Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Ammason 123 GT var det de tøffeste av de tøffe kjørte her på bygda, da jeg var liten tassaladd.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Den var hvit også hadde den sånt sett som gjorde at den fikk kort gearspak melleom forsetene. Konsollen ble det aldri noe av siden eiketreet var så hardt. Der skylder jeg på Miljø Partiet De Grønne !
Helt klart deres foreldres feil ! :shock: Men moddene ståppet ikke der, vi sveiset bredfelger også med tvilsomm kylling skit sveis. :-k Siden gikk det over til Skruzuki 500 T2 og bakhjul kjøring over bakketopper. Tenk pappa ble sååå redd han da den mc`n kom på bakhjulet over bakketoppen at han måtte stoppe pga hjertet. Var vel mere at gamla skreik så rutene sprakk i 15M en tenker jeg ?
Jeg passer på å se akkurat passé uskyldig ut men jeg spyttet knott og pellet fluer ut trynet. Hun har ikke skjønt hvem de møtte enda. Hi hi hi. \:D/
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

pollti wrote:Brosmekoking i tåppbokser er vel kult det . Takk for at du minte meg på det Artic. Men nå ser jeg en skole kamerat med sterk tilknytning til ,var det Betel ?- gjøre seg bemerket i norsk presse i dag.

http://www.tb.no/nyheter/religion-og-li ... -76-212502

Utrolig hvor mye suppe som kan kokes på en spiker ? Mannen som jeg kjente ham for 50 år siden var helt ok. Og det er han sikkert enda.For meg blir det nesten som -Huet til pollti eksploderte han kjørte i et eiketre i fylla i 1973 med en Amazon i 1973 ! Hvilken sensasjon ?
At jeg kjørte i treet stemmer, ikke var jeg full heller og det var en Amazon 123 GT.Og ikke eksploderte huset mitt heller. Nemlig.Det ble ikke opprettet sak . På tross av totalt fravær av bremser. Hi hi hi.
Jeg "stjal" den linken du la ut. Jeg leste stykket du linket til, og fant ut at jeg måtte øse ut noen meninger om akkurat den saken på hjemmesiden min. Helt hårreisende at en jounalist kan vri en bussjåførs meninger så til de grader... Kjerringer [-X :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Ja, det er kjerringer som går med disse hodeplaggene. Kara derimot har konstant hodepine og går med bandasjer på hodet.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jalmar *titter innom*

Post by jhn »

Jalmar wrote:
pollti wrote:Brosmekoking i tåppbokser er vel kult det . Takk for at du minte meg på det Artic. Men nå ser jeg en skole kamerat med sterk tilknytning til ,var det Betel ?- gjøre seg bemerket i norsk presse i dag.

http://www.tb.no/nyheter/religion-og-li ... -76-212502

Utrolig hvor mye suppe som kan kokes på en spiker ? Mannen som jeg kjente ham for 50 år siden var helt ok. Og det er han sikkert enda.For meg blir det nesten som -Huet til pollti eksploderte han kjørte i et eiketre i fylla i 1973 med en Amazon i 1973 ! Hvilken sensasjon ?
At jeg kjørte i treet stemmer, ikke var jeg full heller og det var en Amazon 123 GT.Og ikke eksploderte huset mitt heller. Nemlig.Det ble ikke opprettet sak . På tross av totalt fravær av bremser. Hi hi hi.
Jeg "stjal" den linken du la ut. Jeg leste stykket du linket til, og fant ut at jeg måtte øse ut noen meninger om akkurat den saken på hjemmesiden min. Helt hårreisende at en jounalist kan vri en bussjåførs meninger så til de grader... Kjerringer [-X :lol:
Journalisten? ..." Under slike plagg kan det skjules våpen. Og som sjåfør har jeg ansvar for mine passasjerer, sier Grading."
Skal han forby vinterfrakker og kåper og bunader og all mulig slags håndbagasje?
Denne sjåføren er ikke i stand til å tenke sammenhengende ... en ekte jåsspeis.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Jounalisten ja. Hvis du leser hva sjåføren sier og så hva journalisten spør busselskapet om, vil du se hva jeg reagerer på [emoji6].

Han sier han ikke vil ha passasjerer med tildekket ansikt, hun spør om niqabkledde skal nektes på bussen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jalmar *titter innom*

Post by jhn »

Jalmar wrote:Jounalisten ja. Hvis du leser hva sjåføren sier og så hva journalisten spør busselskapet om, vil du se hva jeg reagerer på [emoji6].

Han sier han ikke vil ha passasjerer med tildekket ansikt, hun spør om niqabkledde skal nektes på bussen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg reagerer på hva denne sjåføren sier: " Under slike plagg kan det skjules våpen. Og som sjåfør har jeg ansvar for mine passasjerer, sier Grading." Skal han forby alle plagg som kan skjule et våpen, så må jo alle kjøre buss i bare ræva.
Om det er ansiktet som er det essensielle her, så finnes det jo mange nordmenn som pakker trynet inn i buff og skjerf og div andre plagg ... ungdommer med hettegenser som nekter å ta øya bort fra skotuppene ... motorsyklister som protesterer høylydt mot å ta av hjelmen på bensinstasjoner. Det finnes haugevis av situasjoner hvor man skjuler ansiktet sitt.
En enkelt sjåfør kan ikke innføre egne lovverk som strider i mot lover og regler ellers i samfunnet ... det blir jo bare tull.
Så kan man mene hva man vil om journalisten, men om man vil så klarer man se hva sjåføren sier og mener ... og det henger ikke på greip
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Sjåføren etterlyser et internt regelverk hos sin arbeidsgiver. Inntil det foreligger bruker han sitt eget skjønn. Arbeidsgiveren på sin side er pissredd for å bli stemplet som rasistiske, og sier at alle er velkommen som passasjerer. Isteden burde de nok lage et regelverk som sjåførene kunne forholde seg til. Slik som bensinstasjoner og banker har gjort f.eks. Banker og bensistasjoner har dessverre ikke vært konsekvente nok når det gjelder kulturelle plagg i mange tilfeller. Men finlandshetter og hjelmer har de regelverk for.

Når det gjelder andre typer plagg, så som skjerf og hettegensere, har jeg sett at de personene som bærer disse for å beskytte seg mot kulden, gjerne fjerner eller justerer på disse når de kommer inn i varmen f.eks. på en buss. Hettegenser skjuler vel ikke ansiktet heller, såfremt man ikke har den på bak-fram.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jalmar *titter innom*

Post by jhn »

Om argumentene til sjåføren er at man skal kunne se ansiktet, må det vel innføres et generelt forbud mot å skjule ansiktet ... ikke mot et bestemt klesplagg.
Om argumentet er at man ikke skal kunne skjule våpen, må det innføres lover om design på klær i forhold til BMI ... ikke et bestemt klesplagg.
Forbud mot kåper, frakker, bunader, ballkjoler, prestekjortler, for store bukser osv ... det skulle bli et lurveleven.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

jhn wrote:Om argumentene til sjåføren er at man skal kunne se ansiktet, må det vel innføres et generelt forbud mot å skjule ansiktet ... ikke mot et bestemt klesplagg..
Nettopp. Og det er akkurat det som sjåføren etterlyser. Les artikkelen, så ser du det.

Her er klipp fra artikkelen:

– Jeg kommer ikke til å ta med en passasjer med niqab. Jeg tar heller ikke med passasjerer som har på seg finlandshette eller hjelm. Det ville vært helt uansvarlig.

Så vrir journalisten dette etter eget hode og stiller følgende spørsmål til direktøren i Unibuss:

Det er journalist og samfunnsdebattant Elisabeth Norheim som har reist saken på Facebook, og blant annet rettet spørsmål til direktøren i Unibuss om selskapet nekter «passasjerer med niqab, burka og hijab å kjøre» med selskapets busser? «Anser dere disse norske kvinnene som potensielle terrorister?», spør Norheim.

Sjåføren nekter passasjerer med tildekket ansikt, journalisten vrir dette til å bare gjelde niqab, burka og hijab. Hijab er forøvrig et hodetørkle som ikke dekker ansiktet, så her bommer hun på det feltet også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Personlig så driter jeg i hva folk tuller kroppen og hode inn i så lenge de ikke plager meg. Siden det er lørdag og kjeder meg litt så lurer jeg på å kjøpe en Piaggio 400 i Stavanger. Passe talentløs kjøyregreie ? Men den er italiensk og det teller mye. Jeg regner med full støtte fra Desmo så klabert. :D Også lurer jeg ånkli fælt på å selge Mærsje Kompressoren som HG og KB liker å kræsje, bulke ihvertfall. Litt lettbetong og grå Demidekk så er den strøken den bakluka :thumleft De har bulket luka så lite at det ikke trengs hønsenetting engang eller fiskebolle bokser og TEC 7. Ånkli omsorgsfulle er de :shock:
Jeg har en strøken Lexus IS 200 i kikkerten, nesten ny. HG klarer sikkert å dra den ned til vanlig fin Pollti bil standard uten at det blir mye transpirasjon på overleppa. Hun er et naturtalent. Men egentlig har hun vært flink til å ta vare på Mærsjene. Bortsett fra da hun dro begge dørplatene av B klassen på høyre siden da hun kjørte inn i garasjen. Da ble det brukt tonnevis med hønsenetting,avrettingsmasse og lettbetong før den ble byttet inn 8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Ingen støtte fra min side angående kjøp av Piaggio! Skal ikke ha noe av doninger med sånne små smultringhjul. Den har kanskje tre (Grøss!) hjul også.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Lasse Liten »

skjønner ikke helt sammenhengen mellom å skjule ansiktet og våpen/terrorist..
Ingen eller veldig få terrorister skjuler ansiktet under aksjoner de siste årene, det er sånn de gjør på youtube det, sånn at de ikke skal bli tatt under forberedelser.. De fleste tar tross alt sitt eget liv i aksjonen og har dermed ikke noe å vinne på å skjule ansiktet sitt.
I stedet for å utbasunere sin egen fremmedfrykt og dermed sette terskelen for inkludering høyere, er det mye bedre å si hei/god morgen/ har du det bra / ha en fin dag -kommunikasjon er nøkkelen.
Svarene du får av slike meldinger røper mye mer om et menneskes personlighet og intensjoner enn denne "jeg er sjefen og vet best om kultur fra midtøsten og afrika og hvordan den påvirker den faktiske tryggheten i hverdagen min" holdningen til nevnte bussjåfør..
Selv om jeg ikke vet noe annet enn det som står i avisen om denne bussjåføren, lar jeg meg driste til å tippe at han faktisk ikke vet en dritt om kultur og religion utover det han ble presentert på folkeskolen mens han tegnet fantomet tegninger bak i kladdeboken..

Hvis du frykter hunden blir du bitt, sånn tenker jeg litt om fremmede kulturer også. Og å bli bitt i dette tilfellet er jo ikke å bli utsatt for terror, slikt hører som oftest bare tilfeldigheter til, det er i terrorens natur. Å bli bitt her må vel være å bli stemplet som rasist, og det er vel heller ikke noe hyggelig, for jeg tror nok ikke bussjåføren er veldig rasist - han er bare pisse redd for sine egne meninger, basert på for lite kunnskap og manglende statistiske slutninger om temaet "risikovurdering av dame fra midtøsten går inn på buss".

Piaggio 400 er desverre for kjedelig, selv trafikkpolitiet i Roma har forkastet denne ideen og gått over til sykler du ikke kan kjøre med burka.
Lexus IS200 er en bra bil -et av våre nye landsmenns absolutte favorittkjøretøy :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Jeg er litt enig Desmo. Men politiet har plukket fra meg mine utenlandske MC sertikat. De lot meg beholde MIG 29 sertifikatet sikkert fordi jeg ikke viste dem det :D Så nå er jeg i 6 måneders karantene og kan ikke kjøre til Rimi engang. Det er 200 meter dit så begge Pit Puddelene og jeg bruker det som mosjons løype. Men i mars så kan jeg kjøre bil ihvertfall. Tror ikke jeg gidder å prøve på å prøve på å kjøre opp til tunglappen ? Datter nr 2 er sjåførlærer men ikke på mc så da kan det være. Uansett, jeg kjører ikke mange meterene mer og ikke kan jeg se at det vil forandre seg. Så det er helt greit
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Jeg kan ikke klare å se noen fremmedfrykt hos sjåføren. Han vil ikke ha folk med tildekt ansikt i bussen sin. Uansett hva de dekker det til med.

Journalisten derimot kobler dette mot rasisme og klarer å få med veldig mange på sin side.

Hvis journalisten hadde vært opptatt av å hjelpe kvinnene hun mener blir kallt terorister, burde hun støttet sjåføren slik at kanskje det ble forbudt å dekke til ansiktet på offentlige transportmidler. Dermed hadde disse kvinnene kanskje klart å komme ut av tvangsstyringen de blir utsatt for av de menn som bestemmer hvordan de skal kle seg [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply