkeboksen :thumleft Takk for tilbakemelding.
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

JRO wrote:God tur ashland, blir noen nydelige sommerdager nå. Dette kommer til å bli topp. :D =D> \:D/
Takk for det :) Solen skiner, 25-26 varme og en passe bris på Finnskogen 8)

Som du så var jeg ute på helt ukjent grunn, fikk ett infall å se hva XR'en egentlig er kapabel til og tur på ny måte \:D/
Måtte snakke litt hardt med gps'en, den ville ikke gjøre som jeg ville, men vi ble enige til slutt :evil:
fun is not a straight line
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Ashland´s blogg

Post by Moffa »

God tur Ashland! Tror nok du får en knalltur i super sommervær [emoji106] Selv drøyer jeg til over helgen, så blir det sikkert et par km på meg og GiSelA også [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Tror det er en stund siden det ble tanket her sist :-k

Image

Image

Ellers ble det nye eventyr i Finnskogen i går, XR'en klarte seg bra. Ikke ideelt, men helt ok :) Føreren viste vel ikke alltid hva han gjorde :roll:

Tror det må bo mye rart av folk her, militæret og politi på veiene. Samt kameraer bortimot overalt :shock: her sniker du deg ikke ubemerket forbi

Grenserøys nr. 82
Image

Blåhøe blir neste, sånn etterhvert
fun is not a straight line
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Ashland´s blogg

Post by Galilee »

Pass på så du ikke roter deg på feil side av grensen. Da er det avliving eller no sånt har jeg hørt.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
intruder
Posts: 4279
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by intruder »

På Åshøgda her er det slike pumper etter en sånn bensinstassjon....
i tillegg sto det et jagerfly der kjøpt av eieren av stasjonen..han manglet bare flyplass :smt031
Nå er dette flyet transportert til Gardermoen , skal stå oppshinet ved inngangen... =D>

flymuseet der er jo vår kjære Desmos store interesse,,koronastengt...
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

For en dag \:D/ \:D/
Dette var tidenes dag og nydelig, øøøøh... natur :shock:
BMW selger S1000XR som en adventure sykkel, jo, den kom frem. Om det var pga min erfaring tror jeg vel neppe. Men vi jobbet godt sammen. Også på Road4 dekker - knaster er oppskrytt :roll:

Image

Image

Image

Image

Blåhø var forsatt vinterstengt, å ruten etterpå gikk ett par hakk opp på skalaen over krevende "veier" 8)
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s blogg

Post by ojda »

Knaster er kansje oppskrytt til ditt bruk, men det finnes mellomting [-X
Ser ut som en grei tur :thumleft Kansje jeg legger meg i spora dine neste helg :-k

Godt å se at utløserfingeren fårlitt trening =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Stor fart det blir noe mer egnet for denne bruken ved neste omlegg :plystre :roll:

Siden grensene er stengt og alle de samme gamle veiene ikke fristet så mye med det første. Har jeg blitt påvirket av tshansen og hans TET kjøring. Sykkel og dekk er ikke det optimale - mann tar hva mann har. Dessuten kan det uansett ikke gå værre enn skit :-#

Ett par av dagens "etapper" /stier er jeg meget glad for jeg ikke viste hva jeg bega meg utpå... Det hadde aldri i verden gått om det hadde vært regn eller vått! Så noe flaks skal enn ha også :) men gjentar gjerne any given day, helst med noe mer egnet kjøretøy og det kommer :roll:
Eneste jeg angrer på, er at hjelm kameraet ikke sto på i dag
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s blogg

Post by ojda »

Traff du noen på veien da, som var litt imponert over sykkel og dekkvalg? :shock: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Det har jeg ikke gjort. Kansje litt mer galskap enn fornuft denne turen :roll:

På en annen side, hvorfor skal enn la seg hindre, bare for enn ikke har ett ideelt kjøretøy? Det er bare å legge ann kjørestil og bruke fornuft :thumleft
Men fy å moro uansett når enn kommer gjennom utfordringer av større eller mindre grad \:D/ helt uten å legge ned sykkelen, men fy å nære på det har vært noen ganger :shock:

Gårsdagens nest største utfordring så slik ut, sør for Folldal når jeg kom oppover en bakke :-# :shock:

Image

Da måtte jeg ut å gå litt. Ovenfra så det ikke bedre ut för meg

Image

Ett par traviger frem og tilbake fant jeg et passende spor gjennom stenuren :D
Lenger oppover i fjellsiden, forsvant veien ned i knehøye hjulspor... Da tok jeg til fornuften og fant en annen vei ned og ut :roll:

Har kommet til at dette er noe som skal utforskes og prøves mer, da med noe mere fornuftig kjøretøy.
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Ashland´s blogg

Post by Kant1 »

ashland wrote:
På en annen side, hvorfor skal enn la seg hindre, bare for enn ikke har ett ideelt kjøretøy? Det er bare å legge ann kjørestil og bruke fornuft :thumleft

Har kommet til at dette er noe som skal utforskes og prøves mer, da med noe mere fornuftig kjøretøy.
Ja du hva de sier...
"Det er ingen vei utenom skatten og døden"
Det gjelder GS(A) også, for kjøreglade gutter og jenter.
Man kan kjempe mot...men aldri vinne :lol:

Forøvrig ser det jo ut til at dette er en god form for tidsforbruk, med det været som er om dagen \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s blogg

Post by ojda »

Slett ikke dumt og også se egene begrensninger, særlig om man kjører alene på 'øde veier' :thumleft
Kult med bilder Jarle, fortsatt god tur \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

ojda wrote:Slett ikke dumt og også se egene begrensninger, særlig om man kjører alene på 'øde veier' :thumleft
Kult med bilder Jarle, fortsatt god tur \:D/
Noen ganger skal enn ta hensyn til den fornuftige stemmen som surrer i bakhodet :thumleft

Måtte hjem i dag, så siste del av østlands-tet får vente til senere i sommer. Nå er det litt huslige plikt syssler som kaller sammen med stell av sykkel. Før det bærer avgårde grytidlig fredag morgen :)
Kant1 wrote:
ashland wrote:
På en annen side, hvorfor skal enn la seg hindre, bare for enn ikke har ett ideelt kjøretøy? Det er bare å legge ann kjørestil og bruke fornuft :thumleft

Har kommet til at dette er noe som skal utforskes og prøves mer, da med noe mere fornuftig kjøretøy.
Ja du hva de sier...
"Det er ingen vei utenom skatten og døden"
Det gjelder GS(A) også, for kjøreglade gutter og jenter.
Man kan kjempe mot...men aldri vinne :lol:

Forøvrig ser det jo ut til at dette er en god form for tidsforbruk, med det været som er om dagen \:D/
Bedre tidsfordriv enn dette skal enn lete lenge etter :thumleft
GSA er helt utelukket for meg,de blir for brutalt store i mine øyne. Liker dog ikke å innrømme det, men har tenkt litt på GS i det siste, da også med tanke for vedlikehold og komfort. Hva annet på lik linje har enn å velge i, det er det egentlig langt mellom :-k
På en annen side, da får jeg noe aaaaaalle andre kjører og blir helt main-stream [-(
fun is not a straight line
Post Reply