Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ashland
U-Svingen
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R

Re: Ashland´s hjørne

Post by ashland »

Med sykdom i clutchen ble det en litt amputert Finnskog tur i helgen som var. Jeg og @Pe junior fant ut det var mindre trafikk og lettere å komme hjem via E6 en lørdag kveld enn søndag på dagen.
Med quick shift nedover gikk overraskende smertefritt :thumleft Bortsett fra noen med raggarbil og amcar i Halden, hvor jeg ikke ble helt populær hos. Ikke viste de att jeg ikke kunne stoppe :plystre

Vi fikk iallefall endel mil på grus, første dagen godt hjulpet av @Palma som hadde laget rute nordover. Andre dag ble en lett kombinasjon av frilance, GIØ fra i fjor og TET, en flott dag :D
Som seg hør og bør, ble det også trenet U-sving :roll:

TL000206 (Large).JPG

I går røk hærligheten avgårde til doktoren hos Spinnin Wheel. Før de egentlig åpnet butikken, etter åpningstidene. Var sykkel levert, diagnose stilt og avtalt hentet i dag efta :)

DSC_7513 (Large).JPG

KTM har vist 2 clutch systemer, ett med olje og ett med bremsevæske. Kvalifisert gjetting fra dem er at tyskerene ikke klarer å holde delene adskilt, dermed blir det surr med slave pumpen på enkelte sykler [-X
Samme hva problemet egentlig er, bare det blir fikset og feilen ikke kommer igjen. Time will show 8)
fun is not a straight line
Spiritofwinter
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R

Post by Spiritofwinter »

Det er vel en ganske kjent sak at slavesylinder til clutch på 690 Enduro (evt 701 Enduro) ryker en plass mellom 100 meter og 10000km. Enkelte påstår at problemet skal være løst og enkelte forhandlere bytter til Oberon slavesylinder før de leverer ut MC for å være sikker. Uansett en garantisak, men kjedelig å oppleve når man er ute på tur.

Det går rykter om at det kan være relatert til olje/bremsevæske som du sier, men usikker på om det er kommet en konklusjon på dette.
ashland
U-Svingen
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R

Post by ashland »

Noe slikt skjer sjeldent hjemme i garasjen og enda mindre på en beleilig anledning

Tenkte tanken å bytte til Orbion selv, men det får vente litt. Så lenge det blir fikset så er jeg fornøyd, så da satser jeg på det problemet er over. Om ikke er det en ny runde til Mysen
fun is not a straight line
Post Reply