Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

pollti wrote:Jeg er litt enig Desmo. Men politiet har plukket fra meg mine utenlandske MC sertikat. De lot meg beholde MIG 29 sertifikatet sikkert fordi jeg ikke viste dem det :D Så nå er jeg i 6 måneders karantene og kan ikke kjøre til Rimi engang. Det er 200 meter dit så begge Pit Puddelene og jeg bruker det som mosjons løype. Men i mars så kan jeg kjøre bil ihvertfall. Tror ikke jeg gidder å prøve på å prøve på å kjøre opp til tunglappen ? Datter nr 2 er sjåførlærer men ikke på mc så da kan det være. Uansett, jeg kjører ikke mange meterene mer og ikke kan jeg se at det vil forandre seg. Så det er helt greit
Pollti uten løyve? Det var da voldsomt. Hva slags lavtflyving er det du har bedrevet siden dem har inndratt det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Lasse liten, er du fra Nøtterøy ? I såfall kjenner jeg både mora og faren din. Jeg gikk på skolen med henne og faren din er litt eldere enn vårt årskull. Men han kjørte sterkt på mc en stund. Så ble han dessverre voksen han og. Som de fleste av oss blir.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Lasse Liten »

pollti wrote:Lasse liten, er du fra Nøtterøy ? I såfall kjenner jeg både mora og faren din. Jeg gikk på skolen med henne og faren din er litt eldere enn vårt årskull. Men han kjørte sterkt på mc en stund. Så ble han dessverre voksen han og. Som de fleste av oss blir.
Desverre feil Lasse her - er fra 5071 men bor i Åsane, feil det med faren min også - han har ikke kjørt mc og har enda lenge igjen før han er voksen :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

[/quote]
Pollti uten løyve? Det var da voldsomt. Hva slags lavtflyving er det du har bedrevet siden dem har inndratt det.[/quote]


Fløy da ikke lavt, det er jeg for gammel til. Men jeg skulle kjøre en MV Augusta fra lagringsplass til verksted og da ble jeg stoppet i rutine kontroll. En drøss med sertifikater gikk rett i politimanns lommer som seg hør og bør. 6 månerdes karantene. Greit nok, jeg har brutt loven i mange år tydeligvis. Igår hadde jeg kjøretest med de Italenske myndighetene og med tolk for å skjønne teori prøven- det ble bestått. Jeg var så glad. Helt til han sa-du må gjennom hele mølla en gang til i Norge !
Makan til kødd ! Og ny teoriprøve og oppkjøring gidder jeg ikke. Holder med B lappen heretter
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Lasse Liten wrote:
pollti wrote:Lasse liten, er du fra Nøtterøy ? I såfall kjenner jeg både mora og faren din. Jeg gikk på skolen med henne og faren din er litt eldere enn vårt årskull. Men han kjørte sterkt på mc en stund. Så ble han dessverre voksen han og. Som de fleste av oss blir.
Desverre feil Lasse her - er fra 5071 men bor i Åsane, feil det med faren min også - han har ikke kjørt mc og har enda lenge igjen før han er voksen :lol:

Åsane er en trivelig plass. Jeg har hatt tilhold der i flere år. Akkurat hvor i Åsane passer det seg ikke å poste syntes jeg.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Var det ikke på Misjonshotellet i Stavanger da Pollti? [emoji3]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

pollti wrote:
Pollti uten løyve? Det var da voldsomt. Hva slags lavtflyving er det du har bedrevet siden dem har inndratt det.[/quote]


Fløy da ikke lavt, det er jeg for gammel til. Men jeg skulle kjøre en MV Augusta fra lagringsplass til verksted og da ble jeg stoppet i rutine kontroll. En drøss med sertifikater gikk rett i politimanns lommer som seg hør og bør. 6 månerdes karantene. Greit nok, jeg har brutt loven i mange år tydeligvis. Igår hadde jeg kjøretest med de Italenske myndighetene og med tolk for å skjønne teori prøven- det ble bestått. Jeg var så glad. Helt til han sa-du må gjennom hele mølla en gang til i Norge !
Makan til kødd ! Og ny teoriprøve og oppkjøring gidder jeg ikke. Holder med B lappen heretter[/quote]

En ting er å ikke gidde, noe annet er det økonomiske. Det begynner å nærme seg astronomiske summer for å få div. førerkort her på berget. Jeg kjører for det meste i hastigheter som lar meg beholde lappen. Bare når jeg er helt sikker går det fortere. Har vært avhengig av kollektiv transport to ganger i mitt syndige liv, og det var så kjedelig at jeg ikke vil repetere det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Nå kommer det for sin dag altså [emoji1]. Er det bare meg her som ikke har blitt oppdaget under synding? [emoji15]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Du kan jo gå på noen ordentlige blemmer med Voye, om jeg ikke husker feil. Eller har du bytta speedometer?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Det må være at Voye er så liten og nærmest usynlig i trafikken tror jeg.

Men jeg har faktisk blitt tatt en gang i Skippergata i Oslo. Da kjørte jeg på rødt lys med en liten lastebil. Den gangen kosta det 350 kroner [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jalmar *titter innom*

Post by jhn »

Jalmar wrote:
jhn wrote:Om argumentene til sjåføren er at man skal kunne se ansiktet, må det vel innføres et generelt forbud mot å skjule ansiktet ... ikke mot et bestemt klesplagg..
Nettopp. Og det er akkurat det som sjåføren etterlyser. Les artikkelen, så ser du det.

Her er klipp fra artikkelen:

– Jeg kommer ikke til å ta med en passasjer med niqab. Jeg tar heller ikke med passasjerer som har på seg finlandshette eller hjelm. Det ville vært helt uansvarlig.

Så vrir journalisten dette etter eget hode og stiller følgende spørsmål til direktøren i Unibuss:

Det er journalist og samfunnsdebattant Elisabeth Norheim som har reist saken på Facebook, og blant annet rettet spørsmål til direktøren i Unibuss om selskapet nekter «passasjerer med niqab, burka og hijab å kjøre» med selskapets busser? «Anser dere disse norske kvinnene som potensielle terrorister?», spør Norheim.

Sjåføren nekter passasjerer med tildekket ansikt, journalisten vrir dette til å bare gjelde niqab, burka og hijab. Hijab er forøvrig et hodetørkle som ikke dekker ansiktet, så her bommer hun på det feltet også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuvel ... da kan vi si at det som handler om ansiktet er avklart. Så kan vi også si at han muligens ikke er en rasist, han er bare hypernervøs og lite opplyst.

Men hva med å skjule våpen under klær? Det var vel sjåførens ord, og ikke en forvrenging fra journalistens side? ... skal buss-selskapet forby alle store, flagrende og løssittende plagg, eller er det bare niqab og burka?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Jalmar wrote:Det må være at Voye er så liten og nærmest usynlig i trafikken tror jeg.

Men jeg har faktisk blitt tatt en gang i Skippergata i Oslo. Da kjørte jeg på rødt lys med en liten lastebil. Den gangen kosta det 350 kroner [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
Da må det være lenge siden. For i dag er det vel nærmere 2.000 for noe slik + prikk(er).
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Jalmar *titter innom*

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:
Lasse Liten wrote:
pollti wrote:Lasse liten, er du fra Nøtterøy ? I såfall kjenner jeg både mora og faren din. Jeg gikk på skolen med henne og faren din er litt eldere enn vårt årskull. Men han kjørte sterkt på mc en stund. Så ble han dessverre voksen han og. Som de fleste av oss blir.
Desverre feil Lasse her - er fra 5071 men bor i Åsane, feil det med faren min også - han har ikke kjørt mc og har enda lenge igjen før han er voksen :lol:

Åsane er en trivelig plass. Jeg har hatt tilhold der i flere år. Akkurat hvor i Åsane passer det seg ikke å poste syntes jeg.
Åsane, det er jo der min Manisk-Depresive venninde bor og. Men det er en stund siden jeg har hørt fra ho. Da var ho veldig Manisk, øhh eller var det Depresiv :-k Håper det går bedre nå.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

jhn wrote:
Men hva med å skjule våpen under klær? Det var vel sjåførens ord, og ikke en forvrenging fra journalistens side? ... skal buss-selskapet forby alle store, flagrende og løssittende plagg, eller er det bare niqab og burka?
Jeg kan ikke se at det å skjule våpen i det hele tatt skal være noe sjåføren har noe med, eller at han bør ha virkemidler for å hindre dette. Skjulte våpen ER forbudt ved lov, og det bør håndteres av politiet. Så hvorfor han blander dette inn vet jeg ikke. Mulig han personlig er redd for passasjerer med våpen. Noe som jo ville være forståelig. Uansett vil dette ikke rammes av rasisme, da våpen kan skjules av alle typer klær som du sier. Bagasje ville jo også måtte forbys, da en romslig koffert ville være mer egnet til å ta med våpen enn en frakk eller burka.



Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Desmo wrote:
Jalmar wrote:Det må være at Voye er så liten og nærmest usynlig i trafikken tror jeg.

Men jeg har faktisk blitt tatt en gang i Skippergata i Oslo. Da kjørte jeg på rødt lys med en liten lastebil. Den gangen kosta det 350 kroner [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
Da må det være lenge siden. For i dag er det vel nærmere 2.000 for noe slik + prikk(er).
Dette var i 1985. Vet ikke om det er lyskryss i Skippergata lenger en gang jeg [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply